14+3 maanden zwanger en onwijs veel zin in een sigaret

Hallo andere mama's to be.

Ik en mijn lieve man zijn gelijk gestopt met roken sinds we weten dat we zwanger zijn. En met mijn man gaat het heel goed, heeeeel goed zelfs. Alles voor de kleine.

Maar nu is mijn behoefte de laatste tijd heel sterk om toch een sigaret op te steken. En heb het soms ook stiekem gedaan. Voel mij onwijs schuldig na de Baby en mijn man. Hij zou het verschrikkelijk vinden..
Ik rook niet volledig maar soms 1 sigaret in de twee dagen. Ik verlang er zo na , maar voel mij ook zo schuldig..

Nog meer dames die hier mee worstelen?

Gr Joy

Nee, ik heb zelf nooit gerookt (op die ene keer na, om het eens uit te proberen).
Mijn schoonzus rookt wel, maar tijdens haar zwangerschappen is ze er wel mee gestopt. Bij haar 2e ging ze toch 1 keertje roken ''omdat ik er zo'n zin in heb!''
Ik kan het zelf persoonlijk niet helemaal begrijpen, zelfs één sigaretje kan al ernstige gevolgen hebben voor het ongeboren kind.
Een vriendin van mij heeft een broertje, hij heeft hersenschade opgelopen omdat de moeder één keer rookte tijdens de zwangerschap!
Hoe moeilijk het ook is, ik zal er toch echt proberen volledig mee te stoppen of er met je man over te praten en eventueel met andere mensen in jouw omgeving, zodat zij je misschien erbij kunnen helpen.
Ik wil je absoluut niet veroordelen hoor, alleen wijzen op de eventuele gevolgen.... Succes!

Nu wil ik niet zeggen dat ik het niet geloof dat het kindje in bovengenoemd bericht hersenschade heeft nadat de moeder 1 sigaret heeft gerookt. Alleen... ik rook zelf niet maar heb een hele avond ergens binnen gestaan waar het helemaal blauw stond, dat zou betekenen dat mijn kindje dan ook hersenschade zou kunnen hebben?
Natuurlijk zeg ik direct stoppen en zet je kindje boven jezelf. Alleen als iets echt heel heel moeilijk is en je ervaart er veel stress van dan is dit net zo slecht voor je kindje als die sigaret. Heb je al contact gehad met je VK hierover?
Het begin van de zwangerschap staat natuurlijk compleet in het teken van de ontwikkeling en plaatsing van alle organen ect. Wanneer je rookt KAN dit slechte gevolgen hebben voor je kindje.
Ik zou hier zeker niet alleen door proberen te komen maar het aan je omgeving vertellen. Zo kan iedereen op je 'letten' en heb je meer een stok achter de deur. Heel veel succes, hoop voor je dat het lukt.

Hoe moeilijk het ook is maar volhouden! Zoek afleiding, toen ik zwanger was ook gelijk gestopt en tot de dag van vandaag niet meer gerookt. Zoon is inmiddels 6 maanden oud.ik had het ook heel moeilijk vooral als ik mensen zag roken en naast mij werd gerookt, (niet iedereen is begripvol) met de tijd denk je er minder aan en heb je geen behoefte meer om te roken. 

Bedankt meiden, voor de adviezen. 
Ik snap dat dit voor sommige niet te begrijpen is. En dat ik volledig moet stoppen dat snap ik ook. En dat wil ik ook heel graag. Daarom was ik ook benieuwd hoe andere ex rokers het hadden gedaan.
Aan sommige  tips hierboven heb ik echt wat aan thx. :)
Gr Joy

Hoi joyce ik herken je gevoel ! Ik zelf heb ook de grootste moeite gehad met niet roken tijdens mijn zwangerschap zeker in het begin! 
Maar je bent nog erg vroeg in je zwangerschap zodra je de baby gaat voelen word het zo veel makkelijker echt waar
tuurlijk moet je het gewoon niet doen het en dat is makkelijker gezegd dan gedaan dat weet ik heel goed 
het is mij ook gelukt en geloof me het is het zo waard 
als ik nu naar me dochter kijk ben ik zo blij dat ik niet gerookt heb , wat zou ik me dan schuldig hebben gevoeld als er iets met der zou zijn 
tips heb ik helaas niet maar gewoon niet meer doen 
susses het gaat je zeker lukken 

Terug
Bovenaan