Onverwacht zwanger doorheen de minipil

Ik moet het even van me afschrijven, ik ben absoluut in shock om het nog zacht uit te drukken..

Ik ben nu ongeveer 3 maand aan de minipil en heb gisterenavond ontdekt dat ik zwanger ben. De lijn stond er vrijwel na 2 minuten.

Ik heb al 2 zoontjes van 3,5 en 2 jaar en ik nam de minipil om zwangerschap te voorkomen omdat we in een situatie zitten waardoor we nog niet weten of we ooit nog een 3de wouden.

Ik weet even niet meer wat ik moet doen.. mijn man weet het nog niet, ik durf het hem nu niet vertellen omdat het vandaag kerstdag is en straks komt er bezoek. Ik wil hem even de stress besparen als zijn familie hier is. Een digitale test heb ik niet in huis en de apotheek in de buurt is gesloten, hopelijk gaat deze morgen wel terug open..

Wie heeft er nog in deze situatie gezeten? Heb je het gehouden of voor abortus gekozen? Ik weet het even niet meer.. ik voel alles door elkaar :(

Beste moeder,
Wat een ingrijpende situatie!
Ik denk dat je er goed aan deed om dit vandaag nog niet te delen met je man om stress te besparen.
Dit is niet iets wat jullie verwacht en gehoopt hadden.
Ik heb nooit in zo'n situatie gezeten, bij mij waren beide zwangerschappen erg gewenst dus ik kan niet uit ervaring spreken.
Maar het lijkt me erg dubbel en moeilijk!
Je zal ook ongetwijfeld met veel vragen zitten.
Ken je de site www.erishulp.nl ? Daar kun je gratis en 24/7 contact opnemen en je verhaal doen.
Ze luisteren naar je, kunnen je informatie geven over abortus of alternatieven.
Misschien kunnen zij je ondersteunen in deze situatie!
Persoonlijk hoop ik dat jullie voor het leven van jullie kindje kiezen.
Ik wens jou, je man, je zoons en je kleine kindje alles toe wat jullie nodig hebben!

Beste moeder,
Wat een ingrijpende situatie!
Ik denk dat je er goed aan deed om dit vandaag nog niet te delen met je man om stress te besparen.
Dit is niet iets wat jullie verwacht en gehoopt hadden.
Ik heb nooit in zo'n situatie gezeten, bij mij waren beide zwangerschappen erg gewenst dus ik kan niet uit ervaring spreken.
Maar het lijkt me erg dubbel en moeilijk!
Je zal ook ongetwijfeld met veel vragen zitten.
Ken je de site www.erishulp.nl ? Daar kun je gratis en 24/7 contact opnemen en je verhaal doen.
Ze luisteren naar je, kunnen je informatie geven over abortus of alternatieven.
Misschien kunnen zij je ondersteunen in deze situatie!
Persoonlijk hoop ik dat jullie voor het leven van jullie kindje kiezen.
Ik wens jou, je man, je zoons en je kleine kindje alles toe wat jullie nodig hebben!
Dankjewel voor dit lieve, begripvolle berichtje! Doet deugd om te lezen.. ik ben zelf van België dus weet niet of ik dan ook op die website terecht kan? Ik weet wel dat ik ook een gesprek kan aanvragen bij de abortuskliniek, daarom nog niet om een beslissing te maken maar om de situatie te bespreken.. maar het is zo confronterend.. ik vind een zwangerschap geweldig, zelfs bevallen vind ik zo een mooi moment en mijn hart zegt om het te houden maar praktisch, financieel en mijn 2de is een zorgenkindje.. dat doet me allemaal zó twijfelen

Mag ik vragen, wat voor een situatie jullie in zitten, waarin een 3e kind niet niet handig is?
Ja hoor, mijn 2de zoontje is een zorgenkindje met een algemene maar vooral motorische beperking en we zitten momenteel in een traject van genetisch onderzoek + hij krijgt meermaals per week kiné. Daarbuiten ook veel afspraken en soms onderzoeken. Genetisch is er momenteel nog niks uitgekomen dus ze weten wel dat er iets is maar ze kunnen nog niet zeggen welke genetische fout hij heeft. Er is nu een 2de onderzoek bezig maar daar kennen we pas binnen 8 weken de uitslag van. Nu ben ik verschrikkelijk bang dat ons 3de kindje dit misschien ook kan hebben maar we kunnen niets testen aangezien ze bij mijn zoontje nog niets gevonden hebben terwijl ze wel vrij zeker zijn dat er een fout is in zijn gen. Hij heeft zelfs een gehandicapten kaart gekregen dus het is wel officieel dat hij een beperking heeft. Dit allemaal is dus wel de voornaamste reden dat ik twijfel..

Ja hoor, mijn 2de zoontje is een zorgenkindje met een algemene maar vooral motorische beperking en we zitten momenteel in een traject van genetisch onderzoek + hij krijgt meermaals per week kiné. Daarbuiten ook veel afspraken en soms onderzoeken. Genetisch is er momenteel nog niks uitgekomen dus ze weten wel dat er iets is maar ze kunnen nog niet zeggen welke genetische fout hij heeft. Er is nu een 2de onderzoek bezig maar daar kennen we pas binnen 8 weken de uitslag van. Nu ben ik verschrikkelijk bang dat ons 3de kindje dit misschien ook kan hebben maar we kunnen niets testen aangezien ze bij mijn zoontje nog niets gevonden hebben terwijl ze wel vrij zeker zijn dat er een fout is in zijn gen. Hij heeft zelfs een gehandicapten kaart gekregen dus het is wel officieel dat hij een beperking heeft. Dit allemaal is dus wel de voornaamste reden dat ik twijfel..
Bij mijn zus haar eerste, was er ook een genetische fout.
Mijn man en zijzelf hebben deze afwijking niet.
Dit betekent dat het om een recessief gen gaat. Dat beide ouders meedragen, en alleen actief wordt, wanneer beide ouders dit gen tegelijkertijd doorgeven.
Maar voor beide ouders is het fifty fifty of ze dit gen doorgeven, of het goede gen.
Dat geeft je ongeboren vrucht 75% kans, dat het de afwijking niet heeft.
En 25% kans dat het de afwijking wel heeft.
Omdat beide ouders tegelijkertijd dat slecht gen moeten doorgeven aan de nieuwe vrucht.

Als het geen recessief gen is, maar een dominante gen, heeft 1 van de ouders dezelfde afwijking. Dus zou je het waarschijnlijk al kennen.

De kans dat de ongeboren vrucht de afwijking niet heeft, is dus groter dan dat het de afwijking wel heeft.

Sterkte!

Laatst bewerkt:
Bij mijn zus haar eerste, was er ook een genetische fout.
Mijn man en zijzelf hebben deze afwijking niet.
Dit betekent dat het om een recessief gen gaat. Dat beide ouders meedragen, en alleen actief wordt, wanneer beide ouders dit gen tegelijkertijd doorgeven.
Maar voor beide ouders is het fifty fifty of ze dit gen doorgeven, of het goede gen.
Dat geeft je ongeboren vrucht 75% kans, dat het de afwijking niet heeft.
En 25% kans dat het de afwijking wel heeft.
Omdat beide ouders tegelijkertijd dat slecht gen moeten doorgeven aan de nieuwe vrucht.

Als het geen recessief gen is, maar een dominante gen, heeft 1 van de ouders dezelfde afwijking. Dus zou je het waarschijnlijk al kennen.

De kans dat de ongeboren vrucht de afwijking niet heeft, is dus groter dan dat het de afwijking wel heeft.

Sterkte!
Dankjewel voor de informatieve uitleg! Dat wist ik allemaal niet..

Wat een moeilijke situatie zit je in. Ik kan er niet over mee praten. Ik begrijp wel je zorgen ivm je zorgen kindje. Zelf ben ik niet 100% tegen abortus. Er kan altijd een reden zijn dat iemand de zwangerschap wil of moet afbreken. En tenslotte beslist een vrouw dat zelf.

Toch hoop ik dat je je baby houdt het blijft tenslotte altijd nog een wonder. Ik zelf zou het nooit kunnen tenzij het er echt een noodzaak is.

Je zal het je man inmiddels wel vertelt hebben?

Terug
Bovenaan