15 maanden en wil geen warm eten

<p>ik heb inmiddels alle websites en forums die hierover gaan gelezen. Alle tips en trucs geprobeerd, maar nee, mijn zoon van 15 maanden eet al maanden zo slecht. Ik heb het naast me neergelegd en dacht ach het is een fase gaat vast wel over. Ook de tips van het consultatiebureau gevolgd. Geen alternatieven, geen water een uur voor het eten, pureren, mixen, alleen stomen, met een sausje, rauwe groenten, verstoppen, warm eten geven tijdens de lunch op diner, zelf laten eten, voor de tv met afleiding etc. Groente, vlees en rijst gaat er gewoon echt niet in.</p><p>Zijn dagschema ziet er zo uit:</p><p>Dagschema:</p><p>Ochtend: 100 cc melk + 1 snee brood met notenpasta/kaas/zuivelproducten</p><p>tussendoor: fruit en water </p><p>lunch: 2 snee brood met een eitje of beleg</p><p>Tussendoor: rozijntjes/soepstengels/thee/crackers </p><p>Diner: warm. Groente+vlees+ rijst/pasta/aardappelen (eet letterlijk niets in geen enkele vorm) yoghurt als toetje </p><p>100 cc melk voor het slapen </p><p>Gisteren bij het consultatiebureau werd hij gewogen en gemeten. Lengte groeit prima door maar de curve van zijn gewicht is zorgwekkend. Die zit niet eens meer op de p lijnen en buigt bijna recht naar beneden af. Ik heb natuurlijk alles weer aan moeten horen, maar ik heb alles al 100 keer geprobeerd en word er nu echt een beetje hopeloos van.</p><p>op advies van het consultatiebureau heeft hij gisteren krentenbollen gekregen ipv avondeten. Bijna 2 hele stuks gingen er zo in en wilde daarna ook geen flesje meer. Tot 1 jaar ging het eten van groente en vlees heel erg goed. Spinazie en prei was zijn favoriet en nasi met groente en kip eten was bijvoorbeeld  ook geen probleem.</p><p>Heeft iemand dit ook meegemaakt en is het ooit goed gekomen? Ik weet echt niet meer wat ik moet doen...</p>
 
Wat vervelend zeg! Ik zou wel groente aanbieden en als hij het weer niet eet een alternatief zoals brood. Eet hij wel stukjes komkommer, tomaat, paprika etc? Dan zou je dat ook aan kunnen bieden. Ook voor bij de lunch bijvoorbeeld. Avocado zorgt ook voor vetten. Wat nou als je een pannenkoek maakt op basis van groenten en dat helemaal af laat koelen? Krijgt hij toch weer wat binnen.
Succes!
 
https://kiind.nl/monkey-platter/
Ik weet niet of je hier wel eens van hebt gehoord of aan het gedacht. Mijn neefje is ook een slechte eter en mij zus heeft deze methode gebruikt en sindsdien eet hij echt vele malen beter.
Op deze manier heb je wel controle over wat hij binnen krijgt, maar hij heeft de controle over de keuzes die hij maakt. Wie weet haalt het de druk er ook af.
 
Succes!
 
Wat vervelend zeg. Ik begrijp dat je er moedeloos van wordt. Zou ik ook worden. Maar dan nu mijn advies. Klinkt tegenstrijdig maar zou misschien even een periode van geen strijd inlassen voor jullie allemaal. Even een tijd gewoon bij jullie aan tafel zetten, eten geven wat hij wel eet en jullie gewoon warm eten. Hopelijk gaat hij na een tijdje interesse krijgen in jullie eten en kan je hem vanuit zijn nieuwsgierigheid laten proeven. De associatie met warm eten lijkt nu voor jullie allen negatief. 
Verder kijken of je als broodbeleg meer groenten kan aanbieden zoals advocado, tomaat, komkommer,,etc. En misschien wat recepten voor groenten op brood. Zag een leuk recept bij Jamie Olivier over een spinazie omelet zoals een soort wentelteefje. Succes ermee. 
 
Misschien een gekke optie maar heb je hem al geprobeerd het eten op kamertemperatuur of koud aan te bieden in plaats van warm? Wij hebben aan het begin ook vaker yoghurt door het avondeten geroerd dan at ons kind het wel. Het is een proberen waard.
 
Ik denk dat als je alternatieven aan gaat bieden ipv warm eten, zoals krentenbol of brood, dat het warm eten een probleem blijft. Want waarom zou je warm gaan eten als je iets krijgt wat je lekkerder vindt? Gewoon warm eten voorschotelen, eet hij het; fijn! Eet hij het niet; geen alternatief. Wel altijd yoghurt na wanr dat is op die leeftijd onderdeel van het eten en geen beloning van goed eten.
De strijd staken.. Want die ga je toch niet winnen.
 
[quote quote=10350557]Wat vervelend zeg! Ik zou wel groente aanbieden en als hij het weer niet eet een alternatief zoals brood. Eet hij wel stukjes komkommer, tomaat, paprika etc? Dan zou je dat ook aan kunnen bieden. Ook voor bij de lunch bijvoorbeeld. Avocado zorgt ook voor vetten. Wat nou als je een pannenkoek maakt op basis van groenten en dat helemaal af laat koelen? Krijgt hij toch weer wat binnen. Succes![/quote]
Komkommer ging tot 2 weken ook zo naar binnen, maar nu wil hij dat ook niet meer.. avocado heb ik vanmorgen geprobeerd, maar nee. Met pannenkoeken was het ook geen succes. 2 maanden geleden lukte dat bijvoorbeeld wel..
 
Terug
Bovenaan