.

mijn dochtertje is bijna 6 weken en ligt in een rompertje met mouwen en een wat dikker slaapzakje zonder mouwen. Geen broekje of sokjes en ook geen dekentje, omdat die slaapzak al wat dikker is. Onze kamer is best frisjes omdat wij continu het raam open hebben staan omdat het anders bloedheet is. Er is niet echt een middenweg zeg maar haha?.

Ons meisje is 1,5 jaar en draagt snachts alleen een dunne pyama (onesie) en een dunne slaapzak zonder mouw. Wij hebben gewoon een slaapzak van de bambino. Werkt prima. 
Overdag met de warmte, alleen rompertje zonder mouw en haar slaapzakje zonder mouw. 

Onze zoon slaapt in een zomerslaapzak zonder mouwen en met rompertje korte mouw. Het is nu altijd meer dan 20 graden op zijn kamer. Hij heeft de genen van zijn vader en die loopt in de winter nog met een t-shirt aan. Onze zoon is nu 8,5 maand oud. Mijn advies: kijk en voel aan je kind of die het niet te warm heeft. Je kent je eigen kind het best. Vaak kleden ouders hun kind te warm. Ik zie nu nog ouders rond lopen met zo'n warme wintervoetenzak. Dan loopt mijn kind in ieder geval rood aan. Maar goed, andere kinderen hebben andere vaders (en moeders).

https://www.google.com/search?q=hoe+warm+baby+kleden+in+bed&oq=hoor+warm+baby+kleden&aqs=chrome.2.69i57j0l4.5887j0j7&client=ms-android-htc&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgdii=yJPLuRPHmBWJ-M&imgrc=I4WqLECjjuhG4M

Heel handig dit plaatje.

Wauw, ik ben zelf altijd een koukleum en erg oplettend op de temperatuur bij mijn kind (8 maand) . Maar als ik deze reacties lees dan raak ik verward.
Op haar kamer is het nu (helaas) 28 graden en ze slaapt in een rompertje zonder mouwen en een dunne slaapzak. Soms zelfs alleen in een dunne pyjama zonder slaapzak of deken.
Elke avond voordat ik ga slapen check ik de temperatuur in haar nekje om er zeker van te zijn dat ze het niet te warm/koud heeft... 

Terug
Bovenaan