2 de maand zwanger

Beste mensen,

Ik ben een eerstejaars studente vroedkunde. Ik heb hier al is een berichtje achtergelaten want toen had ik wat informatie nodig over onderwerpen waarover zwangere vrouwen weinig informatie over vinden. Maar nu heb ik een ander vraagje:
Welke kwaaltjes hebben vrouwen die 2 maanden zwanger zijn.
Ik weet al wel dat sommige zich misselijk en vermoeid voelen maar hebben jullie nog andere kwaaltjes tijdens die 2de maand?

Bedankt
Annelies
 
hoi annelies

weet niet of je hier wat aan hebt want het zal wel bij iedere "2 maanden" zwangerschap anders zijn en misschien ligt het ook 1e of 2e zwangerschap maar ik heb veel last van mijn darmen en last van bandenpijn.
groetjes(p.s. is mijn 2e)
 
Ik heb al vanaf week 4 (ben nu 7,5 week) vreselijke dorst. EN inderdaad af en toe steken die lijken op bandenpijn, vooral bij onverwachte bewegingen of plotseling hoesten/niezen. Ook speelt af en toe mijn spastische darm licht op!

Maar misselijkheid (de hele dag door) en voortdurende moeheid zijn toch wel de belangrijkste bij mij!
 
Ik zit nu nog in mijn tweede maand. (bijna 3 maanden) en inderdaad mijn kwaaltjes zijn vooral extreem moe en met vlagen misselijk. (geen vast tijdstip). Mijn borsten zijn van begin af aan erg gevoelig en soms pijnlijk (al hoewel dat nu ook minder wordt)
Ook veel last van extra speeksel. (schijnt ook normaal te zijn) en voel mijn hart duidelijk kloppen en hart kloppen. Ene moment meer dan het andere. (Schijnt ook normaal te zijn).
Mijn smaak is ook al veranderd. Bepaalde dingen hoef ik echt niet meer te eten of te drinken. Vreetzucht heb ik (nog) niet. Ik moet wel de hele dag door wat eten (kleine gezonde dingen) anders voel ik me echt niet goed en wordt daarbij ook erg duizelig en onwel. Als ik blijf eten (zo'n beetje om t uur of iets later) dan gaat het goed. (vreemd he)
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Succes!
 
Hallo Annelies,

Ik ben nu 10 weken zwanger van een 2-ling (heb al een zoontje van 3)en ik zit na iedere maaltijd zo ontzettend vol. Het is echt een rotgevoel, alsof je 3 kerstdiners achter elkaar heb verorberd. Het is niet echt misselijk zijn maar vooral ontzettend vol gevoel hebben.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

(overigens had ik bij de 1e nergens last van)

 
Terug
Bovenaan