Hoi Niekje,
Ja idd, ik heb gisteren mijn 2e follikelmeting gehad. Het zag er goed uit. Mijn baarmoederslijmvlies had de juiste dikte en aan 1 kant zag ze een follikel van 17,5 bij 12,5 mm, dus dat was gemiddeld 15 mm (nooit geweten dat die dingen ovaal konden groeien! ). Vorige keer was het 8,5 en nu dus 15, dus het gaat de goede kant op!
Aan de andere kant was weinig activiteit, die was ook vandaag weer moeilijk te vinden. Het stomme is is dat ze vorige zei links zitten veel follikels (pco) en rechts kon ze moeilijk vinden en was rustig. Nu was het andersom, dus of ze nou de termen links en rechts door elkaar heeft gegooid???? Maar in mijn dossier schreef ze het wel op zoals ze het zei. Dus dan zou dat ook niet moeten kloppen. Ik snap er niks van (alweer niet ). Het lijkt mij nl. erg onwaarschijnlijk dat ik donderdag veel follikels had en gisteren nix en aan de andere eierstok vice versa... Maar goed, dat horen we nog wel.
Mijn mannetje was dus meegegaan, maar deze keer was het niet zo helder te zien op het beeldscherm. Vorige keer zag je echt heel duidelijke vormen en nu zagen we alleen maar wat vlekjes. Dus mijn man kon er weinig van brouwen! Maar wel fijn dat ie nu weet hoe het in z'n werk gaat.
Ik moet morgen alweer terug, dus dan hoop ik dat het einde in zicht is. Dan gaan ze ook de samenlevingstest doen, dus je weet al wat wij vanavond (moeten!) gaan doen!!!!! Morgen mag ik weer bij mijn "eigen" gyn, dus dan zal ik naar de uitslagen van het eerste bloedonderzoek vragen. Ik ben benieuwd!
Wat ik nog niet had verteld is dat ik tarwekiemolie slik. Ken je dat?? Dat schijnt de hormoonhuishouding in balans te brengen en je cyclus te verkorten. Dat laatste heb ik zeker gemerkt. Ik ging ineens van 33 naar 29 dagen! Beter!! Info hierover kun je vinden op www.jaczitman.nl.
Ik zit nu op dag 15, jij op 14 he? Jammer dat we niet gelijk oplopen met follikelgrootten! Wanneer heb jij je nod? Ik ga uit van mijn laatste cylcus, die was netjes 28 dagen, dus ik hou het op 5 maart.
Die prolactine, is dat dan de oorzaak van jouw pco?? Of is dat juist een gevolg? Nou, ik hoor het wel weer.
Doei!!
Groetjes, Tammy