1 middagslaapje

Hallo

Wat hebben jullie het "goed", Robert (14 maanden) slaapt al een tijdje alleen nog één keer per dag en dat meestal maar een half uurtje... soms was ik blij als hij gewoon één lang slaapje zal doen van 2 a 3 uur. hmmm....
Maar bij hem was het ook zo, dat het slaapje 's ochtends altijd korter en korter werd,  nu hou ik hem gewoon  bezig tot een uur of  één  en doe  hem na de lunch in bed. Houdt hij het een enkele keer niet vol en slappt hij al 's ochtends, dan is 's middags toch niets meer met slapen en meneer is vanaf half vijf niet meer te hebben, zo moe is hij dan. Toch dan doe ik hem niet meer in bed, anders slaapt hij 's avonds niet meer en dat wil IK niet...

Dus, lekker genieten van die lange slaapjes en tot dan goed bezig houden.

Groetjes,
Nicole

Yep, vandaag is het zover, 1 middagslaapje, maar hoe lang.....is nog even afwachten. Om 10:00 een fruithap gegeven, om 11:00 was ze nog energiek, dus maar een uurtje gerekt (ging best goed) en om 12:00 boterham en melkje gegeven, om 12:30 lag ze er in, ik ben erg benieuwd...........................

x Esther

En opeens is er weer ritme!

KT

ps, je mailde laatst dat Heather en Isis een beetje op elkaar lijken, zowel kwa karakter als kwa uiterlijk. Ik zou het wel leuk vinden om wat foto's van haar te zien?

Hoi KT,

lukt me niet om hier foto's te plaatsen, mss kun je me mailen dat ik weer een foto terug mail? Mijn email-adres: estherdenouden@hotmail.com,

x Esther

ps Isis slaapt nog steeds, al bijna 2,5uur.........

Lastig he?
Hier zitten we ook net in zo'n overgangsfase, Julia is vaak om een uur of 11 alweer moe, ze slaapt dan ongeveer tot een uur of 1, dan is het weer net te lang on tot 19 uur vol te houden,en te kort om d'r 's middags nog even op bed te leggen,  vaak wil ze om een uur  of 17 ook gewoon niet.  Vandaag heeft ze van half 12 tot 1 geslapen, om 18 uur was mw het spuugzat, dan moet  ze nog eten en in bad, dat valt dan niet altijd mee. Morgen toch maar proberen om d'r wat langer op te houden, misschien slaapt ze dan wat langer..  

tis wat, hé? Met die slaapjes. Vanmorgen de tijd een beetje gerekt, met om 10:00 een fruithap, geeft weer wat nieuwe energie. En even met haar weggeweest. Om 12:30 lag ze er in, 2,5 uur heeft ze geslapen, heel netjes. Tegen 19:00 werd ze echt moe, om 19:30 in bed. Het is een beetje uitproberen en kijken wat het beste werkt. Op zich heel fijn, 1 middagslaap, maar ze moet er wel aan toe zijn.............
x Esther

Ik ben nieuw hier maar wil toch ook nog ff een steentje bijdragen.
Mijn dochter is nu 15 maanden. Ze slaapt de ene dag 2x en de andere dag maar 1 keer. De ene keer van 11 tot 13 uur en daarna nog van 14.30 tot 17 uur en dan om 20 uur weer naar bed. Andere dagen slaapt ze alleen 's middags van 13.30 tot 16.30 uur.
Ze zit dus ook in een overgangsfase. In veel reacties lees ik  dat er geprobeerd wordt om slaapjes uit te stellen. Ik heb 2 dochters en mijn ervaring is dat dit niet goed werkt. Meestal haal je ze hiermee helemaal uit hun ritme. Je ukkie gewoon in bed leggen wanneer ze de eerste tekenen van vermoeidheid laten zien en dan maar wachten hoe lang ze slapen. Na een week of 3 ontwikkelen ze dan meestal vanzelf een nieuw ritme. Vooral niet te lang wachten met in bed leggen want vaak zijn ze dan weer te moe om in slaap te vallen enne, mijn dochters humeur wordt er dan in ieder geval niet beter op!

Groetjes,
Ursula

Hoi,

wilde ik toch nog even reageren. Ik ben er mee eens dat een kindje niet oververmoeid mag raken. Maar ik vind dat je de slaapjes best een beetje mag sturen. Isis slaapt nu sind een dag of 4, één middagslaap. Dit omdat haar ochtendslaap of heel kort was of héél laat op de ochtend, en dan sloeg ze haar middagslaap weer over. Met in mijn achterhoofd, we bekijken het per dag. Nu blijkt dat ze het aan kan en 's middags goed uitgerust uit bed komt. De ochtend 'breek' ik een beetje door fruithap te geven en even met haar weg te gaan (voorheen ging ze ook meestal 2 keer p dag even weg, boodschapjes, e.d.) Het verschilt ook per kindje, denk ik. Ik let op haar 'wakkere' periode, zolang ze alert en  'speels' is, is t goed (op sprongetjes, tandjes enz. na),

x Esther  

Terug
Bovenaan