2 kinderen binnen 1 jaar.

Ik ben 38wkn zwanger en kleine Bambam is alweer 15mndn en 2 honden. Een paar tips voor ritme en regelmaat zijn welkom of hoe jullie het fiksen #zweetdruppels
 
Hier een dochter die vrijdag 1,5 jaar is en ons zoontje morgen 2 maanden. 16 maanden tussen dus.
Vond tweede zwangerschap wel iets zwaarder omdat dochter nog niet liep (pas rond geboorte broertje) en ik haar dus met dikke buik vaak moest tillen. Verder het geluk dat ik praktisch geen klachten had.
Nu met twee thuis is het wel ff zoeken af en toe, maar gaat het steeds beter. Gelukkig gaat dochter vaak fijn zelf spelen als ik zoon de fles geef. Enkele keer dat ze dat niet doet probeer ik uit te leggen dat haar broertje aan het eten is en ik er daarna weer voor haar ben. Soms huilt ze dan even flink, maar als ze door heeft dat ik haar echt niet op til of wat ze op dat moment wil dan wordt ze ook wel weer rustig en gaat alsnog spelen. Verder keer je vanzelf creatief denken.
Ook hulp vragen/accepteren mag, vind ik zelf erg lastig maar begin ik ook wat meer te doen want is soms gewoon erg druk met twee kleintjes. Maar... ook eerder uit de luiers/iedereen wat zelfstandiger :)
 
Verder als dat lukt blijven bewegen. Ik ging 1 keer per week zwangerschap zwemmen en probeerde iedere dag (bij tijd en beetje weer) een half uurtje te wandelen. Goed om fit te blijven 
 
Terug
Bovenaan