1e echo

Hallo allemaal.

Gaat het goed met iedereen?

Had vanmorgen de verloskundige aan de telefoon, en ik wil eigenlijk een echo met 9 weken. Heb in juni een miskraam gehad, dus wil gewoon weten of het hartje klopt. Ze is hier helemaal niet op voor. Hoe is dat bij jullie? Ook verschillende hebben een miskraam gehad heb ik gezien. Heb voor 7 jaar terug ook een miskraam gehad. Daarna was ik weer zwanger heb toen met 8 weken en 5 dagen een echo gehad.

Liefs Sven13

Ik heb dus al een echo gehad en krijg met de 8,5 week er weer 1. Ik ben onder controle bij een gyn. Misschien dat daar verschil in zit? Maar als ik het aan geef mag ik altijd even komen. Dat mocht ik vorig jaar ook bij de zwangerschap van de eerste. Ik vond het heel prettig. Als het mis gaat, kun je er toch niks tegen doen, maar onnodig in spanning blijven en misschien met een verborgen miskraam rondlopen ben ik geen voorstander van en gelukkig krijg ik in het ziekenhuis alle steun daarin. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat je het hartje wil zien en horen. En als je dat graag wil zou ik dat toch heel duidelijk maken of naar een andere praktijk gaan. Succes meid!

ik krijg elke week een echo... en als ik me ongerust maak mag ik gwoon komen het is zo gebeurd zeggen ze in het zkh... Ik zit in mijn eerste zwangerschap... super mensen die op die afdeling werken!

ook ik heb met 6 weken al een echo gehad.
gewoon bij de vk, ik heb hiervoor ook een Mk gehad en mocht dus eerder komen.
met 8 weken heb ik weer een echo..
ik vind het wel raar dat ze zo reageren hoor, ik zou het ook niet pikken!
kan je niet ergens anders terecht?

liefs

Ik krijg een echo als ik 9,5 week ben.
Termijnecho is meestel tussen de 9 en de 11 weken. Daarna krijg ik nog een echo met 12 weken.

De vk gaat er gewoon van uit dat het goed gaat en dan heb je niet eerder een echo nodig. Ik zou nu ook wel even binnen willen kijken maarja.. Nog 4 weken wachten..

@faya. dat is ook wel gebruikelijk hoor. Maar als je meerdere miskramen hebt gehad, kun je wel wat extra controles gebruiken. De onzekerheid is niet bevordelijk voor de dames die het al eerder mee hebben gemaakt. Vandaar dat Sven13 eigenlijk op een echo moet aandringen. Zij heeft er ook al 2 gehad.

Even nog een correctie: ik krijg de volgende met 7,5 week. Had een week abuis. Ik mag dinsdag weer.

Ik dinsdag ook! Dan ben ik 8 wk en een dag..
En bij ons is het heel normaal om met 8 wk al eerste echo te hebben.. Ik had nu met 6 wk ivm vorige mk.
Maar vorige keer ook al met 8 wk, verschilt per vk maar ook per provincie.

Terug
Bovenaan