14+3 maanden zwanger en onwijs veel zin in een sigaret

Ik ben blij dat ik dat dilemma niet hoef te delen. Maar misschien heb je wat houvast aan iedere sigaret die je (mee)rookt je bloedvaten (en dus ook die van de placenta) 1,5uur samentrekken/vernauwen en dus een behoorlijke reductie aan voedingsstoffen veroorzaken richting je kindje en in jouw cellen...   

Precies hetzelfde gehad hoor! Af en toe nog een sigaretje gerookt. Tot ik er na een paar weken wel echt vanaf was. Toen ik de baby begon te voelen was het zoveel makkelijker. 

Helaas blijft het een struggle. Heb er daarna heel lang geen last meer van gehad. Nu ben ik 38 weken en wil ik ineens weer megaaaaaaaa graag roken. Ik hoop dat je daar geen last van hebt! 

Wat vervelend dat je je zo voelt en die trek hebt. Ik rook zelf niet. Zoek afleiding inderdaad. Toen mijn vader stopte met roken ging hij ineens veel zonnebloem pitten eten. Dat hielp haha
Mijn tante rookte ook tijdens haar zwangerschap. Mijn neven hebben daardoor groeiproblemen gehad. Het zijn mooie mannen geworden maar heel magertjes en niet al te lang. 
Ik kan brullen dat het o zo slecht is maar dat weet je zelf ook.
Succes meid. Sterkte en geniet van deze bijzondere mooie tijd

Nou, ik rook zelf niet, maar vind het juist supergoed dat jullie hier eerlijk en open over zijn! Denk dat dat al de eerste stap is.
Een beetje extra aanmoediging kan vast geen kwaad, ik denk echt dat jullie het kunnen! ????
En misschien helpt het een beetje om hier een reactie te plaatsen als je snakt naar een sigaret. Geef niet op hoor! 

Ik heb ook altijd gerookt toen ik zwanger bleek te zijn meteen gestopt. Me man rookt nog wel en gatver wat stinkt het bah me man rookt natuurlijk buiten  maar de geur ik wil nooit meer een peuk vasthoudend. De eerste 3 dagen lastig gehad  maar daarna niet meer ben nu 6 weken 3 dagen.  probeer aan je baby te denken. 

Ik ben nu 16+2 en gestopt met roken toen ik er achter kwam dat ik zwanger ben. Ik ging een test halen èn een pakje sigaretten omdat ik simpelweg niet zwanger kon zijn, dacht ik, we deden het immers veilig. 
Toen mijn test positief bleek raakte ik lichtelijk in paniek en wilde ik meteen een sigaret maar tegelijkertijd ging het zo erg tegen mijn gevoel in. Ik heb de 5 sigaretten in mn oude pakje opgerookt en mn nieuwe pakje weggegeven met een smoes. Daarna nog 2 sigaretten dus in totaal 7 nadat ik het wist in, ik denk, een week tijd. 

Mijn vriend rookt ook niet, nooit gedaan ook, dus dat scheelt al een hoop. Tuurlijk heb ik af en toe dat ik met vrienden ergens zit dat ik ook denk ah zou wel "lekker" zijn. Maar als ik er aan denk dat ik daarmee ons kindje in gevaar breng is de trek meteen over. Daarbij heb ik als vrouw eigenlijk 9 maanden de verantwoordelijkheid over ons kindje. Ik heb een keuze, mijn vriend niet. Als ik er voor kies om toch te roken en ons kind in gevaar te brengen is dat mijn keuze, maar mijn vriend heeft het er maar mee te doen en dat wil en kan ik hem niet aan doen. 

heb je al geprobeerd een app te dowloaden? Ik heb Quit Smoking. Daarbij kan je zien hoelang je al gestopt bent en hoeveel sigaretten je niet meer gerookt hebt. Is ook echt een motivatie vind ik! 

Succes, je kan het echt wel! 

Ik snap het, ik oordeel niet.. ik ben nog veel erger. Mijn 1e zwangerschap was een zeer traumatische ervaring (hellp, ptss ineffectieve EMDR, etc.), en ik was niet in staat te stoppen tijdens mijn recentelijke zwangerschap. Het ziekenhuis was hiervan op de hoogte, en het staat ook in mijn medisch verslag. 
Ik rookte geen pakje per dag, max 4 sigaretten. Er is hier nooit een drama van gemaakt. 
Ik ben 16 oktober bevallen, mijn dochter is kern gezond. Ik denk persoonlijk zelf dat hersenschade een klein risico is. Dat soort dingen kunnen namelijk heel realistisch ook tijdens de bevalling gebeuren, of er na zonder sigaret.. Ja, natuurlijk beter niet.. maar zoals ik al zei ik begrijp het en ik oordeel niet. Ik weet niet hoe jij op dit moment in je vel zit.

Knap dat je je kwetsbaar op durft te stellen hier. Het moet niet makkelijk zijn. Het is tenslotte een verslaving. Wat zou het prachtig zijn als jullie samen nooit meer roken. Gewoon de verslaving afsluiten. Psychologisch onderzoek laat zien dat het 9 maanden kost om nieuw gedrag je helemaal eigen te maken. Als het niet 100% lukt houdt dat niet in dat je hele stoppoging mislukt is. Je hoeft alleen maar weer tegen jezelf te zeggen waarom je dit doet (voor je kleine, voor jezelf, voor je kleinkinderen die langer van jou kunnen genieten, voor je portemonnee, ga zo maar door) en je kunt gewoon weer door met je goede gedrag, namelijk niet roken. En feliciteer jezelf ook elke keer als je een moeilijk moment wel overwint! 

Terug
Bovenaan