1e echo, wat zeg ik op werk??

Hoi kleine,
Ja hier is het ook normaal dat alles buiten schooltijd gebeurt. En collega's vinden het ook heel normaal om lekker door te vragen als ik zeg dat ik naar de dokter moet.
Spannend allemaal hè, die eerste periode. Ik ben nu (naar eigen berekeningen) 9 weken zwanger van ons eerste kindje. Is dit ook de eerste voor jou?
liefs, daantje

Hoi,
Ik werk zelf op een kdv en wilde het bij mijn eerste ook zo lang mogelijk stil houden. Kom ik op het werk, word er een kindje gebracht met de 5e ziekte en dat schijnt gevaarlijk te zijn voor zwangeren! Toen moest ik het wel zeggen. Was ik niet zo blij mee, maar het was anders wel erg opgevallen als ik angstvallig bij dat kindje uit de buurt was gebleven!

Is wel oftopic maar er zijn verschillende darmonderzoeken, er zijn er waar je een weekend lang allemaal vloeistof moet drinken en er zijn er waar je alleen nuchter bij hoeft te verschijnen. Met en zonder verdoving, bij sommige sta je zo buiten ;-)

Hoi!

Ook ik zit in het onderwijs en precies hetzelfde verhaal: afspraken met tandarts, dokter enz allemaal na schooltijd. Ik heb besloten er niet over te liegen en gewoon aan mijn locatiedirecteur (degene bij wie ik vrij moet vragen) verteld over mijn zwangerschap. De leerlingen vroegen natuurlijk ook waarom de les niet doorging, dus tegen hen heb ik gezegd dat ik even langs de dokter moest. Zij vragen ook niet door.
Ik heb besloten om gewoon eerlijk te zijn omdat ik ook als het mis zou gaan het toch niet voor me zou kunnen houden. Dan wil ik er ook gewoon over kunnen praten en niet een week met een 'griep' thuis zitten en dan met rode oogjes weer op school verschijnen.
Ik ben nu 17 weken ver en met 12 weken heb ik het aan mijn leerlingen verteld. Die waren allemaal razendenthousiast en heel meelevend, dus perfecte reacties eigenlijk.

Groet,
Noa

hoi daantje,

lastig he, ja voor ons is dit ook de eerste en volgens onze berekening ben ik vandaag 8 weken. moet vanmiddag naar de vk en ik kan niet wachten wordt er zo onzeker van dat ik maar niks weet en voel. alleen die streepjes op de test waren het bewijs. ben gisteren en vandaag ook lekker thuis gebleven had echt tijd voor mezelf nodig want moe ben ik wel. die kids slurpen energie! succes met de echo! laat je weten hoe het was?

liefs m

hoi m,
Succes vanmiddag! Dan wordt het weer net iets echter, al krijg je waarschijnlijk alleen maar veel informatie. Bij mij heeft ze de eerste keer niets gedaan.
Heel herkenbaar hoor wat je allemaal  voelt, vooral die onzekerheid! Ben ook erg  moe (misschien meld ik me vrijdag wel ziek, kan ik lekker bijkomen en hoef ik niks uit te leggen). Ik hou je op de hoogte!
groetjes weer! daantje

Noa, leuk dat ze bij jou zo positief reageerden! Ik dat dat hier ook wel goed komt, maar wil die eerste 12 weken toch graag voor mezelf houden voor alle collega's.
Fijne zwangerschap verder!
grts, daantje

quote: daantje026 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-02-2007 12:28:38'));

Noa, leuk dat ze bij jou zo positief reageerden! Ik dat dat hier ook wel goed komt, maar wil die eerste 12 weken toch graag voor mezelf houden voor alle collega's.
Fijne zwangerschap verder!
grts, daantje

hoi daantje,

nou inderdaad alleen maar informatie. moet echt wachten op volgende week donderdag! was wel een erg vriendelijke vk voelde me er wel thuis. vandaag wel weer gewerkt maar men vond me er wel nog erg pips uitzien (ha ha wat denken ze daar heb totaal geen puf meer om 3 uur!)probeer maar positief te denken en te genieten van de reactie van mijn ouders. we hebben het gisteren verteld en ze zijn dolgelukkig zo lief! laat je weten hoe het bij de vk was? ben erg benieuwd naar je ervaring.

liefs m

Terug
Bovenaan