Relatie problemen met vriend/ schoonmoeder

Ik begrijp dan wel dat je een grens wil stellen als je schoonmoeder best heftig reageert.
Misschien kan je het zo brengen naar je partner dat voor jouw welbevinden dat je grenzen moet stellen.
Omdat je partner je gevoel anders een beetje negeert.
Je bent hoogzwanger en je zult je ook wel wat meer moe voelen denk ik.
Ja heb ik ook geprobeerd, ik heb ook heel vaak tegen mijn partner gezegd dat ik nu extra moe ben en gewoon even de tijd wil hebben met zijn drietjes nu die kleine er ook is en dat dit allemaal extra stress levert. Hij probeert alleen maar goed te praten dat zijn ouders kunnen helpen juist nu.

Ik zeg ook eerlijk tegen hem dat ik daar gewoon op dit moment niet op zit te wachten, maar ik weet niet hij vergeet het weer en stuurt dan berichten vanuit werk of het goed is als wij dan dat weekend met zijn ouders een huisje huren. Terwijl ik al duizend keer aangaf dat ik er niet over wil nadenken nu en gewoon als gezin eerst wat wil gaan doen. Daarom denk ik zelf ook misschien dat een relatietherapeut niet zo’n slecht idee is en hopelijk kan hij daardoor een andere kijk krijgen anders ben ik in zijn ogen steeds de boe man, terwijl ik juist in deze fase nu even aan ons als gezin denk en niemand voortrek. Ik heb ook tegen hem gezegd dat ik tijdens de kraamweek gewoon echt geen bezoek wil en dat ik de kraamverzorgster dat ga zeggen. Omdat het de vorige keer allemaal zo heftig is geweest met bezoek in het ziekenhuis gelijk nadat de baby is geboren. Misschien verander ik wel van gedachte tijdens die week, maar voor nu geeft dat gevoel dat ik dat kan zeggen mijzelf rust

Ja heb ik ook geprobeerd, ik heb ook heel vaak tegen mijn partner gezegd dat ik nu extra moe ben en gewoon even de tijd wil hebben met zijn drietjes nu die kleine er ook is en dat dit allemaal extra stress levert. Hij probeert alleen maar goed te praten dat zijn ouders kunnen helpen juist nu.

Ik zeg ook eerlijk tegen hem dat ik daar gewoon op dit moment niet op zit te wachten, maar ik weet niet hij vergeet het weer en stuurt dan berichten vanuit werk of het goed is als wij dan dat weekend met zijn ouders een huisje huren. Terwijl ik al duizend keer aangaf dat ik er niet over wil nadenken nu en gewoon als gezin eerst wat wil gaan doen.
Op dat moment mag je dus echt ijskoud nee zeggen, wat ongelooflijk lomp van hem.

Daarom denk ik zelf ook misschien dat een relatietherapeut niet zo’n slecht idee is en hopelijk kan hij daardoor een andere kijk krijgen anders ben ik in zijn ogen steeds de boe man, terwijl ik juist in deze fase nu even aan ons als gezin denk en niemand voortrek.

Ja goed idee.
Een relatie therapeut, een onafhankelijk iemand, kan goed meehelpen om inzicht te krijgen in wat er speelt. En een andere kijk leren krijgen op iets.

En ook goed idee om aan te geven bij de kraamverzorgster straks dat je geen bezoek wilt in de kraamweek.
Je klinkt als een redelijk persoon TO, en ook een fijn persoon. Met veel zelfinzicht en waarden.
You rock girl. Ik wens je een goede laatste tijd toe met je zwangerschap.

Ja goed idee.
Een relatie therapeut, een onafhankelijk iemand, kan goed meehelpen om inzicht te krijgen in wat er speelt. En een andere kijk leren krijgen op iets.

En ook goed idee om aan te geven bij de kraamverzorgster straks dat je geen bezoek wilt in de kraamweek.
Je klinkt als een redelijk persoon TO, en ook een fijn persoon. Met veel zelfinzicht en waarden.
You rock girl. Ik wens je een goede laatste tijd toe met je zwangerschap.
Dankjewel! en bedankt voor alle fijne berichten. Ik heb hier zeker wat aan gehad!

Ik wil iedereen bedanken die onder mijn topic hebben geschreven. Dankjewel voor de moeite en ik heb aan ieder bericht zeker wat gehad! Nu ga ik lekker concentreren op mijn zwangerschap. Elke moment kan mijn kindje geboren worden

Hoi,

Ik zit in een lastige situatie. Sinds de komst van onze eerste dochter merk ik dat de relatie tussen mij en mijn schoonmoeder er stukken minder op is geworden.

Voorbeeld is dat ze nooit aan mij vraagt of ze langs kunnen komen maar dit altijd doen via mijn vriend (hij zegt toch altijd ja) Ik heb dit tegen mijn vriend gezegd, maar hij zegt dat ons huis open is voor iedereen, terwijl ik in het weekend ook als gezin er op uit wil en niet telkens alleen zijn ouders wil zien. Ik ben ook erg gesteld op mijn privacy

Zijn ouders zien mijn dochter toch elke vrijdag, omdat hij vind dat hij ook een rustdag mag hebben na 5 dagen te hebben gewerkt. Hij doet alleen nooit iets zelf met zijn dochter, altijd zijn zijn ouders overal bij betrokken, wat voor mij een irritatie is geworden.

Als er een dag onverwachts opgepast moet worden, omdat ze vanuit werk vragen of ik een dag extra kan werken is het altijd van; “oh dan vraag ik mijn moeder wel”. Het is nooit dat hij het aan mijn moeder wilt vragen, omdat hij vind dat zijn ouders altijd klaar staan en wel op gerekend kan worden.

Kerst en oud nieuw vieren wij altijd met zijn ouders. Als wij ergens naar de dierentuin gaan vraagt hij altijd zijn ouders om mee te gaan.
Kortom het is altijd zijn ouders.

Ik heb tientallen keren gezegd dat ik het niet eerlijk vind en het mij kwetst ik heb ook een keer naar zijn moeder een bericht gestuurd van wat het met mij doet dan er nooit met mij gecommuniceerd wordt en dan wordt ze helemaal emotioneel huilend en gaat ze berichten sturen van ik hoor het wel als ik wel welkom ben.

Ze doet ook altijd de was bij ons als ik er niet ben en trekt de koelkast open om spullen erin te doen. Het voelt gewoon niet als mijn huis meer en dat ik altijd alles moet delen met hen.

Mijn vriend ziet het gewoon niet in en neemt het altijd op voor zijn moeder en komt dan met, mijn moeder zal het leuk vinden als je haar een keer belt vanuit jezelf en vraagt om op te passen. Ze is heel verdrietig dat je zegt dat ze altijd onaangekondigd komt.

Verder zijn het hele lieve mensen maar te betrokken bij ons gezinsleven.

Ik ben momenteel ook zwanger van de tweede en bijna uitgerekend en zit niet te wachten dat zijn ouders dan weer van alles op de hoogte zijn. Ze weet al mijn afspraken. Ik sta ook niet toe nu dat ze bij de ziekenhuis aanwezig zijn, maar mijn vriend wilt dat wel
.
Bij de eerste waren ze in de buurt van het ziekenhuis aan het eten en hebben niet gevraagd of ze konden komen maar stonden ze gewoon in het ziekenhuis terwijl mijn dochter wegens complicaties naar een andere afdeling werd verplaatst. Ik vond het vreselijk!

Sorry voor het lange verhaal maar ik weet niet meer wat ik kan doen zodat mijn schoonouders en mijn vriend begrijpen dat dit echt te veel wordt voor mij! Ik wou al een paar keer weggaan bij hem. Zijn waarschijnlijk nu ook mijn hormonen dat ik dit nu hak op de tak schrijf.

Ten eerste vind ik het heel erg voor je dat je in deze situatie zit.

Ik zou met je man praten en wat meer je grenzen aangeven en ook op je grenzen blijven staan! Begin eerst met de bevalling voor je tweede kindje. Vertel hem dat je de bevalling privé wil houden en dus alleen als gezin. En als hij er overheen "walst" zeg je tegen hem Nee! Dit is zoals IK het wil. Geef hem ook een paar dagen bedenk tijd hier in. Maar geef alsjeblieft duidelijk je grens in aan. Zeg dit ook eventueel tegen je verloskundige en in het ziekenhuis dat je je schoonouders er niet bij wil hebben tot jij zelf toestemming geeft. Hier gaan ze echt wel in mee het is tenslotte jouw bevalling!

Ten eerste vind ik het heel erg voor je dat je in deze situatie zit.

Ik zou met je man praten en wat meer je grenzen aangeven en ook op je grenzen blijven staan! Begin eerst met de bevalling voor je tweede kindje. Vertel hem dat je de bevalling privé wil houden en dus alleen als gezin. En als hij er overheen "walst" zeg je tegen hem Nee! Dit is zoals IK het wil. Geef hem ook een paar dagen bedenk tijd hier in. Maar geef alsjeblieft duidelijk je grens in aan. Zeg dit ook eventueel tegen je verloskundige en in het ziekenhuis dat je je schoonouders er niet bij wil hebben tot jij zelf toestemming geeft. Hier gaan ze echt wel in mee het is tenslotte jouw bevalling!
Bedankt voor je bericht, dat is idd hoe ik het nu ook wil gaan doen en ik ga het zeker melden bij mijn verloskundige en kraamverzorgster. Geeft mij ook meer rust! :)

Terug
Bovenaan