17 weken zwanger en bekkeninstabiliteit

heb me ziek moeten melden vorige week dinsdag, omat ik zoveel pijn heb bij het lopen. Krijg fikse pijnscheuten, en loop nu 2 a 3x per week bij de fysio. Zij heeft dinsdag bevestigd dat het 100% duidelijk is, ik hebben bekkeninstabiliteit :-(
Heb ook al oefeningen gehad en een paar krukken om mijn linkerbeen een beetje te ontzien. Daar gaan namelijk samen met mijn rug hevige pijnscheuten naar toe waardoor mijn linkerbeen blokkeerd

Overigens ik heb van de week echt heeeeeel veel stress gehad. Ruzie met mijn werkgevers (tevens mijn ouders) waardoor ik sávonds ook veel last heb van harde buiken. Heb nu op aanraden van de dokter ook rust, want emotioneel zat/zit er flink doorheen. Hoop toch echt dat ons kindje hier niks aan over houdt. Weten jullie of dit schadelijk kan zijn?

Nou ga nu gauw de keuken in, lekker lasagna maken. mmm

Moest ff me ei kwijt.
 
Bekkeninstabiliteit is voor je kindje niet schadelijk, alleen voor jezelf heel vervelend. Ik loop ook al vanaf ong 20 weken ermee rond. Het is echt heel vervelend, maar fysio zou moeten helpen.

Stress is wel slecht voor je kindje, probeer dingen van je af te zetten, is idd moeilijk weet het. Maar probeer het voor je kleintje.

Hoop dat de ruzie met je ouders/werkgevers snel opgelost is en je zonder stress de rest van je zwangerschap kan genieten.

liefs
Vanessa (36.3 weken)
 
Bekkeninstabiliteit is voor je kindje niet schadelijk, alleen voor jezelf heel vervelend. Ik loop ook al vanaf ong 20 weken ermee rond. Het is echt heel vervelend, maar fysio zou moeten helpen.

Stress is wel slecht voor je kindje, probeer dingen van je af te zetten, is idd moeilijk weet het. Maar probeer het voor je kleintje.

Hoop dat de ruzie met je ouders/werkgevers snel opgelost is en je zonder stress de rest van je zwangerschap kan genieten.

liefs
Vanessa (36.3 weken)
 
Hoi,

Wat vervelend voor je! Ik ben nu 18 weken en ik heb sinds een week ontzettend pijn aan mijn staartbeen, onderaan mijn wervelkolom (waar het bijna tussen je billen zit). Zitten is echt pijnlijk. Weet iemand wat dit is?

 
Hee Blossom,

Zo is het bij mij ook begonnen, doe alsjeblieft rustig aan. Op een gegeven moment kreeg ik constant pijn aan mijn onderrug en kreeg hierna fikse pijnscheuten in mijn rug en linkerbeen.
Til zo min mogelijk zware dingen. En misschien een bezoekje aan de fysio zal zeker goed zijn. Aangezien hij/zij een oefening kan geven om je lichaam weer even goed te zetten.
Ik heb veel bekkenoefeningen gekregen heb ik veel pijn dan moet ik even gaan liggen en de kanteloefeningen doen dan gaat het weer voor even.

Laat je weten hoe het verder gaat???!!!
 
Hee Blossom,

Zo is het bij mij ook begonnen, doe alsjeblieft rustig aan. Op een gegeven moment kreeg ik constant pijn aan mijn onderrug en kreeg hierna fikse pijnscheuten in mijn rug en linkerbeen.
Til zo min mogelijk zware dingen. En misschien een bezoekje aan de fysio zal zeker goed zijn. Aangezien hij/zij een oefening kan geven om je lichaam weer even goed te zetten.
Ik heb veel bekkenoefeningen gekregen heb ik veel pijn dan moet ik even gaan liggen en de kanteloefeningen doen dan gaat het weer voor even.

Laat je weten hoe het verder gaat???!!!
 
Hallo allemaal,

Ik heb zelf sinds 2 dagen pijn in mijn onderrug, maar geenuitstraling naar een ander deel van mijn lichaam.
Last van zitten heb ik niet zoals Blossom schreef.
Ben 18 weken zwanger en hoop dat het over gaat.
Ik kan op het internet niet veel vinden over dit onderwerp, alleen dat het een kwaal is en uit moet kijken met tillen en dergelijke.
Helaas is dit in mijn beroep iets wat vaak voorkomt.
Werk als verzorgende in een verzorgingshuis met de oudere van dage.
Als de klachten blijven zal ik toch de bedrijfsarts in moeten schakelen.

Verder geen idee wat te doen!!!

Sterkte allemaal
 
Hallo allemaal,

Ik heb zelf sinds 2 dagen pijn in mijn onderrug, maar geenuitstraling naar een ander deel van mijn lichaam.
Last van zitten heb ik niet zoals Blossom schreef.
Ben 18 weken zwanger en hoop dat het over gaat.
Ik kan op het internet niet veel vinden over dit onderwerp, alleen dat het een kwaal is en uit moet kijken met tillen en dergelijke.
Helaas is dit in mijn beroep iets wat vaak voorkomt.
Werk als verzorgende in een verzorgingshuis met de oudere van dage.
Als de klachten blijven zal ik toch de bedrijfsarts in moeten schakelen.

Verder geen idee wat te doen!!!

Sterkte allemaal
 
Terug
Bovenaan