2 vraagjes (borstvoeding)

Ik denk dat wij niet heel veel kunnen toevoegen aan het advies van een lactatiekundige.
Schiet me nog wel een trucje te binnen die ik gebruikte toen mijn dochter een onrustige periode had van drinken. Ik had een klein knuffeltje met een knijper aan mijn schouder bevestigd (aan mijn kleren dan). Hier keek ze naar en speelde ze mee met 1 hand tijdens het drinken. Anders ging ze rondkijken met mij vast in haar mond, niet zo prettig. Een beetje de juiste mate van afleiding zoeken dus. Zelfs nu voed ik haar het liefste in het donker, zo min mogelijk prikkels. Ze speelt ook graag met mijn armband tijdens het drinken (of knijpt in mijn neus, maar dat is ook niet zo fijn).

Ik heb dezelfde discussie met mijn man. We zitten nog steeds niet op 1 lijn maar vanuit het idee ‘onze zoon van jongs af aan leren dat we er voor hem zijn als er iets is’ komen we wel dichter bij elkaar. 
Overigens zijn er ook artikelen te vinden over wat laten huilen doet met de hechting. En in het boek van Stephanie Lampe wat je hier eerder ook werd aangeraden staat er ook ern heel hoofdstuk over. 
En wat betreft de borstvoeding, als de groei goed is zou ik niet wakker maken. Als ze honger heeft laat ze het wel horen.. :) maar dat kan wel betekenen dat ze overdag wat vaker wil drinken omdat veel baby’s van die leeftijd nog wel een nachtvoeding nodig hebben. 

Ohja ik zal eens kijken. Kan alleen niet in liggende houding denk ik. Ik merk ook dat mijn dochter steeds meer dingen wilt vasthouden. Ze doet idd ook bewegen met mijn borst in haar mond, is zeker niet fijn nee. Ze heeft wel bijna altijd haar ogen dicht volgens mij, ik ga er eens op letten. Thanks

@marma ik zie je berichtje nu pas. Hoe heb jij t aangepakt? Ik heb echt al van alles geprobeerd (aan de kinderarts gevraagd waar me man bij is, bij het begin van het gesprek zei de arts dat je een baby niet kan verwennen, eind van het gesprek zei hij dat je ze wel even kan laten houden en dat je eigen rust belangrijker is ?) Ik heb zelf psychologie gestudeerd en ben ook echt van mening dat een goede hechting belangrijk is. Mijn man is gewoon heel koppig (en heeft ook een andere cultuur). 
Ik ga vandaag weer madela huren in de hoop dat mijn productie omhoog gaat. Mijn dochter groeit niet goed (is nu weer afgevallen) als ik alleen bv geef en te weinig kunstvoeding. 

Terug
Bovenaan