1e echo/follikelmeting gehad

A

Anoniem

Guest
Vandaag was het dan zover: ik heb de 1e echo en follikelmeting gehad. Ik kreeg maar weinig uitleg, maar dit is wat ik ervan begreep. Mijn baarmoeder zag er goed uit, hoewel het slijmvlies nog aan de dunne kant was (5 mm, zit op dag 11 nu). De linker eierstok liet een stuk of 5 eiblaasjes zien. Volgens de gyn heb ik nu dus een lichte vorm van PCO!!  Maar dat hoefde volgens haar geen probleem te zijn, omdat ik wel posi ovutesten en een verhoogde temp krijg (en  een redelijk regelmatige cyclus (28 tot 33 dagen) heb). Het grootste eiblaasje was 8,5 mm.

De rechter eierstok was moeilijk te vinden en daar heeft ze verder niets over gezegd. Ik maakte een opmerking in de trant van oh hij laat zich niet zien? waarop ze antwoorde jawel hier zit ie, en toen floep dat ding eruit en daar liet ze het bij. Nu ga ik dus vanalles zitten bedenken dat daar mss wel iets mis mee is. Zondag moet ik voor de 2e follikelmeting en dan weer bij haar, dus dan ga ik toch maar even vragen wat ze nou precies zag en wat dat PCO bij mij nou betekent, want ik las net op de site van de ver. van gynecologen dat in een normale situatie er 3 tot 8 eiblaasjes te zien zijn. Nu had ik er 5, dus dat zou dan  helemaal niet afwijkend zijn. En bij PCO heb je geen of een zeer onregelmatige menstruatie en dat zit bij mij wel goed. Dus ik weet ff niet wat ik hier mee aan moet en of ik er waarde aan moet hechten.

Maar goed, dat was dus mijn 1e echo. Ik heb er niet echt een goed gevoel aan over gehouden, ook omdat ze helemaal niet zei wat ze ging doen enzo. Ik moest me uitkleden en gaan liggen en hop, ze stak gelijk dat ding erin. Niks geen tekst en uitleg. Nu had ik al aan anderen hier gevraagd hoe het in zijn werk ging, dus ik wist wel wat er ging komen, maar dat weet zij niet! Een beetje subtieler had ze het wel kunnen doen...

Zondag maar even aan de bel trekken.

Ik wil iedereen langs deze weg veel succes wensen met  alle onderzoeken, echo's, punctie's, TP's, hormoonspuitingen, afwachten  en weet ik wat allemaal nog meer en hopelijk raakt die langgekoesterde en diepgewortelde wens eindelijk in vervulling!! Ik ben pas net in die mmm beland en vind het nu al een hele toestand. Petje af voor jullie!!

Liefs,

Tammy

Hoi Tammy,

Ik kan me voorstellen dat je hier niet echt een goed gevoel aan over hebt gehouden, wat een ongevoelig mens zeg, die gyn van jou! Ik vind het niet meer dan normaal dat ze van tevoren uit legt wat ze gaat doen en wat er te zien is en hoe het zou moeten zijn enz. Gelukkig doet die van mij dat wel altijd, ook al ben ik er al vaker geweest. En als ze dat niet zou doen, zou ik zeker mijn mond open doen. Dus je hebt gelijk als je van plan bent volgende keer wel meer uitleg te vragen, want zo wordt je alleen maar nog onzekerder en het is allemaal al geen pretje. Volgens mij is het ook niet raar hoor, 5 follikels aan 1 kant, alleen zullen er daar maar 1 of hooguit 2 de juiste grootte bereiken, als je geen stimulerende hormonen gebruikt. Je schreef dat je zondag terug moet, ben je bezig met IUI? Krijg je dan een pregnyl spuit als de follikels groot genoeg zijn? Ik weet nou effe niet zo snel meer waar jij precies mee bezig was....sorrie.

Succes hoor meid en gewoon vragen wat je wilt weten aan je gyn! Liefs, Anke

Hoi Tammy!
Ik heb vandaag ook de eerste echo/ meeting gehad.Zit op dag 10 vandaag.Ik had wel al voor mijn cyclus een echo gahad dus wist hoe het ging. Moet zeggen dat ze vandaag bij mij ook weinig vertelde hoor, Ze zei dat het er links nog rustig uit zag en dat ik ook zondag terug moest komen.Ik was wel blij want kreeg ook de uitslagen van het bloed deze waren goed, het uitstrijkje ook ,alleen was mijn prolactine gehalte iets te hoog ipv 0.6 had ik 0.63, Geen idee waar dit voor is jij?? Ik heb er vandaag nog een keer voor moeten prikken.Ook het boeltje van mijn mannetje was goed. Genoeg zaadjes alleen waren ze iets aan de trage kant. Dus waarschijnlijk maar een samenlevingstest om te kijken hoe ver ze zwemmen. Ik ben wel heeeel benieuwd en moet zeggen dat ik me nu ook weer iets lekkerder voel, nu ik weet dat de onderzoeken verder goed waren.
We zitten dus in de zelfde situatie ongeveer  denk ik. Ook ik heb trouwens pco
Hou je me op de hoogte??

Veel succes zondag en goed vragen, ga ik ook doen ;-)

xxx Niekje

@ Anke, dat geeft nix, dat  kun je ook allemaal niet bijhouden en bovendien ben ik hier nog maar net (jij ook  geloof ik he?). Ik loop pas net bij de gyn. Vorige maand zijn mijn man zijn zaadjes onderzocht en daar bleken veel afwijkende vormen tussen te zitten (dit was nog bij de ha). Toen kregen we een verwijzing voor de gyn en daar hadden we vorige week de intake en nu gaan ze deze cyclus in kaart brengen. Dat betekent dus bloedprikken aan het begin en het eind en follikelmetingen om te zien hoe het eitje rijpt en wanneer die springt. Vandaar dat ik dus zondag terug moet. Ook krijgen we een samenlevingstest om te zien of de zaadjes bij mij blijven leven. Genoeg om uit te zoeken dus!

@ Niekje, nou dat schept een band! Ik heb de uitslagen nog niet van het bloedonderzoek, ik weet ook niet of ik daar nu al om kan vragen of dat ik dat bij het afrondende gesprek m'n eigen gyn te horen krijg (echo kan  nl ook door anderen worden gedaan, zoals vandaag bij mij het geval was). Mss toch maar even informeren zondag. Mijn man zijn zaad heeft dus veel afwijkende vormen, maar dat moet over een maandje of zo opnieuw onderzocht worden, om te kijken of dat een momentopname was of niet. De week voor het onderzoek heeft ie nl buikgriep gehad.
Heb jij 'echte' PCO, dus lange cyclussen of net als ik gewoon iedere maand ongi?? Ik weet echt niet wat ze daar nou precies mee bedoelde...
Dat van die prolactine is wel een heel minimaal verschil, maar ja, als dat nou net teveel is... ik weet ook niet wat dat betekent... idd effe navragen! Ik ga denk ik maar wat op papier zetten en neem zondag ook mijn mannetje mee. Mss dat dat helpt!

Nou jullie ook succes en we houden mekaar op de hoogte!

Liefs, Tammy

heey tam

je moest toch stozuigen????????????? hihihih!!!!!!! je weet mijn reactie al!! welkom i de wereld van de pco hihi nee grapje! kus

ja klopt, maar ik zoek het niet...  Maar mijn mannetje komt zo thuis, dus ik denk dat ik toch maar even de voorbeeldige poetsvrouw ga uithangen, dus pak toch maar effe die stofzuiger ter hand...  doei!

Ha Tammy
de eerste keer dat ik bij de gyn kwam dacht ze dat ik pco had.
Ik heb cyclussen van ongeveer 8 weken en de bij  langste en laatste hebben ze bij de 13 weken een menstruatie opgewekt.Het prolactine hormoon is een hormoon wat je meer aanmaakt als je zwanger bent ivm borstvoeding enz. Als je hier een te hoog gehalte van hebt (heeft weer iets met de hypofise in je hersenen te maken) dan ben je dus idd heel ongeregeld of je hebt geen ei sprong. ligt ook weer aan de hoeveelheid te veel in je lichaam. (lang leve google! hahah)  Maar ben benieuwd wat er na het bloedprikken van vandaag uitkomt. Ik heb mijn uitslagen ook van een andere gyn gekregen hoor want die van de eerste keer was er niet. Ze heeft vandaag verder niets meer over pco gezegd dus zondag allemaal maar eens goed navragen. Gaat mijn mannetje ook mee gelukkig ;-)
Tja en wat die zaadjes betreft, het is idd een moment opname, die van mijn manneke waren iets aan de langzame kant dus misschien dat zijn onderzoek ook nog eens over moet en ook een samenlevingstest.
Ach ja,komt allemaal goed met ons!

We houden elkaar op de hoogte!
Waar kom jij ergens vandaan? Ik kom uit limburg.

xxx Niekje

Terug
Bovenaan