10 weken na bevalling weer zwanger

Ooh dames, ik zit in een rollercoaster van emoties. We hebben twee dochters bijna 2 en 10 weken oud.
Vanochtend ben ik erachter gekomen dat ik weer zwanger ben. Ik voel me zo’n domme doos, ik had beter moeten weten. We zijn slechts 1 keer intiem geweest en kwamen er na de tijd achter dat ik vlak voor een eisprong zat.
Ik ben bang voor de reacties van mensen om ons heen. Toen ik vertelde voor de tweede keer zwanger te zijn vonden mensen dat al vroeg... Mijn verlof is net voor bij, in januari begin ik weer met werken.

Begrijp me niet verkeerd: dit kindje is niet gepland maar welkom en geliefd!
Maar kan mijn lijf dit wel aan, zo snel na elkaar nog een kindje dragen? Zijn er vrouwen met ervaringen of tips?

Bedankt
 
Geen ervaring met zo snel weer zwanger zijn. Fijn lijkt het me niet. Maar dat ben ik. Gefeliciteerd, wat een leuk kerst nieuws. Wat maakt het uit wat anderen ervan vinden als jij en je partner er heel gelukkig mee zijn?
Fijne dagen 
 
Allereerst gefeliciteerd. Het zal waarschijnlijk zwaar zijn voor je lichaam en je hebt straks 3 kinderen onder de 3. Het is erg snel, maar als het kindje welkom is, dan is het goed toch? Mensen zullen altijd een mening hebben. 
 
Pfoe,pittig! Mijn eerste 2 kinderen zitten net zo dicht op elkaar als de jouwe (al zijn ze nu 3 jaar en 16 maanden) en ik moet er niet aan denken nu nog een baby erbij te hebben. Wij willen graag een 3e, maar nu nog even niet..

Ik snap heel goed dat je geschrokken bent. Hopelijk kun je het een plekje geven in de loop van de tijd en gaan jullie ervoor. Dit kindje wordt ook groot, en zal jullie liefde krijgen. Maar zwaar zal het worden ja.. sterkte en succes!
 
Dat is schrikken! Ik was zwanger 6 maanden na de 1e en moest daar ook echt van bijkomen. Even laten bezinken, het komt helemaal goed. Even een pittige tijd tijdens de zwangerschap en als het kindje nog klein is, maar daarna hebben ze veel aan elkaar. Wij hebben er straks ook 3 onder de 3.5. Ach, je zit dan nog lekker in de luiers en gebroken nachten, het is vast moeilijker om daar weer naar terug te gaan als je het gehad hebt. Hulp vragen waar nodig. Komt vast goed! 
 
Jullie hebben gelijk, als het voor ons welkom is wat maakt dan de mening van een ander uit.

We beginnen langzaam te wennen aan het idee dat er straks 3 kinderen onder 3 jaar zijn. We zitten middenin de luiers maar zijn er straks ook nog een keertje weer uit. En de kinderen zullen (denk ik) veel aan elkaar hebben.
Maandag bellen we de verloskundige en dan zien we wel hoe het loopt.

Voor nu hebben we vitamines gekocht zodat ik die kan gebruiken en heeft mijn vriend uitgesproken dat ook dit kindje voor hem meer dan welkom is. Die bevestiging van hem had ik gisteren nog niet gehad. En het voelt goed dat die er nu wel is
 
Een vriendin van mij was ook zwanger toen haar jongste 12 weekjes was. Ze heeft ook 3 kinderen onder de 3 maar doet het hartstikke goed! Later hebben ze wel lekker veel aan elkaar 
 
Dank je, dat vind ik fijn om te horen!

Over 2 weken mag ik naar de verloskundige. De assistente vertelde me dat het lichaam prima zo snel nog een kindje kan dragen en dat de gedachten een groter struikelblok zijn. Dus dat stelt me gerust?.
 
Terug
Bovenaan