18 en heel graag zwanger willen worden

@ Rooslii, ik vind jouw verhaal niet negatief maar juist heel realistisch.
Een kind is geen project of product. Denk ook eens na over het financiele plaatje. Wij hebben alvast een kinderwagen aangeschaft en waren daar al 300 euro lichter mee. Kinderkamertje, ook zo over de 100 ongetwijfeld. Luiers, ook een grote kostenpost. Kinderopvang.En die post blijft de komende jaren want kleding moet ook steeds vernieuwd worden, schoeisel, eerste fietsje, school, zwemles, hobbys, de lijst is eindeloos. Zon babytje groeit op en leeft zijn eigen leventje binnen een gezin. En het is wel zo fijn als het kan opgroeien met een mamma en pappa. 

Mijn advies is om nog even te wachten tot je meer financiele stabiliteit hebt en weet hoe het is om samen te wonen.
Mijn ervaring is ook (nu ben ik 38)dat je je heel oud kunt voelen als je 18 bent, maar achteraf ziet dat je soms echt hele gekke dingen hebt gedaan die ik nu nooit meer zou doen.
Ik heb ook wel eens gehoord dat op deze leeftijd je hersenen nog niet in staat zijn om volledig de gevolgen te overzien van je beslissingen.
Dat zou dan pas na je 21e zijn ongeveer.
Ik werd op mijn 36e moeder en wat een verandering was dat in het begin.
Het was zulk mooi weer in de kraamweek en kon niet naar buiten, Ik zat vast aan de bank met baby aan de borst, zeker 10 keer een half uur voeden in 24 uur tijd, uren bezig baby in slaap te krijgen...wanneer zou ze weer huilen...daarna kind sloopt de hele tent terwijl je bezig bent of je wil even een appje sturen en....oeps ze laat het glas melk net vallen omdat je zowaar 2 seconden de andere kant op wilde kijken. (lang leve het middagslaapje!)
Als moeder moet je voortdurend opletten en ben je veel vrijheid kwijt hoe lief je kindje ook is.
Maar het voordeel van jong moeder worden is wel dat je een liefhebbende , helpende jonge familie om je heen hebt.
Ik heb nu eigenlijk geen opa's en oma's meer die op kunnen passen en mijn dochtertje geen leeftijdsgenootjes in de familie.
Als je te lang wacht tot in de 30 dan lukt het misschien niet meer om kinderen te krijgen, maar jij hebt nog alle tijd om zeker een jaar of 3 te wachten en eerst alles op de rit te krijgen.
Echt, je hebt nog alle tijd om even te wachten.

Terug
Bovenaan