1e kindje... wel of geen Nipt test

Wij hebben wel voor de Nipt gekozen. Deze test is zeer nauwkeurig. Ook hebben wij voor de nevenbevinding gekozen. Onze uitslag wat verder goed gelukkig. Wij wouden dit sowieso doen omdat we op voorhand wilde weten hoe of wat. Als het niet goed zou zijn heb je een keuze die je kan maken. Voor ons was de keuze duidelijk wat te doen. Het is persoonlijk. De een wilt het wel doen en de ander niet. En indd wordt Down nogal onderschat bij veel mensen wat erbij komt kijken. Ondanks dat je jong en gezond bent zegt dat niets over t feit over t krijgen van een kindje met afwijking. Het treft gewoon een aantal vrouwen, ook al ben je gezond als een vis. 

Wij hebben ook de NIPT laten doen, inderdaad ook omdat er 2 zeer enstig zijn. We hebben met nevenbevindingen gedaan, als er eventueel iets zou zijn zouden wij het graag willen weten om ons voor te kunnen bereiden..
de uitslag is inmiddels binnen en die is helemaal goed! Dit heeft bij mij heel veel twijfels weggehaald, nu op naar de 20 wkn echo! 

Hoi, allereerst gefeliciteerd! Iedereen heeft duidelijk redenen om wel of niet voor NIPT te gaan. Dit moet je voor jezelf met je partner nagaan. Wel heb ik ook zelf ingelezen om de keuze te maken. 
Ik ben inmiddels 22 weken zwanger en geen NIPT gedaan,omdat we het kindje toch niet weg zouden laten halen. Verder schijnt de test voor Down accuraat te zijn, maar voor de andere 2 uitkomsten betreft het meer een kansberekening. Om dan je hele zwangerschap in zorgen te zitten omdta je een verhoogde kans op iets hebt, maar nog steeds een hoge kans op een gezond kind was voor mij de doorslaggevende factor om niet te testen. Als er echt ernstige hartafwijkingen zijn, zien ze die ook evt. Bij de 20w echo. De druk voor een goede 20w echo werd hierdoor voor mij wel wat hoger... Gelukkig pakte deze goed uit.. 
Succes met de keuze maar vooral, geniet! 

Terug
Bovenaan