1 middagslaapje

Hoi,

Vroeg me af of het middagslaapje nog steeds succesvol is? Zit namelijk zelf ook te twijfelen om mijn kleine meid van 14 mnd ook 1 slaapje te laten doen. Ze gaat nu nog twee keer naar bed om 11 uur en om half 4. Ik merk dat ze vaak of het eerste slaapje niet wil slapen of het laatste slaapje niet.
Dus ik ga het ook maar eens uitproberen.
Groetjes,

Hoi Esther,
Ik ben het met je eens hoor. Je kan het best een beetje sturen, doe ik ook maar als ik merk dat ze dan echt moeilijk gaat slapen dan pas ik de regel weer toe van laten slapen wanneer ze het zelf aangeeft. Na een weekje of 3 heeft ze dan weer een ritme en dan valt er wel weer te rekken af en toe.
Mijn dochter Stephanie reageert hier het beste op maar het blijft natuurlijk altijd een kwestie van uittesten

Groetjes
Ursula

Bij ons is het ook wat uitproberen op het ogenblik. Een ritme is nu ver te zoeken.
Van de week voor het eerst een keer 1 slaapje gedaan (eigenlijk per ongeluk; k was jarig en had s morgens bezoek, naomi is echt een gezelligheidsmensje, dus ik hoorde haar de hele ochtend niet en ze is gewoon opgebleven). Dat ging prima. de volgende dag weer geprobeerd (ik moest 2e helft v.d.  middag weg, dus dat leek me wel handig...), maar toen merkte ik duidelijk dat het te veel voor haar was.
Het ligt er ook een beetje aan tot laat ze 's ochtends slaapt; vorige week bijv. was ze de ene morgen pas om 9 uur wakker en de volgende al om 6.45 uur.
Ik kijk maar gewoon per dag hoe het loopt; gisterochtend bijv. sliep ze wel 2,5 uur, terwijl ze vanmorgen maar een uurtje sliep; dan passen we het middagprogramma daar maar op aan; da's meestal geen probleem, omdat ik toch vrij vaak thuis ben.

Wilmi

Hoi,

Onze Thijn doet dit ook. De ene dag kan hij smorgens wel wakker blijven en soms weer niet. Ik ben niet zo iemand die dit gaat forceren. Hij moet het doen wanneer hij het zelf wil.

Groetjes Bianca mv Thijn 28-12-06

wij hebben gelukkig een langslaper hij gaat om 20.00 naar bed en wordt om 10.30 wakker en dat slaapt hij s'middags nog 2 uur. hij is maar 8 uur wakker op een dag maar dan wel altijd vrolijk en druk in de weer hij is nu 14 maanden.

groetjes dominique

aaron slaapt bijna altijd 1,alleen als hij drammerig wordt en ik zie dat hij moe is dan leg ik hem erweer in,soms is het dus nog 2,hij geeft het eigelijk vanzelf wel aan...zolang hij de nachten maar goed slaapt ben ik een tevreden moeder!

groetjes nienke

Hoi meiden,

we zitten nu met Isis op één middagslaapje per dag. Zo rond 12:30uur (na de boterham) Ze slaapt dan   2,5 a 3 uur. Het gaat steeds beter. In t weekend was ze een dag niet lekker (snipverkouden), toen heeft ze zelfs 3 slaapjes op die dag gedaan. Als ze 'snachts goed geslapen heeft houd ze de ochtend tuurlijk ook veel beter uit! 's avonds ligt ze er ron 19:30 in en slaapt dan (meestal) door tot 6:45. Rond 7:15 is ze er meestal uit en kan de dag beginnen,

x Esther

Terug
Bovenaan