1 sept kijoperatie PPFFFF!!!

hoi damens

ik krijg volgende week dinsdag een kijkoperatie.
ik ben nog nooit geopereerd dus ben erg bang voor de narcose. van de andere kant ben ik wel blij dat er nu weer iets gebeurd en misschien krijgen we ook meer duidelijkheid waarom we nog niet zwanger zijn.

wie heeft dit ook onder gaan en kan me een beetje gerust stellen. ook hoor ik wel eens dat het de kans wel verhoogd om zwanger te raken.

succes allemaal liefs kim

Hallo kim,

Ik ben anderhalve maand geleden geopereerd (kijkoperatie ondergaan)
Ik was ook onwijs zenuwachtig,omdat ik ook nog nooit geopereerd was.
Achteraf vond ik het allemaal heel erg meevallen.
Al met al heeft bij mij de operatie wel 2uur geduurd,omdat er bij mij direct de oorzaak gevonden werd.Endometriose.Dat hebben ze direct weggebrand.Ik heb ook niet echt heel veel napijn gehad.Was de dagen na operatie wel erg vermoeid.
Vond het heel bizar om een keer mee te hebben gemaakt.Zo gek dat je ineens onder narcose bent en helemaal niet hebt gevoeld wat ze met je hebben gedaan.

Bij mij is dus een milde vorm van endometriose gevonden.Nooit geweten dat ik dat gehad heb.Heb namelijk nooit klachten hiervan onder vonden.
Wel heel fijn dat na 2 jaar onzekerheid nu een waarschijnlijke oorzaak gevonden is.
Nu starten we over 2wk met IUI. Kunstmatig insimineren,omdat na 8mnd endometriose terug kan komen willen ze nu er alles aan doen dat ik binnen die 8mnd zwanger bent.
Helaas ben ik nu 2x na operatie ongesteld geworden dus ik heb niks gemerkt van evt. verhoging van kans zwangerschap na KO.

Ik wens je heel veel sterkte en maak je niet te druk.Laat het allemaal over je heen komen.
Hopelijk vinden ze een kleine oorzaak wat te verhelpen is.Denk dat je wel wilt weten waarom het niet lukt toch?
Of heb je liever dat er niks uitkomt?

Succes.

gr suusje

he suusje

nou ik hoop ook dat ze iets vinden want dan hebben we een beetje een oorzaak waarom het tot nu toe niet is gelukt.

ik probeer me verder rustig te houden en er niet te dramatisch over te doen maar de zenuwen zullen het toch gaan winnen uiteindelijk want ik ben nog nooit geopereerd en heb geen idee wat me te wachten staat.

hoe lang heb jij rust gehouden? ik heb tot nu toe 2 dagen vrij genomen dus dinsdag moet ik om half 1 binnen zijn en dan heb ik woe en dond vrijgenomen. zou dat voldoende zijn of is dat wel kort?

liefs kim

Hoi kim,

Ja ik had precies hetzelfde.Was blij dat er iets was/is gevonden wat ze weg hebben kunnen halen.
Alleen nare van endometriose is dat het weer terug komt.
Ben blij dat deze maand eindelijk dan ook actie wordt genomen en we starten met IUI.Eindelijk weer eens iets anders en hopelijk snel resultaat.

Ik was ook nog nooit geopereerd dus kan mij voorstellen dat je zenuwachtig bent. Had ik ook,maar echt het valt reuze mee.Ze hebben bij mij 2 hele kleine sneetjes gemaakt.(1 in navel en 1 recht in mijn lies.Nou is nu bijna niks meer van te zien die in mijn navel helemaal niet.Ik had ook niet eens hechtingen dus dat is wel fijn.

Ik raad wel aan 1 week rust te houden.Ik was ook een week ziek op werk.Had ik van te voren geregeld.Staat ook 1 week voor,voor het herstel.
Het is en blijft toch een operatie en je gaat onder algehele narcose dus is niet niks.Je moet je lichaam wel de kans geven rustig te herstellen.
En vooral je buik.Ik had aantal dagen erna nog wel last van krampen (te vergelijken met ongikrampen) ze hebben toch in je buik zitten wroeten.
Ook mocht ik zonodig paracetamol en aleve slikken 3x p.d dit deed ik wel hoor.Wilde niet voelen dat ik er veel last van kreeg.

Liefs suusje

ja een week zou wel lekker zijn maar ik heb een eigen bedrijfje samen met mijn beste vriendin, ben vandaag begonnen met werken na 3 weken vakantie en dan ben ik volgende week ookal weg. daarbij heb ik volgende week zaterdag een vrijgezellenfeest van mijn beste vriendin dus de timing is niet zo geweldig. ach ja alles komt goed. ik kijk gewoon even hoe ik me voel en ik ga deze keer ook echt naar mijn lichaam luisteren dus als het nodig is dan blijf ik 3 dagen thuis.

heel veel succes met de iui en ik hoop voor je dat je snel een positieve test in handen hebt.

liefs kim

Hee Kim,

Kan je geruststellen.....Was ook nog nooit opgenomen geweest en kreeg ook een laparoscopie. Zag enorm tegen de narcose op...'t is echt waar 200 % meegevallen. 't enige wat ik vervelend vond naderhand is de lucht die ze inblazen tijdens de ok. Die drukt op je middenrif en schouders verder is het heeeel goed te doen. Hopelijk weet je erna ook waar je aan toe bent. Bij mij is toendertijd endometriose gediagnostiseerd.

Heeeel veel sucses! Zet 'm op!

Liefs Anne

Hoi kim,

Ja wel verstandig om te kijken hoe je je voelt.
Zoals anne hierboven ook beschreef kan je de dagen erna wel pijn hebben van je schouder.Ik had daar ook veel last van.
Maar verder valt het echt reuze mee.

Nog vraagje voor anne.
Ben jij nu zwanger geraakt ondanks endo??
Of is het ook nog niet zo lang geleden de KO bij jou?

gr suusje

Beste Kim,

Ook ik heb een kijkoperatie gehad. Het viel mij ook erg mee. Alleen na de tijd lang last gehad van de narcose (is per persoon wel verschillend hoor), pijn aan mijn schouders en een soort ongi-buikpijn. Maar ik was wel heel opgelucht dat ze in mijn buik gingen kijken, je weet dan tenminste hoe het zit!

Veel sterkte!

Terug
Bovenaan