Recente inhoud door Nika

1. N

Flesvoeding?

Hoeveel weegt je baby en hoeveel flesjes geef je per 24 uur? Het kan ook gewoon zuig behoefte zijn. Als het goed is heeft de kraamzorg uitgelegd hoe je het aantal benodige cc kunt berekenen
  2. N

Bijzondere namen

Sofia Adriana of Adrian voor een jongen Alicia Santi (van Santiago voor een jongen) Ysabel  Aurora Elena of Eleanor Alvaro Javi / Javier  Raquel Carina Xiomara Zoila. Ik keek vaak naar de aftiteling van spaanstalige soaps omdat ik een mediterraanse naam wilde. Ik wilde in 1e instantie m’n...
  3. N

Overstappen kinderopvang

Je hebt de factuur van de nieuwe opvang al ontvangen (van febr) , hier krijg je tzt de kinderopvangtoeslag voor. En de factuur van de maand januari van de huidige opvang (indien zij later factureren). Lijkt dubbel of gek maar dat is het niet. Het klopt. Iets extra’s krijg je van de belasting...
  4. N

Overstappen kinderopvang

Ik ben ook weleens overgestapt maar heb dit toen niet meegemaakt. Je krijgt waarschijnlijk de toeslag met terugwerkende kracht terug. Je kunt wellicht nog met de belastingdienst bellen maar denk niet dat zij het proces versnellen 
  5. N

Bijzondere namen

Wil je het bij een Nederlandse naam houden? Of Spaans, Italiaans, Engels.. Toen ik zwanger was keek ik soms naar de aftiteling van een serie hahaha (klinkt vast gek!) voor extra inspiratie 
  6. N

Fles voeding?

Ik maakte de flesjes altijd met spa blauw of bronwater en gebruikte een flessenwarmer van Philips. Soms als ik er haast bij had gebruikte ik wat gekookt water, dat vulde ik aan met koud water tot het aantal juiste cc.   Doe waar JIJ je goed bij voelt. Mijn dochter krijgt op de kinderopvang ook...
  7. N

's Nachts veel wakker door speen

Heeft hij een tutteldoekje? Daar kun je de speen vaak aan vastmaken, doekje (meer een knuffeltje) tegen het gezichtje aan en klaar. Happy horse heeft leuke tutteldoekjes.  Heb je dit al en werkt het niet dan weet ik zo 123 even niets anders. 
  8. N

H

Niet googlen. Je baby kan met 3 weken nog niet teveel drinken. Dat je je zorgen maakt is normaal, het huilen ook. Het is niet niks een bevalling en dan de zorg voor een pasgeboren baby, slapeloze nachten. Het is wennen allemaal maar het komt allemaal wel. Voor je het weet is deze newborn fase...
  9. N

Van 5 naar 4 flessen

Oh wat fijn dat hij zo doorslaapt! Misschien heeft hij er geen behoefte aan. Wellicht hebben anderen hier nog tips. Je kunt ook navraag doen bij het consultatiebureau, telefonisch? Ik gaf rond de 14 weken om de 4 uur (plusminus hoor) een voeding.  Of je geeft wanneer hij wakker word morgens 210...
  10. N

Van 5 naar 4 flessen

Ik denk dat 4x 210 nu nog teveel is. Slaapt hij al door waardoor de laatste fles niet meer gaat? Ook geen dreamfeed of iets? Elk kind is anders etc , persoonlijk zou ik het bij 5 flesjes van 180 houden. Indien die laatste voeding niet gaat, dan 4 flessen van 180
  11. N

Relatieproblemen bij eerste kind

Ik vind niet dat je overdrijft. Jeetje wat vervelend. Behalve dat deze newborn periode nou eenmaal echt pittig kan zijn, is het niet leuk hoe je partner doet. Kan me voorstellen dat het teleurstellend voor je is. Misschien kan er iemand met hem praten, zijn vader of moeder? Het gesprek beginnen...
  12. N

Avondklok en bevallen

Oh nee hoor! Ik kan het me voorstellen. Je hebt al zoveel aan je hoofd. Zware laatste loodjes en je wilt alles goed geregeld hebben. Met een 1e kind heb je dit “probleem” natuurlijk ook niet
  13. N

Hoe geven jullie de groenten?

Mijn dochter was gek op spruitjes en andere groentes. Nu wat minder. Om in groentes te blijven variëren maak ik soms een gevulde omelet voor haar. Met groenten. Die snij ik in blokjes of kleine reepjes en dan eet ze dit zelf (ze word 2 jaar)  Hiervoor kookte ik alles vers en pureerde ik het...
  14. N

Avondklok en bevallen

Ik zou mij er echt niet druk om maken. Dat er iemand voor je kind komt zodat jij in het ziekenhuis kunt bevallen. Dat is toch logisch. Ook in een niet corona tijd, zonder avondklok. Hij kan toch niet mee de verloskamer in. Ik zeg het een beetje droog in de hoop dat je er de humor van kunt...
  15. N

Haarborstel

Mijn dochter heeft veel krullen daarom heb ik voor haar de wetbrush detangler. Ook handig bij klitten.  Groetjes
Terug
Bovenaan