1,5 jaar leeftijdsverschil...babykamer doorschuiven of niet?

Bij ons was de oudste 20 maanden toen de tweede zou komen. Ik heb toen ook erg met de gedachte gespeeld wat voor een bed ik voor hem moest kopen. Een mee groeibed of wel gewoon een groot bed, rolt hij er niet uit of klimt hij er niet uit.
Ik had al wel een thema voor zijn kamer en hij zou een autokamer krijgen. Dus op zoek op marktplaats voor een leuk tweedehands bed. Nou hebben wij daar echt een superbed gevonden. Hij moet er vanaf de achterkant in kruipen en bij het hoofdeind loopt het bed op. Het is een "echte" formule 1 auto en handgemaakt. De eerste maanden heeft hij nog een slaapzak aan gehad en kwam hij er echt niet uit zich zelf uit. En onze rollebol rolde er mooi niet uit. Wat ook nog een bijkomend voordeel is, is wanneer hij niet lekker is en een van ons moet de volgende dag werken dat we  kunnen zeggen dat wij in dat bed slapen. Zo kunnen we het dan toch mooi handelen. Verder hebben we een goede kledingkast gekocht waar hij desnoods de rest van zijn leven nog wat aan heeft.
Verder doet een likje verf hier en daar ook wonderen waardoor het allemaal ineens heel anders lijkt.

Dat likje verf gebruiken we nu voor de babykamer. Ons dochtertje is vlak na de geboorte overleden en die zou op een keline aanpassing hier en daar dezelfde babykamer hebben gehad als ons zoontje. Nu gaan we voor deze kleine helemaal los en passen de hele kamer aan en halen de lime groene kleuren zover weg. De meubeltjes blijven wel staan, maar met een lapje stof en een likje verf komen we een heel eind en hebben we een hele andere babykamer.

Claudia.

Hallo allemaal
Wij hebben onze dochter toen ze ongeveer 20 maanden was gewoon op een groot bed gelegd en daarvoor bij de prenatal een hekje gekocht. Kost niet veel maar voorkomt wel dat ze er 's nachts niet uitvallen. En met dat grote bed kan ze jaren doen. Ze is nu bijna 4. Toen ze 3.5 jaar was hebben we het hekje weggehaald.
Het hekje kun je onder het matras vastmaken, hoef je niets aan het bed vast te schroeven oid. Wij vonden het ideaal.
Groetjes
Hertje

Terug
Bovenaan