Meegeven tas wel/niet? Help!

Even puur op het inpakken, want dat stuk maakten wij onszelf veel te moeilijk. Wat het meest scheelde: de saaie basisspullen slepen we niet meer heen en weer, die staan gewoon in allebei de huizen klaar. en sinds kort pakt ons kind z'n eigen tas, wat verrassend veel gedoe uit de laatste tien minuten haalt. Minder mee betekende bij ons meteen minder vergeten en minder gezeur op de wisseldag.

Ik heb de reacties maar half gelezen, maar vond het vrij aanvallend. Ik snap dat je een tas niet mee wil geven naar school voor een overdracht.

Ik ben zelf docent op een middelbare school en om eerlijk te zijn zitten scholen hier ook helemaal niet op te wachten. Hetzelfde met oudergesprekken dat men altijd maar denkt dat er wel twee aparte gesprekken gevoerd kunnen worden. De juf/meester heeft in principe niks met jullie scheiding te maken, dus dat moet niet jullie slagveld worden. Of extra werk voor iemand die erbuiten staat.
Wellicht kun je in gesprek met de juf of meester en zullen zij dit bevestigen. Dan kun je dat meenemen in jouw argument naar jouw ex toe.

Hopelijk merkt jouw zoontje niks van deze strijd tussen jullie. Probeer nooit jouw ex af te kraken richting jouw zoontje toe. Als jouw ex echt een narcist is dan zal een kind dat uiteindelijk wel opmerken als hij/zij ouder is. In de tussentijd zul je wellicht wat rebels gedrag kunnen verwachten of dat jij het als ouder niet goed doet etc. Dit is ook puur omdat het veilig is om bij jou af te reageren. Het zal zwaar zijn, maar probeer daarin rustig te blijven.

Veel sterkte en hopelijk heb je hier iets aan.

Een tas? Problematisch op scholen? En hoe doen andere kinderen die direct uit school naar zwemles gaan of andere sport? Hier wordt dat gewoon aan de kapstok gehangen. No problemo. Moeten zaken ook niet groter maken dan het is.. en als dat soort zaken gestolen worden op school, zou ik me zorgen maken over de school. Je hangt je jas toch ook op? En een gym tas?

Een tas? Problematisch op scholen? En hoe doen andere kinderen die direct uit school naar zwemles gaan of andere sport? Hier wordt dat gewoon aan de kapstok gehangen. No problemo. Moeten zaken ook niet groter maken dan het is.. en als dat soort zaken gestolen worden op school, zou ik me zorgen maken over de school. Je hangt je jas toch ook op? En een gym tas?
En die gymtas werd hier dus ook verstopt elders in de school. Moet je nagaan als dat met een tas met je persoonlijke spulletjes voor het weekend gebeurt.
Op middelbare scholen hebben ze daarom kluisjes.
Maar hier gaat het om een kleuter, die je nog niet met een dergelijke verantwoordelijkheid kan belasten. En heel erg van streek kan zijn bij het kwijtraken van de favoriete knuffel.

Terug
Bovenaan