05:45 uur wakker elke dag, help....

Hi dames,

Vandaag gesproken met het consultatiebureau en de gebruikelijke tips gekregen:
- 's middags korter laten slapen (max. 2 uur)
- 's middags niet later dan 13:00 uur in bed leggen
- iets te spelen op bed leggen en afspreken dat hij mag spelen wanneer hij wakker wordt
- niet reageren wanneer hij 's morgens roept in de hoop dat hij daarna toch weer slaapt of in elk geval niet meer roept totdat je hem zelf gaat halen

De  eerste en het tweede tip proberen we al een paar dagen, maar dit werpt zijn vruchten nog niet af. De derde tip is een beetje moeilijk, aangezien wij luiken voor de ramen hebben en het dus ook 's ochtends helemaal donker is op zijn kamertje.
De vierde tip willen we eigelijk niet doen, omdat we a van mening zijn dat we ons kind niet willen negeren en b, omdat we hem nu juist leren om ons te roepen, omdat hij niet alleen uit zijn ledikantje mag.

Dus heb ik vandaag een lampje en een tijdsschakelaar gekocht (samen 15,-) en morgenochtend om 06:30 uur gaat de lamp aan en mag hij roepen. We hebben het gedemonstreerd, maar volgens mij snapt hij er niet veel van!

En wat een ontzettend k%$^&%^ werk om die tijdsschakelaar in te schakelen. Ik ben echt wel vrij handig, maar hier heb ik bijna een  uur over gedaan.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes Charlotte

Hoi Charlotte,

Ik weet dat als je een slaapritme wil veranderen, dat minimaal 3 weken duurt. Van de zomer lag Skip vaak later in bed (speelde natuurlijk langer buiten) en toen sliep hij inderdaad langer door 's ochtends. Nog niet echt  tot 08.00 uur of zo, maar wel tot 06.45  uur.  Maar dan lag hij er soms wel echt een stuk later in dan normaal.... en daar wil ik (zeker nu) echt niet aan gaan beginnen.
Ik vraag me af of jouw kindje 's avonds wel makkelijk inslaapt? Als dat het geval is, zou ik zijn middagslaap niet inkorten... maar dat is mijn mening. Daaruit blijkt, naar mijn idee, dat hij dat dan toch gewoon nodig heeft. Skip slaapt 's middags ook nog zeker 3 uur en ik maak hem nooit wakker... vind ik zelf namelijk ook ontzettend vervelend als ik lig te slapen haha.
Succes!
Groetjes, Noor mv Skip en Bo

EN Charlotte, heeft de wekker gewerkt?

Noa heeft een half jaar geleden ook een paar weken last gehad van elke dag 5 uur wakker worden. Gek werden we ervan. Na een week zijn we niet meer meteen naar haar toegegaan. Elke x gingen we iets later bij haar kijken en toen was ging ze eindelijk weer slapen.
Bij ons maakt het niet uit hoelaat ze naar bed gaat of hoelang ze in middag slaapt. Bijna altijd wordt ze standaard om 7 uur wakker (dus volgend weekend 6 uur..)

gr
Marielle

Hi Dames,

Vanmorgen om 06:28 uur hoorde mijn man ons mannetje kletsen (inmiddels is mijn mans  biologische klok dus ook gereset ). Om precies 06:30 uur begon ons kleine mannetje te roepen:"papa kom, lamp aan". Het werkt dus...... het werkt!!!!  
Althans vandaag dus. Het kan ook toeval zijn. Ik heb de klok vanavond weer opnieuw ingesteld, maar nu op 06:40 uur. Dit alvast ivm het verzetten van de klok van volgende week.

Vanavond legde ik hem in bed en vertelde over de lamp. Dat als hij morgen wakker wordt, hij eerst moet kijken of de lamp aan is. Als de lamp dan aan is, mag hij papa roepen en als de lamp uit is, moet hij nog even slapen, want dan slapen alle kindjes nog. Waarop hij zegt:"nog een keer". Hij wilde het dus nog een keer horen. Mama moest opnieuw vertellen van de lamp. Is het niet hilarisch....?

Ik hou jullie op de hoogte. Ga nu opschieten, want mijn grote mannetje heeft een filmpje gehaald.

Groetjes Charlotte

ps. Iemand vroeg nog naar het slapen 's avonds: Als hij in zijn bedje ligt slappt hij 9,9 van de 10 keer binnen 5 minuten. We maken hem nu 's middags wel wakker. Vandaag was het na 2 uur en een kwartier (manlief lag zelf ook te slapen en ik was er niet)

Terug
Bovenaan