1e echo/follikelmeting gehad

He Tammy!
Hoe is jou bezoek gegaan bij de gyn vandaag?? Jij moest toch ook vandaag terug?
Bij mij was het nog vrij rustig en was mijn slijmvlies ook nog dun. Aan de ene kant was mijn eierstok rustig en aan de andere kant was er al eentje aan het groeien :) Ik moet donderdag terug dan zou hij ongeveer 16 of 17 milimeter  zijn en het beste is als hij rond de 20 is. Ze groeien volgens de gyn ongeveer 2 milimeter per dag. Nou dus donderdag maar weer terug en dan zien we wel of ie zijn best heeft gedaan en idd gegroeit is.

Laat je even weten hoe het gegaan is?
xxx Niekje

Hoi Niekje,

Ja idd, ik heb gisteren mijn 2e follikelmeting gehad. Het zag er goed uit. Mijn baarmoederslijmvlies had de juiste dikte en aan 1 kant zag ze een follikel van 17,5 bij 12,5 mm, dus dat was gemiddeld 15  mm (nooit geweten dat die dingen ovaal konden groeien! ). Vorige keer was het 8,5 en nu dus 15, dus het gaat de goede kant op!

Aan de andere kant was weinig activiteit, die was ook vandaag weer moeilijk te vinden. Het stomme is is dat ze vorige zei links zitten veel follikels (pco) en rechts kon ze  moeilijk vinden en was rustig. Nu was het andersom, dus of ze nou de termen links en rechts door elkaar heeft gegooid????  Maar in mijn dossier schreef ze het wel op zoals ze het zei. Dus dan zou dat ook niet moeten kloppen. Ik snap er niks van (alweer niet ). Het lijkt mij nl. erg onwaarschijnlijk dat ik donderdag veel follikels had en gisteren nix en aan de andere eierstok vice versa... Maar goed, dat horen we nog wel.

Mijn mannetje was dus meegegaan, maar deze keer was het niet zo helder te zien op het beeldscherm. Vorige keer zag je echt heel duidelijke vormen en nu zagen we alleen maar wat vlekjes. Dus mijn man kon er weinig van brouwen! Maar wel fijn dat ie nu weet hoe het in z'n werk gaat.

Ik moet morgen alweer terug, dus dan hoop ik dat het einde in zicht is. Dan gaan ze ook de samenlevingstest doen, dus je weet al wat wij vanavond (moeten!) gaan doen!!!!!  Morgen mag ik weer bij mijn "eigen" gyn, dus dan zal ik naar de uitslagen van het eerste bloedonderzoek vragen. Ik ben benieuwd!

Wat ik nog niet had verteld is dat ik tarwekiemolie slik. Ken je dat?? Dat schijnt de hormoonhuishouding in balans te brengen en je cyclus te verkorten. Dat laatste heb ik zeker gemerkt. Ik ging ineens van 33 naar 29 dagen! Beter!! Info hierover kun je vinden op www.jaczitman.nl.

Ik zit nu op dag 15, jij op 14 he? Jammer dat we niet  gelijk oplopen met follikelgrootten! Wanneer heb jij je nod? Ik ga uit van mijn laatste cylcus, die was netjes  28 dagen, dus ik hou het op 5 maart.

Die prolactine, is dat dan de oorzaak van jouw pco?? Of is dat juist een gevolg? Nou, ik hoor het wel weer.

Doei!!

Groetjes, Tammy

Jeetje wat een lang verhaal is het geworden! hahaha...

Oh ja, en ik kom uit brabant!

Hoi Tammy
Ik zit nu vandaag op dag 15 (dinsdag)
Ik ben benieuwd hoe het vandaag is gegaan bij jou.
Ze groeien in ieder geval wel heel goed bij jou. Ik moet nog maar even afwachten wat er donderdag weer te zien is. Ik hoop dat die van mij dan ook iets meer gegroeit is en we ook de samenlevingstest kunnen doen.
Wat mijn pco betreft??!! Ik heb er niets meer over gehoord dus ga er donderdag maar eens naar vragen. Ik ben wel heel benieuwd hoor.
'Mijn cyclus is heel onregelmatig dus heb geen idee wanneer mijn nod moet zijn,   heb cyclussen van 7,8 en 13 weken gehad dus denk als het te lang duurt ze hem bij mij weer opwekken. Al hoop ik natuurlijk dat dat niet meer nodig is. :)
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik nu de eerste ronde er nog niet echt veel vertrouwen in heb hoor....maaar je weet maar nooit natuurlijk.
De tarwekiem olie ken ik wel maar nog niet geprobeerd, ga het denk ik wel eens bij de volgende cyclus doen, wacht deze nog maar even af.

Nou heel veel groetjes en hopelijk tot snel!
-x-  Niekje

Hey! Ik moet morgen ook weer terug. Zowel voor een follikelmeting als opnieuw de samenlevingstest. Gisteren nam ze wat slijm af en deed eerst een pH-test (zuurgraad). Die bleek veel te laag te zijn!! Het zou 7 of 8 moeten zijn en het was 4,4!! Dus ze hoefde al niet eens meer onder de microscoop te kijken of er nog enige vorm van leven te zien was, want bij die zuurgraad gaan de zaadjes geheid dood. Nu moet ik morgen dus weer terug, maar 's ochtends kon niet, dus moet ik om 5 uur. Maar dat betekent dus dat we morgen moeten klussen ipv vanavond!! Want anders zit er teveel tijd tussen. Maar morgen moeten we allebei gewoon werken, dus moet het morgenochtend vóór het werk... en dan komt het: mijn man moet om half 7 weg!!! Lekker dan! Moeten we om 6 uur 's ochtends klussen!!!!!!!!! Ik moet er niet aan denken!! Pfff... dan slaap ik nog... Maar ja, alles voor het goede doel, dus we gaan het toch maar doen... Wish me luck...

Als jij morgen ook voor een samenlevingstest moet, lig je nu mss op dit moment wel te ... hahahaha .  Jij ook good luck dan!!

Oh ja, gister was mij eitje 18,5 mm. Volgens de gyn zat de eisprong eraan te komen, maar aangezien ik nog geen vruchtbaar  slijm heb ontdekt, denk ik dat het nog even op zich laat wachten. Vandaar dat ik ook denk dat die test van gister negatief was. Gewoon omdat het nog te vroeg is. Maar morgen weten we meer.

Succes!!

Liefs, Tammy

Ha Tammy!
ha ha ha Ja  wij waren  aan het klussen maar dan voor de bruiloft ;-) hahahah
Nou jij heeel veel succes dan over een paar uurtjes....zal aan je denken hihih

Ik moet morgen om half twee terug dus ben benieuwd, ik zal dan denk ik wel weer in het weekend terug moeten voor de samelevingstest....hopelijk moet ik dan niet zo vroeg aan de klus .... Maar ook wij hebben het er graag voor over hoor!
ik hoor wel weer van je en hoop dat onze eitjes goed hun best doen.

-x-  Niekje

Hoi Tammy!
Nou ik ben alweer terug van de gyn. Moet zondag weer terug komen. Ik had aan allebei de kanten eitjes van rond 1 cm maar nog geen uitspringer dus. Het slijmvlies was wel al naar 6 mm gegaan dus dat was al beter. Nu zondag maar weer kijken of er eentje zijn koppie uit wil steken.... Tja we gaan steeds meer op pasen aan dus wie weet :)
Nou ik hoop dat jij in iedergeval meer nieuws hebt na vanmiddag dan ik.
Was het klussen gelukt ?? :) je zult nu wel moe zijn hihihih.
Nou duim voor je en hoor wel van je.
-x- Niekje

Nou, moe ben ik zeker!! Komt mijn mannetje me vanochtend om 5 uur wakker maken: 'Schatje, kom, we moeten klussen...' . Asjeblieft zeg... Maar goed, het is gelukt, alleen zonder resultaat want mijn slijm is zo zuur als azijn dat het alle zaadjes onmiddelijk om zeep helpt. En bovendien heb ik een recept voor een schimmelkuur gekregen, omdat het er nogal rood uit zag. Maar dat kan ook vh klussen zijn geweest!  Ze heeft het alleen maar rechtstreeks bekeken, niet onder  de microscoop of zo.

Verder was volgens de echo mijn ei gesprongen. Ik heb alleen nog steeds geen vruchtbaar slijm ontdekt. Mss door die schimmel?? Ik temp ook dus dat is nog even afwachten. Volgende week moet ik bloedprikken voor progesteron en de week daarop het evaluatiegesprek. Ben benieuwd. Als de uitslag vh laatste bloedonderzoek goed is, krijg ik spoelingen om de zuurgraad te verbeteren en ik heb nu dan al die tablet tegen het schimmeltje. Dat zou dan alles zijn. En daar hoop ik dan maar op. Maar ja, mijn man zijn zaad was toch niet helemaal optimaal, dus mss dat dat nog es bekeken moet worden.

Hopelijk gaan jouw eitjes nog een beetje groeien en heb je gauw een eisprong, en dan huppekee... klussen!! Of ja, ervoor dan al he... hihi.

Maar ga nu maar naar bedje, tis al weer laat.

Koor het wel weer!

Liefs,

Tammy

Terug
Bovenaan