10 dagen over tijd en nog niets?!

<p>Hallo allemaal,</p><p>Sinds 1 aug ben ik gestopt met de pil en heb sindsdien een regelmatige cyclus van 38-40 dagen. Omdat dit nogal lang was is er al een gyn echo gemaakt, maar alles was goed. Mijn vriend en ik zijn nog niet echt bewust bezig met kinderen, maar als het gebeurd is het hartstikke welkom. Nu ben ik al 10 dagen over tijd en heb al 3 testen gedaan die allemaal negatief waren. Ik heb geen buikpijn wat ik normaal wel heb voordat ik ongesteld moet worden. Gisteren weer bij de huisarts geweest en die zei dat ik nog maar een week moest wachten. Ik word gek van die onzekerheid!!</p><p>Zijn er mensen die toch alsnog positief testte? Of die in hetzelfde schuitje zitten?!</p>
 
10 dagen overtijd is wel erg veel inderdaad. Ik zit momenteel op 4 dagen overtijd en vanmorgen negatief getest. Dus ik begrijp je volkomen, die onzekerheid is verschrikkelijk je houdt er toch stiekem rekening mee. 
Toen ik net stopte met de pil had ik soms ineens een hele korte of juiste hele lange cyclus dus wie weet is het dat. Maar spannend zeg! Over een aantal dagen gewoon weer testen. 
 
Spannend! 
 
Ja het is iedere keer toch een teleurstelling als je de test doet en hij is negatief. 
Hoe lang duurde het hij jou voordat je cyclus weer helemaal normaal was? Mijn huisarts gaf aan dat na 3 maanden alle hormonen van de pil uit je lichaam zijn en dat het daarna toch wel regelmatig moest zijn. Ik ben nu bijna 6 maanden gestopt met de pil.
 
Ik ben vorig jaar januari gestopt met de pil. Ook ik heb een regelmatige cyclus van 30 dagen. Toch lukte het maar niet om zwanger te worden. Tot oktober, kwam er in november achter. 
Ik ben toen ook vaker langere tijd overtijd geweest tussen door. Ik denk dat het bij mij kwam door veel stress op het werk. In september gewisseld van baan. En oktober was het gelukt.
 
Ben nu meer als een jaar gestopt met de pil maar een normale cyclus heb ik nog steeds niet. Geen pijl op te trekken. Het is dus gewoon een kwestie van afwachten. 
 
 
Hoezo is 38 a 40 dagen lang.  De een heeft gewoon een  langere  cyclus als de ander  die van mij schommelt ook tussen de 32 a 38 dagen. 
Maar goe dat je het  hebt laten nakijken natuurlijk
 
Op internet stond dat tussen de 28 en 35 normaal was en daarboven een bezoekje aan de huisarts waard was. Hij beschreef het ook als cyclusstoornissen. Gelukkig was het wel goed. Het is wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben met een langere cyclus! Ik vond het niet prettig.
Bianca jij al contact gehad met de huisarts of wacht je ook geduldig af? Ze zeggen wel niet te veel stress hebben, maar ik had geen stress tot nu...
 
Terug
Bovenaan