15 maanden en wil geen warm eten

[quote quote=10350561]Heb je al eens geprobeerd om tussen de middag warm te eten?[/quote]
jazeker! Ook op het kdv krijgen ze warm tussen de middag. Ze zijn daar ook aan het experimenteren, tot nu toe ook geen succes.
 
[quote quote=10350562]https://kiind.nl/monkey-platter/ Ik weet niet of je hier wel eens van hebt gehoord of aan het gedacht. Mijn neefje is ook een slechte eter en mij zus heeft deze methode gebruikt en sindsdien eet hij echt vele malen beter. Op deze manier heb je wel controle over wat hij binnen krijgt, maar hij heeft de controle over de keuzes die hij maakt. Wie weet haalt het de druk er ook af. Succes![/quote]
Ik ga dit ook maar eens proberen!
 
[quote quote=10350572]Wat vervelend zeg. Ik begrijp dat je er moedeloos van wordt. Zou ik ook worden. Maar dan nu mijn advies. Klinkt tegenstrijdig maar zou misschien even een periode van geen strijd inlassen voor jullie allemaal. Even een tijd gewoon bij jullie aan tafel zetten, eten geven wat hij wel eet en jullie gewoon warm eten. Hopelijk gaat hij na een tijdje interesse krijgen in jullie eten en kan je hem vanuit zijn nieuwsgierigheid laten proeven. De associatie met warm eten lijkt nu voor jullie allen negatief. Verder kijken of je als broodbeleg meer groenten kan aanbieden zoals advocado, tomaat, komkommer,,etc. En misschien wat recepten voor groenten op brood. Zag een leuk recept bij Jamie Olivier over een spinazie omelet zoals een soort wentelteefje. Succes ermee.[/quote]
ik heb vanmorgen weer geprobeerd om avocado als broodbeleg te geven, maar meneer spuugde het gewoon eruit en wilde helemaal niets meer eten. Ook geen boterham met pindakaas..hij sluit zich dan helemaal af
 
[quote quote=10350612]Misschien een gekke optie maar heb je hem al geprobeerd het eten op kamertemperatuur of koud aan te bieden in plaats van warm? Wij hebben aan het begin ook vaker yoghurt door het avondeten geroerd dan at ons kind het wel. Het is een proberen waard.[/quote]
Ja hoor. Ook geprobeerd. Yoghurt was hier ook een succes rond 1 jaar, maar nu accepteert hij dat ook niet meer. Appelmoes heb ik ook geprobeerd 
 
[quote quote=10350626]Ik denk dat als je alternatieven aan gaat bieden ipv warm eten, zoals krentenbol of brood, dat het warm eten een probleem blijft. Want waarom zou je warm gaan eten als je iets krijgt wat je lekkerder vindt? Gewoon warm eten voorschotelen, eet hij het; fijn! Eet hij het niet; geen alternatief. Wel altijd yoghurt na wanr dat is op die leeftijd onderdeel van het eten en geen beloning van goed eten. De strijd staken.. Want die ga je toch niet winnen.[/quote]
Hij kreeg ook geen alternatief, maar gisteren stelde het cb dit voor omdat hij heel erg is afgevallen en om te kijken wat hij zou doen. Of het aan de avond laf of echt aan warm eten. Het ligt dus echt aan warm eten. Als we te lang doorgaan dan eet hij zijn yoghurt ook niet meer op. Ik ben zelf ook van plan om hem geen alternatief te geven, maar hij geeft al maanden niet op waardoor hij dus nu echt te licht is en blijft afvallen. Ik weet het ook niet meer.
 
hoi lieve mama
 
als eerste! je doet het goed! je bent niet alleen.
Veel kindjes hebbem dit (helaas). Wat ik je wil meegeven is, net als eerder benoemt, staak de strijd. Het is het niet waard. je kan ze niet verplichten iets in de mond te doen. 
Maak er, hoe moeilijk ook, elke avond een feestje van. geef eten (eventueel op een extra leuk bordje met vakjes ofzo) schep voor jezelf op en eet, praat, zing en geniet.  Eet hij wel, dan prima en beloon het door een gek dansje te doen of weet ik het. Eet hij niet of speelt hij ermee geen probleem, hoe moeilijk ook (en vies),negeren!!
vanuit nature zijn ze nieuwsgierig wat anderen doen en willen ze nadoen. Maar deze leeftijd begint ook juist de angst voor het "onbekende". Aan jou de taak dat warm eten niet eng raar en vies is. 
altijd een bakje yoghurt geven na het eten, ik zou zelf de fles gaan weg laten. en idd mss op brood proberen iets extra's te doen.
Deze weg is niet makkelijk en kan een eeuwigheid duren. maar voor jezelf wel meeste rust. als je ziet dat hij zelf een keer iets in zijn mondje doet, maakt  niet uit of hij hwt weer uitgespuugd, zal je voldoening geven en kracht om door te gaan. 
zelf was mijn jongen vanaf t begin een moeilijke eter. pas vanaf 17 maanden gaat het iets beter. het is niet alles maar ik zie wel om de zoveel tijd dat hij weer iets meer lust.
succes!
 
Wij hebben dit EXACT hetzelfde! Om gek van te worden en de eetmomenten zijn sinds een tijdje voor niemand hier thuis meer leuk. Ik maak(te) altijd zijn hapjes zelf - lekkere nasi of curry oid - maar sinds meneer alles weigert en zelfs uitspuugt met een theatrale "PFFFFFFRRR" is dat voor mij ook niet meer leuk. Hij is iets jonger dan jouw zoontje (bijna 13 maanden), maar verder herken ik alles wat je zegt. Hier is hij alleen (nog) niet afgevallen, of in ieder geval hebben we onze afspraak bij het cb nog niet gehad, maar als het zo doorgaat kan dat niet anders.. Ik had dit dus nooit verwacht van tevoren, eten ging ook als een tierelier tot hij een maand of 10/11 was. Maar het is nogal een persoonlijkheid en enorm koppig, dus hem iets laten doen wat ie niet wil is niet heel makkelijk (je kunt het moeilijk in zijn mond proppen).
Tips heb ik niet (echt), alleen herkenning.. En wat hierboven ook gezegd wordt: wij zijn sinds vorige week gestopt met de strijd en dat lijkt heeel ietsje te werken. Het werd zo vermoeiend voor iedereen en als we te lang proberen eet hij helemaal niks meer. We willen er ook niet aan toegeven, maar tegelijkertijd wil ik ook de negatieve associatie van het eten weg krijgen. Dus we proberen het nu een beetje te "laten". Ik heb gemerkt dat hij bijv laatst wél een gehaktballetje dat ik gemaakt had wilde eten, mits ik het (semi) heel liet en hem de stukjes zelf liet pakken en in zijn mond stoppen. Zodra ik echter met een lepeltje met wat zoete aardappel in de buurt kwam was het gillen en spugen en hoefde hij ook zijn gehaktbal niet meer. En zelfde geldt voor een vork: hij wil hem zelf vasthouden, en prikken. 
Conclusie hier: we geven niet op, maar bieden nu dus wel andere dingen aan. Zoals die gehaktbal dus, groenteburgertje, stukjes komkommer (vindt ie op zich wel lekker), avocado (vindt ie op zich ook oké, maar lang niet altijd). We proberen hem nu zelf van zijn bord te laten kiezen wat hij eet, met wisselend succes (zeker niet denderend succes, maar iig beter dan niks eten) en ons er verder ook niet te druk over te maken als hij niks eet. Hij krijgt tegenwoordig ook die krentenbol 's avonds, yoghurt (ook met wisselend succes) of een banaan. 
Over een tijdje zijn ze wat ouder en hopelijk kunnen we hen dan wat beter uitleggen waarom ze iets moeten eten. Strijden met een koppige dreumes die zijn zinnen gezet heeft op het NIET doen van iets werkt hier gewoon niet nu. Maar wel echt heel moeizaam.
 
En.. veel vet, roomboter overal op, olijfolie door alles heen. 
Peulvruchten zitten ook goede eiwitten, vetten en vezels in. Misschien zelf een vette hummus maken voor op de boterham? 
Omelet als avondeten? 
Smoothies maken van vette yoghurt/kwark met granen en fruit voor zijn fruithap? Misschien meer fruit geven al zitten daar niet enorm veel calorieën in. Mango doet het altijd goed hier. 
Eet/drinkt hij soep? Zo kun je ook wat meer groenten erin krijgen, aardappel erin voor de calorieën... 
Ik zeg maar wat dingen, wie weet is er nog iets dat je niet geprobeerd hebt..
Ik snap je wanhoop, het lijkt me echt moeilijk!! Maar je doet het inderdaad goed. Hou vol ? ❤️ 
 
Terug
Bovenaan