.

Korte mouw romper en mouwloos slaapzak. Geen sokken en broekje. Verschilt ook per kind/kamer. Was meer dan 26 graden op zn kamer en heel benauwd.

Hier ruim 10 maanden. Slaapt met warm weer (23+ in z'n kamer) in een zomerslaapzak (1,0 TOG) met romper met korte mouwen. Iets kouder slaapt hij in een romper met korte mouwen + pyjama lange mouwen (alleen shirt). Als het 18 graden is bijv slaapt hij in een winterslaapzak (mouwen eraf), romper (altijd korte mouwen hier thuis) en een lange mouwen pyjama shirt.
Maar herken wat je zegt, vind het ook altijd heel lastig. Ben er dit jaar wel achter gekomen dat m'n zoontje niet zo'n koukleum is en slechter slaapt als we hem te warm kleden dan iets koeler (te koud vind ik weer zo klinken alsof het ons niets kan schelen haha). Hij zweet snel, probeer altijd te letten op of z'n nekje zweet. En heeeel soms denk ik toch shit, kouder dan ik had verwacht en dan leg ik een wollen dekentje over hem heen (het wiegdekentje dat we bij zijn geboorte gebruikten).

Hier ruim 8 maanden en hij draagt nu een romper met korte mouwtjes, een korte pyjama en een mouwloze zomer slaapzak. Het is rond de 20/21 graden op zijn kamer. 

22°c is het warmst in ons huis, en dan draagt ze een romper+korte mouw en de winterslaapzak. Hoe kouder hoe meer kleding ze aan heeft. Het lijkt mij altijd vrij warm maar ze heeft nog nooit zweterig aangevoeld, gewoon een prettig nektemperatuurtje ?

Terug
Bovenaan