1,5 jaar leeftijdsverschil...babykamer doorschuiven of niet?

Hallo allemaal,

Als beeb nr. 2 wordt geboren is onze dochter 1,5 jaar oud. Ze heeft een vrij neutrale kinderkamer die ook voor een ouder kind prima kan qua stijl. (Mika White heet het kamertje). Nu weten we niet zo goed wat te doen. Meteen een opvolgkamer kopen voor Mette en de babykamer doorschuiven of een 2e babykamer erbij kopen.
Als Mette aan een groot bed toe is zijn de commode en kledingkast nog prima want die zijn niet kinderlijk maaaaaar die commode staat dan wel in de weg lijkt mij. Je wil toch ook een speelplekje hebben en wellicht een grotere kledingkast.
Als we de kamer doorschuiven dan heeft Mette vanaf 1.5 geen commode meer en dat lijkt me ook niet handig.

Is het een gek idee als Mette haar kamertje houdt en ik het ledikant straks vervang door een groter bed en de rest laat staan? Staat die commode dan niet erg in de weg? Het staat nu prima en ruim maar een tafeltje of een speelgoedkist erbij is niks.

HELLUP hoe doen jullie dit? We willen geen bij elkaar geraapt zooitje!

x ing

Hoi Inge,

Ik denk dat je gewoon mette haar kamer idd moet behouden en dan als ze eraan toe is een groter bed kopen,en voor de nieuwe beeb een nieuw kamertje!

Aan de andere kant kun je ook de beeb het kamertje doet,en mette in een kamer zonder commode enz,dan kun je haar toch ook bij de nieuwe baby op de kamer verschonen!Ik zit ook nog erg te twijfelen hoe we dat hier gaan doen,ik denk het laatste overigens,ik zie niet zitten om 2 commode s te hebben,manlief heeft zoiets van,mmm koop maar een geheel nieuwe kamer,Ik ga overigens voor de volgende wel voor een witte kamer vind ik wel zo leuk en fris!

Succes.

groetjes, Bernice

Hoi hoi,

Toen onze oudste 1,5 was, kregen wij ook de tweede. Nog voordat de tweede geboren was, klom ze zelf haar bedje uit met slaapzak en al (wat nog wel eens wat valpartijen heeft opgeleverd..) Wij hebben toen   een tweedehands ledikantje voor haar gekocht (en onwijs leuk opgepimpt), waar we de spijlen van één kant lager hebben gemaakt, zodat ze er niet uit zou vallen maar er wel zelf uit  kon klimmen. Voor een groot bed vonden we haar nog iets te klein. Een nieuwe kleding kast erbij en klaar! We verschoonde haar op de commode van haar broertje, geen probleem.

Succes ermee!

Groetjes,
Doornroosje

Ligt er ook een beetje aan wat je aan geld te besteden hebt he? Als je nu een nieuwe babykamer koopt, zit je over een jaar dat je voor haar een nieuwe kamer moet kopen...
Ik zou zelf alvast een opvolgkamer kopen voor Mette, met een meegroeibed en de baby lekker in de huidige babykamer laten slapen.
En als je haar graag op de kommode wilt verschonen, zou ik dat lekker op de babykamer doen, :-D
Wij hebben nu de eerste op komst, met overigens twee kindjes van mijn man die elk een eigen kamer hebben... Tegen de tijd dat we een tweede gaan krijgen, schuift de eerste door naar een peuter-kleuterkamer en kan de tweede op de babykamer. Ik vind het zelf allemaal al wel duur genoeg namelijk, :-(

Bedankt voor jullie reacties!! Ik heb nog wel steeds wat vragen..:

* Vanaf welke leeftijd is een groot bed veilig?
* Heb je aan alleen een kast genoeg om alle kleding ed van een peuter op te bergen? (die ladenkast zit nu ook helemaal vol)

x ing

Hoi Inge,

Onze Hjerre was 14 maanden toen de tweede kwam. Wij hebben toen wel een nieuw babykamertje gekocht, voor Hjerre wel te verstaan. Toen ik van hem zwanger was, wist ik niet wat het werd en hadden we een neutrale babykamer ingericht. Toen nr 2 zich aandiende, besloten we voor hem een echte jongenskamer te maken, met ledikant en commode. Zijn zusje slaapt nu in de ' oude'   babykamer en Hjerre had er totaal geen last van.
Wel heb ik een grotere kast voor hem gekocht voor zijn kleren. Zijn kleertjes zijn toch langer en pasten bij ons niet meer in de babykledingkast.
Hjerre zal voorlopig nog wel in zijn ledikantje slapen. Hij ligt er heerlijk en is er voorlopig nog niet uitgegroeid. Bovendien kan hij er ook niet uit en kan hij als hij wakker is heerlijk in zijn eigen bedje spelen. Volgens mij heb je al bedjes voor kinderen vanaf 2 jaar. Eerder raden de meeste mensen niet aan. Zelf wacht ik tot ik merk dat Hjerre toe is aan een nieuw bedje.

Heel veel sterkte met je beslissing!

Groetjes Hanneke

Trouwens, Hjerres ' nieuwe'   kamer komt van Marktplaats af. Het zag er nog heel netjes uit en anders hadden we hem opgeknapt.
Over een jaar of 2 komen er toch weer ' grotere'   meubels en dat vind ik al duur genoeg!

Terug
Bovenaan