1ste ronde voor een tweede kindje

Onze zoon is een heerlijk mannetje! Doet alles goed. Groeit als kool en is echt begonnen met ontdekken. Hij kruipt, staat, loopt langs de meubels. Kan ook al ondeugend zijn (als je “nee” zegt gaat hij heel lief naar je lachen:)). Ik vind het echt heerlijk! Hij is natuurlijk nog klein, maar aan de andere kant ook al zo groot. Ik denk dat een 2e zeker zwaar wordt! Alleen al als je zwanger bent en je niet gewoon kan gaan liggen wanneer je moe bent.. kan me er nog niks bij voorstellen. En dan hebben we het nog niet over de eerste maanden met een kleine baby met alle voedingen etc. En toch lijkt het me heerlijk! Mijn eerste zwangerschap was ook echt eigenlijk zo makkelijk. Ik heb ook echt zin in om weer zwanger te zijn! Het zien groeien van mijn buik, de eerste bewegingen en uiteindelijk het trappelen. Herkenbaar? 
Wanneer zou je NOD zijn? 

Heel herkenbaar. Bij de eerste kon ik niet wachten tot hij geboren zou worden, maar nu verlang ik soms zo terug aan die heerlijke buik en dat getrappel. Ik zou er bij een tweede nog meer van willen proberen te genieten. Het gaat allemaal al zo hard?
Mij NOD is 30/08, dus moet nog even geduld hebben. Bij jou schiet het al op de 23ste. Heb je al een voorgevoel of het wel eens raak zou kunnen zijn? 

Ik denk ook echt dat ik bij een 2e zwangerschap meer kan genieten. En ook wel van die eerste pittige weken. Nu dacht ik toch vaak: komt het wel goed, straks moet ik weer werken, hoe gaan we dat doen? Nu weet ik dat alles goed komt en kan ik bij een 2e hopelijk wat meer mee gaan in het moment :)
Ik durf niet goed te zeggen of ik al een voorgevoel heb. Enerzijds heb ik vlak na mijn eisprong wat last gehad van kramp (dat heb ik normaal niet) en zou ik ook nu last hebben van een opgeblazen buik / rommelende darmen (heb ik altijd een paar dagen voor mijn NOD). Dat laatste heb ik nu dus niet.. anderzijds probeer ik niet te veel van alles te (willen) voelen aan mijn lijf.. Het is pas ronde 1 en het lijkt me zo onwerkelijk als het gelijk al lukt! De eerste was bij ons bij ronde 2.. dus we zijn wel vruchtbaar?. Ook was ik ondanks borstvoeding 4 maanden na de bevalling weer ongesteld en heb ik een redelijk gelijke cyclus van 26-27 dagen gehad (1 uitschieter van 30 dagen). Dus dat lijkt wel positief.
Hoe was het met je eerste zwangerschap? Heb je lang moeten wachten voor je zwanger was? 

Heee allemaal!
Ik ga ook mee kletsen een maand geleden gestopt met de pil en verwacht ook mijn NOD 23-8 heb hele zere borsten en was de vorige keer ook het teken. Maar zou idd erg snel zijn al was dat de vorige keren ook. 1e keer is een mk geworden en 2e onze zoon van bijna 14 maanden! Super spannend allemaal en hoop  dat het iedereen snel mag lukken!❤?

@rak sha, dat is zo moeilijk hè. Je voelt vanalles aan je lijf, maar je wilt er niet teveel over nadenken omdat je dan alleen nog maar meer voelt en alles verdacht veel vind lijken op een eventuele zwangerschap ? 
Bij onze eerste ben ik na het verwijderen van mij spiraal direct zwanger geworden, maar dat bleek toen helaas een BBZ. Gelukkig daarna wel in ronde 2 weer zwanger geworden. Die zwangerschap verliep heel soepel, tot de 33 weken. Toen bleek ons zoontje te klein te zijn voor het termijn en begonnen alle groeiecho’s, ctgs en ziekenhuisafspraken. Uiteindelijk is hij met 37 weken (uit zichzelf) geboren en woog hij inderdaad maar 2130 gram. Veelste klein, maar gelukkig wel gezond. Kleine placenta bleek achteraf de boosdoener. Dat vind ik nu wel spannend voor een tweede, hoop dat het toen gewoon pech is geweest. Al zou ik nu wel weten dat het niks ergs hoeft te beteken, maar het heeft wel voor veel zorgen en stress gezorgd de laatste weken van de zwangerschap. Heb dan ook niet volop kunnen genieten en daar baal ik nog steeds van. Hoop dat het me nog een keer gegund is en ik er dan wel volop van kan genieten. 

@claudiaisgelukkig, spannend zeg. De 23ste is al bijna. Ga je een vroege test doen of ga je wachten tot de 23ste? En leuk, onze zoontjes schelen dan niet zo veel. Die van mij is nu bijna 15 maanden. 

@momANDbabyboy jaaa heel spannend! Haha ik ga morgen shoppen dus gooi er ook maar een test bij in denk ik. Maar mn gevoel zegt dat ik zwanger ben borsten kunnen weinig hebben. Maar niks is zo verraderlijk als je lichaam! Ooh wat leuk zeg! Ben wel benieuwd denk dat het pittig word onze eerste zoon is echt super maar heeft een zeer pittig karakter direct van kleins af aan al. Hoop dat deze baby dan iets relaxter mag worden! Haha ach en anders overleven we het ook wel weer?? bij jou zeker een kleintje! Hopelijk zegt het idd niks over een volgende zwangerschap. 

@Claudia is gelukkig; welkom! Ook morgen je NOD. Ik ook.. heb je al getest? Of wacht je tot morgen? Ik wilde vanmiddag eens testen, maar moest toen niet plassen.. en nu denk ik: zondagochtend op zijn vroegst.. wacht even rustig.. Maar ik vind het zo moeilijk! Hoe gaat t bij jou?
@momANDbabyboy; dat is schrikken zeg’ Fijn dat alles goed gaat nu. Snap ook goed dat je t spannend vind voor een 2e. Krijg je dan eventueel wel extra (groei)echo’s? Anders misschien af en toe een oretecho doen.. just to be sure..
Ik kreeg met ruim 36 weken een liggingsecho (laatste echo daarvoor was 20 weken). Bleek onze kleine man in een stuitligging te liggen. Achteraf viel alles op zijn plek qua bewegingen voelen enzo, maar wist ik veel. Verloskundige had telkens gevoeld en gezegd dat ze zijn hoofd in mijn bekken voelde. Dat waren dus zijn ronde billen?. We hebben na veel wikken en wegen besloten een geplande keizersnee. Ik hoop heel erg bij een 2e wel een natuurlijke bevalling te kunnen doen. Maar als er te veel risico’s, gaan we weer voor een keizersnee.. We hadden wel direct bedacht dat we bij een 2e tussen de 20 en 36 weken in ieder geval 1x (maar misschien vaker) een pretecho gaan doen voor de ligging. 
Heel verhaal... maar ik merk dat ik het van me af moet kletsen. Ben gewoon gespannen of er vanavond of morgen iets qua ongesteldheid is. 

Hoi.
Hier ook 'bezig' voor een 2e kindje. Niet de 1e ronde trouwens, maar al 1.5jaar bezig. En dit jaar een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad én daarna nog een miskraam. We hebben al een zoontje van bijna 3 jaar. En vind t allemaal erg spannend. Ik verwacht dit weekend mijn eisprong, en hopelijk dan over 2 weken weer een positieve test. Al beginnen dan de zenuwslopende weken voor mij. 
Succes allemaal!
X

Terug
Bovenaan