Ik ben nu 16+2 en gestopt met roken toen ik er achter kwam dat ik zwanger ben. Ik ging een test halen èn een pakje sigaretten omdat ik simpelweg niet zwanger kon zijn, dacht ik, we deden het immers veilig.
Toen mijn test positief bleek raakte ik lichtelijk in paniek en wilde ik meteen een sigaret maar tegelijkertijd ging het zo erg tegen mijn gevoel in. Ik heb de 5 sigaretten in mn oude pakje opgerookt en mn nieuwe pakje weggegeven met een smoes. Daarna nog 2 sigaretten dus in totaal 7 nadat ik het wist in, ik denk, een week tijd.
Mijn vriend rookt ook niet, nooit gedaan ook, dus dat scheelt al een hoop. Tuurlijk heb ik af en toe dat ik met vrienden ergens zit dat ik ook denk ah zou wel "lekker" zijn. Maar als ik er aan denk dat ik daarmee ons kindje in gevaar breng is de trek meteen over. Daarbij heb ik als vrouw eigenlijk 9 maanden de verantwoordelijkheid over ons kindje. Ik heb een keuze, mijn vriend niet. Als ik er voor kies om toch te roken en ons kind in gevaar te brengen is dat mijn keuze, maar mijn vriend heeft het er maar mee te doen en dat wil en kan ik hem niet aan doen.
heb je al geprobeerd een app te dowloaden? Ik heb Quit Smoking. Daarbij kan je zien hoelang je al gestopt bent en hoeveel sigaretten je niet meer gerookt hebt. Is ook echt een motivatie vind ik!
Succes, je kan het echt wel!