2 x zwanger in de eerste maand, 3e lukt niet meer?

Hoi hoi,

Ik heb 2 dochters van 7 en van 2. Van beide dames was ik de eerste maand meteen zwanger.
We zijn nu bezig voor een derde, we zitten nu in ronde 5 maar nog steeds niks .
Ik snap er niet veel van, ik dacht dat ik mega vruchtbaar was. We vrijen echt in de goede periode (we zijn het vrijen inmiddels ook behoorlijk zat).
Ik begin me een beetje zorgen te maken. In een vriendenkring zijn er 2 meiden die al lang bezig zijn en die blijken baarmoederhalskanker te hebben.......

Zijn er meer mensen die al kinderen hebben, die daar snel zwanger van waren en bij de volgende kids niet??
Ik heb ook het iedee dat ik geen eisprong heb, maar ik wordt wel ongesteld....

Liefs, Risje

He Risje,

Ik heb ook twee kinderen, eentje van 6 jaar en een van 1 jaar.
Bij de eerste was ik binnen 3 maanden zwanger, bij de tweede binnen 2 maanden.
Nu zouden wij ook nog heel graag een derde kindje krijgen.

Ik heb niet helemaal dezelfde situatie als jou.
Bij mij is het zwanger worden geen probleem, maar het zwanger blijven.
Sinds april heb ik 3x een positieve test in handen gehad, maar werd ik toch een dag later of zo ongesteld.
Begin september bleek het beter te gaan, maar helaas, na 7 weken een miskraam.
En nu zit ik weer in z'on twijfelachtige situatie.

Soms denk ik wel eens dat het aan m'n leeftijd ligt, ben 37.
Weet niet hoe oud jij bent?

Zo zie je maar, dat het altijd weer een wonder is als het wel allemaal lukt en goedgaat.
Hoop dat je binnenkort met mooi nieuws komt.

Groet,

Joye

Jeetje, Jou verhaal is nog vervelender! Denk je zwanger te zijn....
Ik kan me niet voorstellen dat het aan mijn leeftijd zou liggen, ik ben namelijk net 28 geworden!
Daarom begin ik erg onzeker te worden dat er wat mis is met mij. Maar ja, na 5 maanden kun je niet al naar de HA.
We vinden het wel jammer, want we wilden eigenlijk niet meer zo`n grote leeftijd tussen de kids.
Wij hebben wel te makkelijk gedacht om zwanger te raken. Misschien komt het omdat we er nu heel bewust mee bezig zijn. Bij de eerste 2 kids was het stoppen met de pil en we zien wel...... En toen werd ik steeds meteen zwanger!

Nou , jij in ieder geval nog veel succes gewenst. Lijkt me heel   vervelend om positieve testen in je hand te hebben en dan toch ongi te worden!
Ik kan me haast niet voorstellen dat ik ooit nog 2 lijntjes te zien krijg.....

Tja als het gemiddeld 1 jaar duurt en je bent bij de eerste 2 meteen zwanger geraakt dan kan het natuurlijk wat langer duren bij een derde he.
Maak je niet te druk.
5 maanden is niet lang. Geef het gewoon een jaar de tijd voordat je je zorgen gaat maken.
JHe lijf heeft je al laten zien dat je wel zwanger kan worden, dus daar hoef je je in elk geval geen zorgen om te maken.

Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje;

- Ik heb 1 zoontje van 16 maanden, waarvan ik de eerste maand zwanger was.
- Van de zomer weer zwanger na de eerste ronde. (helaas is deze zwangerschap geeindigd in een miskraam)

Ik dacht dat die derde keer dan ook wel snel zou gaan, ik stond er niet bij stil dat het ook wel langer kon duren. Nu zit ik in ronde vier te wachten, en test geeft niet positief aan. Er zit niets anders op dan nog meer wachten.

Het vervelende vind ik, dat ik na mijn bevalling niet meer regelmatig ongesteld ben geweest. Daarom heb ik nu ook ovulatietesten gebruikt, in de hoop dat het deze maand dus wel zou lukken. We zullen zien, morgen is het twee weken na de eispring.

Vorige ronde was ik 10 dagen na de eisprong alweer ongesteld, en ik heb ooit gelezen dat als je onregelmatig bent, dat dat de dagen zijn voor je eispring, maar dat je dagen erna altijd gelijk zijn. Maar dan zou ik nu dus al positief moeten zijn, en dat is dus niet.

Soms voel ik me ook zo schuldig, want ronde vier....ik ken er genoeg die al veel langer bezig zijn, en ik lig nu al te mopperen. Maar aan de andere kant is dit wel hoe ik me voel en wat me bezig houd momenteel. Vandaar is zo'n forum wel fijn, om gedachten te delen met anderen.

Succes allemaal.
Kim

Hey allemaal,

Ik zit met hetzelfde probleem. Heb een dochter van 16 en een zoontje van 10. Van beiden was ik in de eerste ronde zwanger! Nu zijn we bezig voor een derde al van november vorig jaar (met een uitstel van 4 maand door klierkoorts en toxoplasmose)
De gyn zegt dat het wel aan mijn leeftijd zal  liggen... Ik wordt er namelijk de 11de (vandaag dus) 36...
Had ook nooit gedacht dat het zolang kon duren! Je gaat ervan uit dat als het de eerste keren zo snel ging, het nu ook wel zo zou gaan! Wat een teleurstelling! Blijkbaar zakt de vruchtbaarheid heel snel naarmate je ouder wordt!
We mogen de moed niet opgeven!

Liefs San XxX

Hoi meiden,

Ik zat jullie verhalen te lezen en het is heel herkenbaar. Ook ik was van mijn eerste twee kids in 1 maand zwanger. Nu zijn we ongeveer 8 maanden bezig voor een derde maar nog niks te bekennen. Ik ben na vijf maanden proberen naar de ha gestapt en die zag aan mijn temperatuurcurve dat ik geen eisprong had, dus ik werd doorverwezen naar de gyn. Bij de gyn wat onderzoeken gehad en nu blijkt dat ik PCO heb, dat betekent dat ik een lange cyclus heb zonder eisprong, nu krijg ik clomid en dit heb ik vorige maand voor het eerst gebruikt en wat blijkt! Ik had een eisprong!! helaas wel gewoon ongie geworden,maar ik heb nu goede moed!

Misschien voor jullie ook een reden om naar de ha te gaan?

O ja de gyn heeft bij mij ook een uitstrijkje gedaan, maar dat was allemaal super goed en het zaad van mijn man is ook in orde.

Gr.
Baby09

Fijn om jullie verhalen te lezen (niet fijn voor ons natuurlijk, maar toch)
Ik heb ook het iedee dat ik niet altijd een eisprong heb. Ik heb namelijk 3 maanden ovaluatie testen gebruikt, waarvan ik maar 1 maand een positieve test had.
Ik wil ook eens gaan tempraturen, maar weet niet hoe dat werkt, wanneer moeet je daar mee beginnen?
Ik denk dat de HA nog niks doet na 5 maanden, dus ik durf daar nog niet heen te gaan.
Maar als ik er heen ga, wil ik ook een temp.lijst mee kunnen nemen.
Begrijp ik goed, dat als je geen eisprong hebt, dat je wel normaal ongesteld wordt?

Ik baal ervan dat het leeftijdsverschil nu toch steeds groter wordt.
En pffffff, we moeten er weer tegen aan, mn vriend en ik zijn het zat. We hebben juist de eerste helft van de cyclus zin in sex en dan de tweede helft niet meer .
We moeten ons dus inhouden, hahahaha.
Maar het is echt niet leuk als het "moet".
Hoe gaan jullie daar mee om?

Terug
Bovenaan