14 maanden en geen tanden!!!

 GOED NIEUWS!!!
Ik kreeg mijn eerste tandje met 14 maanden. Ik ging pas met 8 jaar wisselen en mijn laatste melktanden werden op mijn 15de getrokken! Ik heb een supersterk gebit! Ben nu 33 jaar en een gaatje tot mijn zwangerschap nu na de zwangerschap werden er 3 kleintjes gevonden. Ik heb verder nooit problemen (effe af kloppe) met mijn gebit.
Gr. Vosje
 
Hallo allemaal

Ik wilde even laten weten hoe het nu gaat met de tanden van mijn zoontje.
Waar ik al bang voor was gebeurde....Hij kreeg zijn eerste tandje op vakantie. Gelukkig was ik voorbereid, had tandengel en zetpilletjes genoeg voor als het nodig is. We zaten nl in Frankrijk op de camping. Maar het viel mee, niets nodig gehad. Het tweede tandje zie je ook al komen. Eindelijk begint het dan, met 15 maanden een tand
Bedankt voor het reageren.

Groeten Manon
 

Hallo

Ik dacht laat ik eens even vertellen hoe het er nu voor staat.
 
Tand 4 is op komst.

2 tanden onder en 1 boven en 1 boven op komst.

Nu kan ik er wel een beetje om lachen hoor. Maar het blijft wel een raar gezicht. Hij is inmiddels 18 maanden. Hij begint steed meer te praten, ook 2 woord zinnetjes. Weet waar zij neus.oren en ogen zitten en kan dit allemaal zeggen. Maar de ontwikkeling van die tanden.
Als er één door komt heeft hij er ook goed last van.

We wachten maar  rustig op de rest!!!!!!

Groeten Manon
 
Grappig, dat het nu allemaal komt. Het schijnt trouwens zo te zijn dat hoe later de tanden komen, hoe sterker het gebit, dus in die zin alleen maar positief. Mijn dochter is nu 7,5 maand en ook   nog helemaal niets te zien! We wachten rustig af.

groetjes, Ellen
 
De tandarts zei wel dat we er rekening mee moeten houden dat als ze zo laat tanden krijgen ze ook laat wisselen. Hebben ze nog een fietsenrekje in hun mond terwijl andere kinderen al de nieuwe tandjes hebben. Ach we zien het vanzelf.

Groeten Manon
 
Hoi Manon,

Mijn dochter is bijna 14 maanden en haar voorste 2 tandjes komen net een beetje door. Het is inderdaad waar dat ze dan ook laat gaan wisselen maar het is ook d.m.v. onderzoek aangetoond dat kindjes die later tandjes krijgen, een sterker gebit hebben en dat later wisselen juist positief is.. ach ja, we zien het wel. Ze zullen toch wel een compleet gebit hebben als ze de pubertijd ingaan

Groetjes F.
 

hoi Manon,

Ieder kind is anders kwa ontwikkeling de een doet dit sneler en de ander is weer ergens anders sneller in waarschijnlijk.
Ik ben blij voor je dat de tandjes er nu wel aankomen, het is zeker een ander gezicht als ze tandjes hebben.
Mijn zoontje had zijn eerste tandjes al met 5,5 maand en hij is nu 17 maanden en heb al 15 tandjes.
Hij heb er bijna geen last van gehad alleen bij de kiezen die hij heb had hij dunne luiers.
Maar het is niet fijn als ze doorkomen, maarja het hoord er bij he.

Groetjes Sandra

 
Het 4e tandje gaat wel erg langzaam. Als ze doorkomen heeft hij er wel erg last van. Zijn tandvlees is waarschijnlijk erg hard geworden. Hij eet alles. Nu het ene boventandje een stuk verder door is kan hij wel makkelijk iets afbijten. Soms is hij opstandig omdat zijn zus iets heeft wat hij nog niet weg krijgt met die 3 1/2 tand.
 
Terug
Bovenaan