18 weken en nog geen buik

[quote quote=10138312]Ik ben juist een beetje jaloers! Ik had met 8 weken al een zichtbare buik. Moest met 25 weken ziek thuis gaan zitten vanwege rug- en bekkenpijn. Ondertussen elke dag commentaar van vreemden: “dat zijn er twee of drie hoor! Op een echo zien ze ook niet alles!” Vet irritant. Kon de laatste twee maanden niets meer doordat ik zo’n enorme buik had en heb nu, 3,5 maanden na de bevalling, nog echt een flinke hangbuik, allemaal overtollig vel, door die gigabuik.[/quote]
Oeii, ja dat is ook niet fijn als je er echt last van hebt en mensen zulke opmerkingen maken. 

Had ik ook hoor, ik wilde het ook super graag. Net als het voelen. Ik voelde tot week 22 kleine plopjes. Nu pas voel ik hem echt schoppen, mijn placenta ligt voor dus duurt allemaal te lang. Nu gaat het allemaal komen en ben ik er wel blij mee. Ben nog niet aangekomen, alleen in de eerste weken super veel afgevallen en tot heden nog niets erbij dus dat is ook wel fijn. En dalijk gaat het toch hard dus komt wel goed! 

Trouwens, aan het einde van je zwangerschap ga je die platte buik toch wel een beetje missen hoor. Vooral als je een buikslaper bent :p Ik ben nou 32 weken zwanger, en ik loop met trots met mijn buik naar voren, maar ik moest vandaag wel mijn man om hulp vragen bij het aantrekken van mijn sokken!

Ja is niet leuk hè, ik ben nu 25 weken en bij strakke kleding begint het toch ergens op te lijken, maar kan het ook nog heel makkelijk verbloemen (en dan niet eens expres meestal). Tegen mij zegt iedereen ook, geniet ervan en het komt vanzelf wel. Dat zal best maar ik heb gewoon zin dat iedereen het ziet ? Broeken draag ik wel al vanaf 12 weken ofzo in zwangerschapsvariant, lekker comfortabel. 
Heb ook wel een drukke baan met veel staan, ik ben kleuterjuf, maar de gynaecoloog zegt dat het niet daaraan zou kunnen liggen. 

Wees er blij om! Ik verbaas me juist en ben hartstikke jaloers op vrouwen die dus een ienieminibuik hebben.  
Heb bij al m’n zwangerschappen een megagrote buik gehad, nu 32 weken en heb een mooie ronde buik maar lijk wel uitgeteld. Het is megazwaar voor m’n rug en bekken en krijg na het koken of schoonmaken heel gauw last van m’n lichaam, autorijden, zitten/opstaan; het doet gewoon pijn. 
Ik hou daarnaast ook veel vocht vast waardoor ik opgeblazen ben dus hoop dat ik na de bevalling rustig en gezond kan ontzwangeren. M’n lichaam is wel naar de filistijnen, heb een hangbuikje straks denk ik! 

Zo herkenbaar! Ik ben nu 18+2, maar ik ben nog zo plat als een dubbeltje. Er is echt nog helemaal niks te zien. In de eerste 2 maanden van de zwangerschap ben ik best veel afgevallen, 13 kg. Daarna ben ik ook nog geen grammetje aangekomen, terwijl ik echt wel weer goed eet, veel binnen houd en zelfs alweer mijn eigen huis probeer schoon te houden.
Anoniempje-, heb jij je kindje al gevoeld? En doe jij de 20 weken echo? 

[quote quote=10138364]Zo herkenbaar! Ik ben nu 18+2, maar ik ben nog zo plat als een dubbeltje. Er is echt nog helemaal niks te zien. In de eerste 2 maanden van de zwangerschap ben ik best veel afgevallen, 13 kg. Daarna ben ik ook nog geen grammetje aangekomen, terwijl ik echt wel weer goed eet, veel binnen houd en zelfs alweer mijn eigen huis probeer schoon te houden. Anoniempje-, heb jij je kindje al gevoeld? En doe jij de 20 weken echo?[/quote]
Ik heb mijn kindje al gevoeld als in plopjes maar de afgelopen dagen is t wat minder. De 20 weken echo hebben we volgende week vrijdag. Zó spannend.... Jij?
Ik heb ook nog helemaal geen buik.

[quote quote=10138343]Had ik ook hoor, ik wilde het ook super graag. Net als het voelen. Ik voelde tot week 22 kleine plopjes. Nu pas voel ik hem echt schoppen, mijn placenta ligt voor dus duurt allemaal te lang. Nu gaat het allemaal komen en ben ik er wel blij mee. Ben nog niet aangekomen, alleen in de eerste weken super veel afgevallen en tot heden nog niets erbij dus dat is ook wel fijn. En dalijk gaat het toch hard dus komt wel goed![/quote]
Mijn placenta ligt achter. Voel sinds week 17 wel plopjes maar de afgelopen dagen is t minder en voel ik vrij weinig.

Terug
Bovenaan