1e echo, wat zeg ik op werk??

Hoi allemaal,

Vrijdag heb ik mijn 1e echo, maar dan moet ik gewoon werken. Ik heb op mijn werk nog niet verteld dat ik zwanger ben (wil echt de 12 weken afwachten), maar moet natuurlijk wel een reden geven waarom ik vrijdag later ben. Ik werk in het onderwijs, dus is het niet echt handig en gebruikelijk om later te komen.
Wat hebben jullie gezegd? Ben zo slecht in smoesjes!! Ik hoop dat jullie ideeën hebben.

Groetjes, daantje

Je hoeft toch ook niet te liegen, je moet voor een onderzoekje naar het ziekenhuis. Hopelijk vragen ze dan niet door, anders moet je waarschijnlijk wel iets gaan liegen. Dan kan je het nog op een darmonderzoek gooien dat zit in iedergeval nog wel in je buik

Groetjes
Chris

Hoi,

Ik zou het inderdaad lekker vaag houden, je moet gewoon naar de dokter... Op mijn werk wordt er nooit verder gevraagd. Maar als je erg nieuwsgierige collega's hebt, zou ik gewoon zeggen dat je een echo van de buik krijgt ivm klachten, dat is ook een heel normaal onderzoek dat de huisarts kan aanvragen.

Ik zou NIET zeggen dat je een darmonderzoek krijgt, want daar zit een langdurige voorbereiding aan vast (darmen schoon maken met laxeermiddelen...) en is een heel stuk onaangenamer en bewerkelijker dan een echo. Voor je het weet tref je iemand die het ooit gehad heeft en wil die ervaringen uitwisselen etc, en dan zit je echt in de knoop met je leugens....

Succes en veel plezier bij de echo (is echt fantastisch om te zien!!)

Groetjes,
Karin (40+6 wkn)

Ja ook ik had gezegd dat ik naar de huisarts moest.
En ze mogen niet rvagen waarom (wel uit belansgtellign natuurlijk), want dat is jou privé.
Wettelijk krijg je uren om naar de dokter te gaan.

Lekker vaag houden en zeggen dat je naar de ha moet.

Succes en veel plezier vrijdag!

XX Saskia 21.2 wk

Bedankt allemaal,
Ga het inderdaad maar wat vaag houden en dan maar hopen dat niemand doorvraagt, maar mijn collega's kennende...
Maar goed, komt vast goed. Heb erg zin in de echo!!
liefs, daantje

Ik zei meestal dat ik naar de dokter moest omdat ik waarschijnlijk blaasontsteking had. Buikpijn en vaak plassen is dan normaal, bovendien moet je dan aan de antibiotica dus dan mag je ook niet drinken. Een excuus voor alles. Bij misselijkheid kun je ook nog zeggen dat dat een bijwerking van de medicijnen is!!!
Ivy

hallo,

ook ik worstel met dit probleem, ik werk ook in het onderwijs en bij ons is het normaal dat je zo veel mogelijk afspraken buiten schooltijd maakt. nu moet ik volgende week donderdag voor 1e echo en ook ik wil nog niks vertellen op school. ik zeg dat ik naar de tandarts moet en begin dinsdag/ woensdag te piepen over kiespijn. donderdag ochtend heeft de tandarts nog een gaatje vrij voor mij! klinkt denk ik wel geloofwaardig. hoelang ben jij nu zwanger? ik nu 7,6 en heb morgen intake bij de vk. succes met je smoes

Terug
Bovenaan