14 maanden en geen tanden!!!

Hallo,

Even geleden heb ik ook een berichtje geplaats, helaas zonder reactie.
Maar is er nu inmiddels iemand die ervaring heeft met het laat doorkomen van tanden?
Onze zoon is 14 maanden en heeft er nog geen één.
Met alles was hij erg snel voor zijn leeftijd, liep alleen voor zijn eerste verjaardag,maar tanden nee die heeft hij nog niet.
Ik weet dat het erfelijk bepaald is, zijn zus was 10 maanden en zijn vader 12 maanden toen zij hun eerste tandje kregen.
Weet iemand vanaf hoeveel maanden ik me zorgen moet gaan maken?
 
Wat zeggen ze op het CB? Want ik heb geen idee!
Hoe eet hij dan?
Ik zou als ik jou was contact opnemen met het CB of de huisarts. Al is het alleen maar ter geruststelling!
 


pff raar dat ie dna nog geen tanden heeft mischien komen ze binnenkort allemaal tegelijk

me zoon is nu 9maanden 3 juli en heeft der al 6     vind ik een beetje te snel   voor mijn gevoel

 
Ben vandaag op het CB geweest (afspraak stond al).Heb het daar gevraagd en ze doen er niks aan. Het komt vanzelf zeggen ze. Ze had het nog maar één keer eerder mee gemaakt. Ze zei alleen dat ik het anders eens bij de tandarts kon vragen. Hier moeten we volgende maand toch heen, dus we wachten wel af.
Hij eet verder erg goed. Op wat hardere koekjes moet hij gewoon wat langer "soppen". En vlees eet hij ook goed, wel kleine stukjes snijden. Met eten hebben we verder geen problemen. Over 2 weken gaan we kamperen, zul je net zien dat dan de eerste tand komt en dan zeker alles achter elkaar!!!!!!!!!!!!!
We wachten af.

Groeten Manon  
 
Hallo,

Ik zou het voor de zekerheid nog gewoon even aan de tandarts vragen maar je moet maar zo denken er is op heel de wereld volgens mij nog geen enkel kind tandenloos gebleven de een is gewoon sneller dan de andere de mijne heeft pas met 9,5 mnd een tand gekregen een hoektand nog wel ook geen gewone manier van doen maar laat je geruststellen door de tandarts dan voel jij je ook weer prettiger

groetjes claudia
 
Onze zoon is nu bijna elf maanden en krijgt nu net zijn eerste twee tanden. Ik heb het idee dat ze nu allemaal snel achter elkaar gaan komen want er zitten nog een aantal bobbels.

Ik heb altijd begrepen dat je je voor het twee jaar geen zorgen hoeft te maken en dat er voor die tijd door de tandarts ook niets aan gedaan wordt.
 
Toevallig hoorde ik gisteren ook dat er tot het 2e jaar geen probleem van gemaakt word.
We moeten gewoon maar afwachten. Maar we worden gewoon een beetje nieuwsgierig hoe hij er met tanden  uit zal zien, ze krijgen dan vaak een ander "koppie" vind ik.
Het lijkt nu wel of er onder een bobbeltje komt en hij was vandaag niet te genieten.
Maar ja we zeggen als zolang met b.v. kwijlen, jengelen en dunne luiers:nou komt er een tand. En steeds was het loos alarm.We wachten af. Ik laat het jullie weten! Alvast bedankt voor jullie reactie.
 
Hoi Manon,
Ik kan je geen ervaring geven als moeder, maar heb wel zelf pas mijn tanden met 15 maanden gekregen, en mijn moeder heeft ook wel verteld zich zorgen te hebben gemaakt.
Intussen ben ik 33 en heb ik al anderhalf jaar 1 heel langgzaam groeiend puntje van een verstandskies die probeert door te komen. Sommige mensen zijn nu eenmaal traag;-)
Groetjes,
Michelle.
 
Terug
Bovenaan