15 maanden en elke nacht gillend wakker

gebruiker368817

New member
Hoi allemaal,

ik zit best met een probleem, Ons zoontje Riff heeft altijd goed geslapen en overdag slaapt hij nog heel goed ( tussen 12.00 en 15.00) maar hij wordt sinds 2 maanden elke nacht gillend wakker, niet huilend maar echt gillend. We hebben hem al korter laten slapen en voor het slapen nog een fles gegeven maar niets helpt.

Heeft iemand hier ook ervaring mee. Wij weten eigenlijk niet meer  wat te doen en gaan volgende week naar een Osteopaat. Overdag merken we niks aan hem, vrolijk en goed eten en drinken. Met zijn zus is hij ook graag samen aan het spelen.

Ik hoor het graag :)
 
Ikzelf heb vanaf mijn 9e een nonrem parasomnie. Ik gil niet dagelijks maar wel regelmatig. Een slaapstoornis kan dus zomaar ontstaan...
 
Volgens mij is dit de periode dat ze actief gaan dromen en dit kan beangstigend zijn! Zoals Sammie al zei, nachtangsten? Hij ontwikkelt zo hard in deze periode, ook dat kan leiden tot onrustig slapen. Wij hebben ook zulke periodes en rond de 15 maanden was het heel erg, een ontroostbaar kindje. Nachtelijke autoritjes, zelfs wandelen in het midden van de nacht. Je wordt er ontzettend wanhopig van en zodra je op het punt bent dat je het niet meer trekt, wordt het plots beter. Fases.... je moet er doorheen en accepteren helpt....
 
Dank jullie wel allemaal. Wij denken ook aan nachtangsten.

In de middag slaapt hij gewoon wel heel goed en hij is over het algemeen echt een heel makkelijk kind. Vandaar dat het zo moeilijk is te begrijpen. Zeker als we zien dat hij geen pijn heeft of iets. Helpt misschien een lampje extra?

Hoelang duurde dit bij jullie?
 
klinkt als een nachtangst.
Dat hebben wij hier 4 dagen gehad na een bezoekje aan het ziekenhuis.
Dat bracht zoveel stress mee dat hij precies deed wat hier omschreven staat.
Wij hebben hem eerst laten gillen heel even om te kijken of hij wel echt wakker was en toen eigenlijk wakker "geroepen"en toen was het weer over.
 
wat toevallig.. ik heb net een soort gelijk bericht gepost over mijn kindje! Hoe gaat het nu met de kleine? Heb je iets ontdekt wat hielp? Ik hoor graag je tips/bevindingen :)
 
Terug
Bovenaan