1 middagslaapje

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

sorry hoor, kom ik weer aan met het onderwerp 'slapen', maar ja, is ook belangrijk.Wij gaan proberen Isis 1 middagslaapje te laten doen (ze is ruim 13 maanden) Vanmorgen heb ik haar i.p.v 10 uur om 11 uur in bed gelegd, even kijken hoe lang ze nu slaapt.

Ik dacht zo  uit te komen rond 12/12:30 (rond 11:30 boterham) naar bed, en dan 1 lang slaapje (i.p.v 2 korte) Hebben jullie ook een overgangsfase gehad?

Ben benieuwd,

x Esther

Hey hoi,

Wij zijn ook een beetje aan het uitproberen met de slaapjes.
Voor de kerstdag had hij er nog 2 maar een slaapje was dan heel kort of hij sliep helemaal niet.
We zijn toen ook naar een lang slaapje gegaan. Dit ging in principe heel goed, alleen de afgelopen dagen heeft meneer ook s'morgens weer geslapen. Hij hield het echt niet vol.
Vanmorgen was hij pas om 9.30 wakker dus ik heb hem nu net pas weer op bed gelegd.
Vandag dus maar 1 slaapje.
Tsja, het is een beetje uitproberen.
Ze raden ook wel eens aan om om de dag te doen. Dus de ene dag 1 en de andere dag 2.

Succes ermee!

Hee, hoi...

Steyn slaapt nu ook maar 1x per dag.  Wilde 's Morgens niet meer slapen (terwijl hij het eigenlijk nog wel nodig had) Dus hielden we hem een beetje bezig, de uurtjes tussen 11.00 en 13.00 uur, met spelen of een stukje wandelen. Nu gaat hij na het middageten naar zijn bedje toe. De ene keer slaapt hij anderhalf uur, de andere keer twee uur of langer. Dat wisselt nogal, maar het gaat best goed.

Grts.
Mir.

jeetje, mijn kleintje slaapt nog 2x per dag 2-2,5 uur! 1 slaapje is echt nog niet aan de orde, ze is 15 maanden nu.
groeten ELke

Hee Elke,

Hoe laat leg jij ze dan te slapen als ik vragen mag?

Gr. Mir

Hoi,

Heather heeft, áls ze in haar ritme zit 1 slaapje nodig van een uur of twee, zo rond half 1, 1 uur. Het gebeurt alleen regelmatig dat ze toch twee slaapjes nodig heeft (hihihi, daar gaat mijn schema...).Wat dat betreft vind ik dit wel een lastige periode, maar goed, in dit jaar heb ik wel geleerd om me daar niet druk over te maken want voor je het weet is alles toch weer anders.

Groetjes, KT

Mitch slaapt nu sinds dat ie 10maanden is 1keer, (hij is nu 14maanden), eerst sliep hij van 9tot half 11 en van 13uur tot 15uur. Op een gegeven moment, wilde hij niet meer slapen sochtends en kon ik het toch rekken, hij had wel een dippie om half 11/11uur, maar dan ging ik wandelen of ff de hort op om het uit te stellen, om 12uur zijn boterham en om half 1 naar bed.. nu slaapt ie altijd rond half 1 tot 3uur smiddags en soms tot half 4, enmoet ik hem wakker maken, meneer is om half 7 echt weer versleten en lig ie er meestal om 19uur weer in tot de volgende morgen.half 7. Ja het is ff uitvogelen in het begin. je zou hem om 11 uur ook een uurtje naar bed kunnen doen en dan om 2uur weer, maar ja dan is het maar de vraag hoe lang die slaapt, succes, Daan.xxx

Hoi meiden,

het is nu echt even per dag bekijken. 's morgens is  Isis moe, leg ik haar in bed en is ze binnen een half uur weer wakker! Toch maar eens proberen te rekken tot 12:00uur.
Ik denk een overgangsfase, ging ook zo toen ze van 3 naar 2 slaapjes ging, dat laatste slaapje werd ook steeds korter. En toen was het in het begin ook even tijd rekken,
komt allemaal goed, maar een regelmatig slaappatroon vind ik toch wel fijn (Isis ook ),

x Esther

Terug
Bovenaan