15 maanden en elke nacht gillend wakker

Hoi,

Zoiets hadden wij ook. We hebben, op advies CB, het volgende gedaan: er naar toe. Kort troosten (over bolletje aaien, toe dekken, zeggen dat je er voor hem bent, knuffeltje goed leggen, dat soort dingen, ik zei er ook bij: "ga maar kekker slapen en lukt het niet dan kom ik terug" (vond ik zelf fijn om te zeggen). Maar kleine minuut ofzo, misschien korter. Dan gaan (ook al huilt hij nog). Dan één minuut laten huilen. Niet stil? Riedel herhalen. En dit blijf je doen. Als hij nog huilt maar minder hard dan kun je van die ene minuut, twee minuten maken.
Je haalt hem dus niet uit bed! Maar laat hem steeds weer merken dat je er wel voor hem bent.
Bij ons was het met twee nachten over! Kan natuurlijk toeval zijn maar het proberen waard.

Sterkte!
 
Ach wat naar. En zo herkenbaar. Wij hadden bij de oudste ook last van nightterrors. Uit bed halen helpt inderdaad niet, want je kind is te ver weg in slaap. En dan schreeuwen ze nog harder en wordt je zelf nog wanhopiger.
Aaien, zachtjes praten en overdag proberen om wat minder prikkels te geven en voorspelbaar ritme blijven herhalen gedurende paar weken wil wel helpen. Onthoud alsjeblieft dat ze er zelf de ochtend erna niets meer van weten. Dit is een fase die gelukkig voorbij gaat. 
Sterkte en liefde
 
Goedemorgen, onze meid van bijna 1,5 jaar. Heeft dit ook ineens weer. Eerst was ze veel aan het hoesten waar ze ook huilend wakker van werd, verschillende dingen geprobeerd; hoest aanvallen zijn een stuk verminderd. Alleen nu wordt ze dus nog steeds gillend én huilend wakker. En inderdaad wat ik ook hier lees, uit bedje halen maakte haar alleen maar meer overstuur. Aai over haar bolletje haar knuffelbeer weer aanzetten, en ze valt vaak weer in slaap. (Momenteel komen haar laatste 4 tanden door, gok ook dat het daar mee te maken heeft, wilt geen speen en grijpt continu naar haar mondje óók overdag). Maar binnen een paar uur (soms al na 10 minuten) begint ze weer. 
Ik kan me een paar maanden geleden herinneren dat we ook zo’n fase hebben gehad maar deze keer lijkt de fase wel erg lang te duren. Iemand nog meer tips dan maar gewoon laten huilen en af en toe bij haar kijken? 
Alvast bedankt ☺️
 
Heel herkenbaar ons dochtertje die in april 2 word die word ook al een paar weken gillend wakker wij weten ook niet wat we moeten doen enige wat helpt is juist bij ons in bed dan slaapt ze wel weer anders niet! Dan gilt ze en roept steeds op hartverscheurende manier der uit!? wil ook graag tips want troosten en steeds weg helpt niet
 
hier ook een jongetje van biijna 2 die sit een paar weken had en nu nog af en toe. enige wat helpt is bij ons in bed nemen. na een week dat doen bleef ie steeds vaker in zijn bed liggen. 
 
Me zoon van bijna 18 maanden heeft dit ook 1 x gehad een maandje terug. Hij werd opeens om 23:00 uur gillend en huilend wakker en was ontroostbaar. Hij wou ook niet uit bed, ik heb hem weten te sussen en aaien over zijn hoofd en rug. Toen ik de kamer uit ging begon hij weer te huilen, uiteindelijk ben ik ook in bed gaan liggen hij slaapt bij mij op de kamer en zo werd hij rustig en viel in slaap. 
Misschien had hij gedroomd en was bang? Normaal slaapt hij iedere avond zonder probleem. 
 
Hallo,

Mijn zoontje 14,5 maanden, wordt sinds enkele nachten ook snachts wakker en heel erg overstuur. Ik dachtniet dta het krampjes waren want verder is zijn stoelgang in orde. Overdag is hij ook vrolijk en heeft geen ziekte symptomen.
Maar als hij snachts wakker wordt in mijn bed of zijn bed kruipt hij echt zo ver mogelijk bij mij vandaan alsof hij echt bang is. Kan iemand mij hier wat meer over zeggen of kent iemand dit?
Moet ik mij hierover zorgen maken want engis het zeker wel voor mij.
Alvast bedankt !!
 
Hallo,

Mijn zoontje 14,5 maanden, wordt sinds enkele nachten ook snachts wakker en heel erg overstuur. Ik dachtniet dta het krampjes waren want verder is zijn stoelgang in orde. Overdag is hij ook vrolijk en heeft geen ziekte symptomen.
Maar als hij snachts wakker wordt in mijn bed of zijn bed kruipt hij echt zo ver mogelijk bij mij vandaan alsof hij echt bang is. Kan iemand mij hier wat meer over zeggen of kent iemand dit?
Moet ik mij hierover zorgen maken want engis het zeker wel voor mij.
Alvast bedankt !!
Vermoedelijk night terrors. Deze verschillen van nachtmerries. Uit night terrors worden kinderen niet goed wakker, terwijl ze wel wakker lijken. Dat maakt het heel moeilijk ze te troosten, want ze zijn nog in hun droom.

De truc is je kind echt goed wakker te maken.
 
Terug
Bovenaan