????????????

A

Anoniem

Guest
hey meiden,

weet je wat ik heel erg vind van sommige hier
dat ze op het zwanger forum vertellen dat ze een miskraam hebben gehad.
tuurlijk is het super erg voor die vrouwen.
maar voor de andere vrouwen die zwanger zijn maken zich daar druk om,
en dat is helemaal niet goed voor hun.
zou jullie graag willen melden doe dit bij verlies en verdriet
want vrouwen die zwanger zijn staan hier zeker niet op te wachten
het is al een spannende tijd en ook super leuk natuurlijk
alvast bedankt voor jullie begrip

groetjes georgina   10wk 4 dg

En ik vind het ronduit belachelijk dat men dat hier niet mag vertellen. Men deelt hier vreugde en verdriet met elkaar.   Als iemand zwanger is dan krijgt die persoon de feliciaties om de oren, is het dan zo moeilijk om iemand ook te troosten als het misgaat.

Tuurlijk zijn we allemaal wel eens bang, maar om dan iemand anders niet meer over haar ervaring hier te mogen laten vertellen, dat gaat er bij mij niet in.

Maar dit is maar mijn mening.

Miep

Hi Georgina,

Laat ik voorop stellen dat ik je begrijp, maar je reactie maakt toch een vreemd gevoel bij me los. Helaas heb ik 6 miskramen moeten doorstaan (en heb nog steeds geen kindje)dus ik weet echt waar ik het over heb. Als je voor de 1e keer zwanger bent hou je bijna geen rekening met het feit dat het misgaat. Mocht dit dan toch gebeuren wil je ook graag je verdriet delen met de mensen waar je eerder over niets anders kon kletsen dan je zwangerschap. Je kan toch niet zomaar van een forum weglopen zonder te zeggen waarom je weggaat?

Ik denk heel eerlijk dat het beter is als je dan zelf kiest om de berichtjes niet meer te lezen. Ik vind het behoorlijk egoistisch om mensen te vragen dit niet te melden. Hoe denk je dat het voor die persoon is om een miskraam te krijgen terwijl het bij de anderen wel goed gaat?? Doet ook zeer hoor.

Ik wens je in ieder geval een fijne en zorgeloze zwangerschap toe.

Corina

Hoi hoi,

Ik ben het met Miep eens! Bovendien zou  het ook wel heel erg stom zijn als mensen heel enthousiast over hun zwangerschap schrijven en dan opeens niets meer van zich laten horen, alleen omdat ze  niet over hun miskraam mogen schrijven! Dan krijg je de hele tijd topics als 'XXX waarom lezen we niets meer van je?', etc.

Ik ben het ermee eens dat het verdere verdriet en de verwerking van een miskraam niet op het zwangerschapsforum thuishoren, maar de boodschap 'ik moet jullie helaas verlaten, want ik heb een miskraam gehad' en de ondersteunende eerste reacties van anderen horen hier wel degelijk thuis! - vind ik...

Groetjes Loïs

hoi hoi
ben het helemaal met miep eens,je deelt hier alles met elkaar en weet uit ervaring dat mensen heel veel troost hebben uit de reactie,s.heb zelf drie miskramen gehad en ben altijd goed opgevangen,dit helpt wel bij de verwerking hiervan.
liefs sil

Hallo,

Mijn mening is dat we allemaal weten dat het mis kan gaan. Dat is de realiteit en hoort er voor sommigen jammer genoeg bij. Ik denk eerder als je gewend bent om iemand tegen te komen op het forum die er vervolgens zonder wat te zeggen niet meer komt dat ik mij ongerust zou maken. Want je leeft toch met elkaar mee. En ik denk dat je dan zelf al vrij snel in de gaten hebt dat het mis is gegaan. Op die manier zul je er altijd mee geconfronteerd worden.  

Groeten pinklady  

Hallo,
Ik reageer maar voordat dit een onderwerp is waar straks 100 berichtjes op komen..........
Dit is een forum over zwanger zijn, helemaal met je eens.
Maar bij zwanger zijn komt nog kijken; zo zijn er hier vrouwen die zwanger willen worden en graag bevestiging zoeken bij de zwangeren, er zijn hier vrouwen die net 8 maanden mee gekletst hebben en na de bevalling nog graag even advies vragen aan hun forum-vriendinnen, er zijn hier toekomstigge vaders en ja ook vrouwen die net een kindje hebben verloren.
Die vrouwen uit de laatste groep hebben al een aantal weken meegepraat op dit forum en kennen iig een aantal andere forummers hier. Laten we ze dan alsjeblieft de kans geven om hun verhaal hier kwijt te kunnen.
Nadat ze hun verhaal kwijt zijn gaan ze heus niet nog maanden hier mijmeren over wat hun overkomen is (wat ik trouwens heel erg vind voor ze hoor!). Ik geloof zelf dat een vrouw die net een miskraam heeft gehad niet eens dag in dag uit op een site wil zitten die het de hele tijd over het geluk van zwanger zijn heeft.
Dood is een onderdeel van leven en laten we de realiteit niet vergeten het kan iedereen overkomen. Maar dat is geen reden om iedereen de bannen die geen positief verhaal te vertellen heeft.
Een zonnige groet,
Lillian

Sorry, ik ben het helemaal niet met je eens!!
Deze vrouwen zijn ook zwanger geweest, en nemen afscheid van het zwanger zijn forum!!!
En ik vind het niet meer dan normaal dat ze hier kun verhaal neer zetten. Wij zijn er voor om andere vrouwen te steunen, zou jij toch ook fijn vinden als er iets met jou zou zijn!!

Ik heb gelukkig nooit geen miskraam hebben hoeven door staan. Vergeet niet dat deze vrouwen hier op de forum terecht zijn gekomen omdat zij ook zwanger waren.

Groetjes, Ris

Terug
Bovenaan