1 kindje genoeg?

A

Anoniem

Guest
Voorheen wilde ik graag meerdere kinderen, maar nu ik  een hele  zware bevalling heb meegemaakt, daarna last van depressies en maar heel langzaam opknappen, en m'n handen echt vol   heb aan ons ventje  zou ik er tegenop zien om dit allemaal weer mee te maken.  Nu weet ik wel dat de kans op herhaling van z'n zware bevalling klein is (ze grijpen  een volgende keer eerder in door  als het een groot kind is  een keizersnede te plannen i.p.v. eerst twee dagen te moeten ploeteren).
Maar ook de babytijd vond ik erg zwaar (weinig tot geen nachtrust) en alsmaar moe, moe, moe. Is het raar dat ik het  vanwege de start met onze zoon terugdeins voor een tweede kindje?
Ergens vind ik het wel zielig voor een kindje als hij geen broertje of zusjes heeft. Wat vinden jullie?

Ida  

Zelf hebben wij hierover ook zitten te twijfelen. Mijn zwangerschap was niet makkelijk veel last gehad van hyperemesis (zwangerschapsbraken) waarbij ik dus ook opgenomen ben geweest in het ziekenhuis. De bevalling mag ik dan niet over klagen. Maar helaas hadden wij een huilbaby en is ze nu nog steeds niet makkelijk. Ze wil alleen opgetild worden door papa of mama en als iemand anders haar oppakt begint ze te krijsen/huilen. Dus haar naar een oppas doen is bijna niet mogelijk.

Maar wij hebben toch besloten om in de loop van volgend jaar gaan proberen een 2de kindje te krijgen. Dan is onze dochter wat ouder en hopelijk wat makkelijker.
Wij hebben dat doen besluiten omdat we toch vinden dat een ook maar alleen is. En als wij er dan later niet meer zijn, dan heeft ze toch nog een broertje of zusje. En natuurlijk zouden wij het zelf ook wel leuk vinden om er nog eentje bij te krijgen.

Suc6 met het maken van je keuze!!

Hoi Ida,

Begrijp het wel dat je van een zware bevalling een klein traumaatje hebt overgehouden en niet meteen staat te springen om een tweede. Misschien blijft het inderdaad bij één kindje en dat is dan toch prima. Niks zielig hoor, je kindje zal genoeg vriendjes in zijn omgeving hebben denk ik zo. Maar ik denk wel dat je er in de loop van de tijd, als alles misschien nog wat verder uit je geheugen is, misschien weer anders over gaat denken. En als je dan weer een goed gevoel over een tweede krijgt dan ga je er gewoon weer voor!

Een tweede kindje is een kwestie van gevoel. Dat komt of dat komt niet.

Liefs, Amy

Hoi Ida

Hahaha grappig!Ik roep de laatste weken elke keer dat Julia ons laatste kindje is.....
Tot grote teleurstelling van me man!Terwijl ik helemaal geen zware bevalling heb gehad en ook geen zware zwangerschap!Juist een makkie, vind ikzelf!Maar ik heb er gewoon geen zin meer in!Dat gezeik, met kruiken klaar maken en om de 3 uur voeden!s'nachts eruit enz enz!Bah niks aan!Ik vond de eerste drie maanden echt vreselijk!Alleen maar janken janken janken.Maar goed wie weet zeg ik over een poos nou heb er best wel weer zin in!Ik zit op het moment ook niet lkkr in me vel.Ik hoorde pas iemand zeggen:
Nu weet ik pas waarom ik nooit kinderen wilde met me toenmalige vriend!Ik wilde met HEM geen kinderen!!Toen schrok ik wel even en dacht ik, zou dat bij mij ook zo zijn?
Dus wie weet over een paar jaar??Succes met je besluit!!Die van mij staat bijna vast

xxx

Hallo

ik ben nog niet toe aan een tweede. Ik denk er soms wel aan, hoe het zou zijn. Ik geloof ook wel dat die kriebels weer zullen komen. Maar ik wel nu alleen nog bezig zijn met die kleine. Ik ben eerlijk gezegd ook een beetje bang om te gaan "klussen". We hebben zoveel moeite moeten doen voor de eerste en hebben daar veel verdriet van gehad. Ben zo bang dat het weer niet zo snel zal lukken met een tweede. Ik zou heel gelukkig kunnen blijven met alleen mijn Emre, maar als je eenmaal de keuze voor een tweede hebt gemaakt, is het toch moeilijk om de hoop op te geven als het niet wil vlotten. Dat weet ik nu al. Dus, ik zie het wel, denk dat we binnen nu en een jaar het wel gaan proberen.

groetjes
Mie

Hier al twee en ik wilde na de eerste ook absoluut geen tweede meer. Ook vanwege depressie ed.
Maar na een paar jaar kwam toch die kriebel weer en die kon ik niet weerstaan.
Een tweede kindje nemen omdat de eerste dan zo zielig zou zijn, dat vind ik persoonlijk een hele slechte reden.
Jij moet er wel voor 100% achter staan, want jij moet er de komende jaren voor zorgen!
Sil

wij houden het bij 1,mede omdat mijn man uit een eerder huwelijk al 3 kinderen heeft en we vinden dat hij iets te oud wordt(vinden wij persoonlijk)wij zijn erg blij met ons wondertje(henk was gesteraliseerd en dat hebben we ongedaan laten maken)dus we houden het bij 1:)

en wat voor 1

groetjes nienke...trotse moeder van aaron(24-11-2006)

Hoi,

Als we in de toekomst nog een kindje mogen krijgen... graag!! Maar niet nu á lá de minute.
Ik denk persoonlijk over een jaar of 2, en dan is het voor mijn leeftijd ook wel het matje (persoonlijk dan he??)

Groetjes Debby mv B'Elanna

Terug
Bovenaan