14+3 maanden zwanger en onwijs veel zin in een sigaret

Ik ben 4,5 jaar geleden getroffen door een ruiterembolie en werd accuut opgenomen. Ben toen direct moeten stoppen met roken, na 15 jaar kettingroken.
Ik heb het daar tot op vandaag nog moeilijk mee, maar ik weet dat als ik weer zou beginnen ik een nog grotere kans heb op nóg een (ruiter)embolie/trombose/stolsels. Je moet soms keuzes maken en dingen afwegen.
Een kleine lijkt me de juiste motivatie toch? Koop anders een vape pen zonder nicotine, dan heb je nog het gevoel dat je rookt maar is niet schadelijk. (Of veel minder althans)

Bij mij hielp stofzuigen en sporten elke keer als ik dacht om te gaan roken. Ook gewoon buiten zitten met een kopje thee dan heb je toch een momentje voor jezelf zonder dat het schadelijk is voor je kindje.
Succes ik hoop dat je volledig aan je babytje denkt!

Ik heb precies hetzelfde hoor!!
De eerste 12 weken niet roken gingen prima maar ineens na 12/13 weken wordt het met de dag zwaarder!
Mijn advies is inderdaad ook “gewoon” niet doen. Ik eet zelf steeds een stuk fruit in bijv pauze op werk wanneer ik normaal zou gaan roken.
Ook heb ik altijd snoeptomaatjes staan, of worteltjes... nog gezond ook en heb je toch iets te doen/eten als vervanging...
Succes en fijne zwangerschap verder!

Ik ben meteen gestopt met roken toen ik wist dat ik zwanger was. 
Ik wilde toen ook echt stoppen omdat ik niet mezelf voor me kop wilde slaan als er iets met de kleine aan de hand zou zijn. Plus dat ik ook ergens had gelezen dat als je rookt dat op hetzelfde neer komt als dat je je kind met zn hoofd onder water duwt en hem daar even houdt. 
Ik had ook zoiets van het zijn maar 9 maanden, dat heb ik wel over voor mijn kindje.
Dat wil niet zeggen dat ik er 9 maanden geen zin in had, ik heb echt wel een paar momenten gehad dat ik het heel graag wilde. Maar jammer dan.. even doorbijten.
Praat er inderdaad over met je vk en de dokter en natuurlijk met je man. Die heeft het er een stuk makkelijker mee zei je. Die kan je helpen motiveren.
Succes ermee!

Het stofzuigen en even met kop drinken naar buiten deed ik ook! Soms even uitrazen met hond. Maar ben nu zelf 24 weken en merkte rond 18 weken wel dat ik sneller moe was. Verwijding bloedvaten en sneller duizelig. Dan kàn je bijna niet eens roken gaan lijkt mij. Ik dacht ook een rokende zwangere te worden maar daar is niets van waar. Je moet onthouden dat jouw lichaam door deze verandering en je wondertje geen gifstoffen kan gebruiken. En onthoud dat je echt voor twee ademt. Geniet van de zuurstof..
En ja ik heb ook rond 15e week eentje gerookt. Werd er niet anders van dan moe en extra duizelig. Verslaving is na 10 weken inderdaad verdwenen. Denk daaraan. Je ademt voor twee.. drink extra water en ga intensief bewegen. Doe je best!
Groetjes H

heyy, ik ben nu 18 weken en heb ook enorm veel zin om te roken. ik was de eerste drie maanden misselijk dus toen ging het stoppen automatisch. maar nu speelt het de hele dag door m'n hoofd. Mijn vriend rookt nog wel. Zijn moeder ook en mijn moeder ook. en al mijn vriendinnen ook! toch heb ik nogsteeds zelf niet 1 sigaret gerookt. maar ik snap je dus wel heel goed. Mijn schoonmoeder heeft bij haar twee zwangerschappen de volledige zwangerschap gerookt en mijn vriend is kerngezond en zijn zusje ook. maar toch kan het bij iedereen anders zijn. ik zou het mr gewoon aan je vriend vertellen, want zolang hij het niet weet kan hij je ook niet steunen en helpen. 

succes 

Ik ben een paar jaar geleden al gestopt gelukkig maar ik weet hoe moeilijk het is! Ik zweer bij dit boek:
Allan Carr, stoppen met roken
ik denk niet dat je het moet zoeken in afleiding maar moet zorgen dat je de sigaret niet eens meer wil! En daar helpt dit boek enorm bij! Succes!

Ik ben nu inmiddels 21weken zwanger. mijn eerste semester heb ik niet gerookt. het ging automatisch.. opeens luste ik het niet meer. maar nu een week lang heb ik er zo veeel zin in.. ?☹️ 
mijn man rookt gewoon wel. 
laatste tijd irriteer ik me ook aan mensen die zelf wel roken maar makkelijk kunnen zeggen dat je het niet moet doen omdat het slecht is. 

ja duh dat weten we. alleen soms kun je er niets aan doen. 
heel fijn om al de ex rokers de verhalen te lezen. 
ik rook niet meer al sinds mijn eerste semester. 
het volhouden gaat inderdaad makkelijker wanneer je je kleintje voelt. alles is voor ons babytje.. 

soms heb ik het zo moeilijk om voltehouden dat ik moet huilen.. en wanneer je even op je rug licht en je baby voelt gaat het over. de steun om vol te houden vind je bij je baby. ❤️ 

Terug
Bovenaan