2 x zwanger in de eerste maand, 3e lukt niet meer?

Hoi,

Heel herkenbaar (helaas)
Maar wel positief blijven hoor, 5 maanden is nog niet lang je hebt vast gewoon wat pech...

Van de eerste was in in de eerste maand zwanger, dit werd een miskraam. Van de tweede was ik in de derde maand zwanger en dat is nu een lief kereltje van 2,5 jaar. Wij dachten dus ook wel goed vruchbaar te zijn. Maar nu zitten we alweer in ronde 14. Inmiddels naar de gyn geweest en wat onderzoeken gehad en tot nu niets bijzonders (heb nog niet alle onderzoeken en uitslagen gehad)

Ik schrijf ook meet met het topic: als zwanger worden niet lukt, daar zijn ook meiden die van de eerste heel vlot zwanger waren en van de tweede duurde het even. Het wordt daar iets rustiger en dat is een goed teken want inmiddels zijn er een aantal damens zwanger!!

Maar toch, als je twee keer vlot zwanger bent dan verwacht je dit niet. Wij ook helemaal niet... Echt in vergist maar des te meer zie ik het wonder van een zangerschap!
Wel heel jammer dat er nu meer leeftijd verschil tussen de kleintjes komt, daar moet ik maar niet teveel over na denken

Oh ja heb een regelmatige cyclus en meestal kan ik goed mijn eisprong vinden met behulp van ovulatietesten, we vrijen regelmatig. Ik ben 27 jaar en mijn man 26. We roken en drinken niet en leven gezond.Dus niets aan de hand zou je zeggen, maar dat zegt dus niets.

Veel sterkte,

Liefs Janneke

Hoi hoi, hier nog iemand met hetzelfde verhaal. ben nu 3x meteen zwanger geraakt. Toen we besloten voor een zwangerschap te gaan ben ik meteen niet meer ongesteld geworden. 1 zwangerschap is later nog misgegaan maar ik heb gelukkig ook 2 gezonde kids. Nu zitten we in ronde 3. Dat valt natuurlijk hartstikke mee maar het is wel even slikken voor me. Dat klinkt misschien wel verwend maar ik ben nu dan zo bang dat het niet meer gaat lukken. heb natuurlijk nog wel hoop hoor (zou niet best zijn anders hé hi hi hi) maar soms denk ik; ohhh stel dat het niet meer gaat lukken.....

Nou meiden, we zitten wat dat betreft allemaal in hetzelfde schuitje dus kunnen we elkaar oppeppen. Even een vraag: kan je ook ongesteld worden zonder een eisprong te hebben? Dacht eigenlijk altijd dat je pas ongesteld werd nadat je een eisprong hebt gehad.

Succes allemaal!!

groeten Tara

Hey allemaal,

Heb ook moeten temperaturen, moest gewoon elke morgen bij het wakker worden (dus nog blijven liggen) mijn temperatuur meten en aanuiden op een curve. Wanneer de temperatuur stijgt, zou je eisprong er zijn of net voorbij... Mijn bloed is getrokken op de dag die normaal na mijn eisprong moest komen. Vrijdag moest ik eens bellen naar de gyn. Heb zo al eens zitten googelen maar daar staat dat je inderdaad geen eisprong kan hebben maar toch je maandstonden! Dus weet ik het nu ook niet! Een verpleger die ik ken zegt dat je veel sex moet hebben vanaf de 12de dag na je maandstonden en dit een goede week, dat daar de eisprong moet tussen zitten... Het is inderdaad een beetje een verplichting maar we doen het dan toch voor het goede doel, hihi... Tja, hoe daarmee omgaan... het is vervelend soms omdat niet iedereen elke dag zin heeft maar we proberen het leuk te houden! De gyn zegt ook dat het best is om na het klussen een half uurtje te blijven liggen! Bij ons begint het ook tegen de steken al die maanden weer die ontgoocheling! En zeker omdat het bij de eerste twee zo vlot ging. Mijn vriend zijn sperma is top dus daar ligt het zeker niet aan... Lukt het bij jullie om dat uit je gedachten te zetten?

Liefs San XxX

Hoi meiden,

Ris je moet altijd je temperatuur opnemen voordat je opstaat, dit moet je vanaf de 1e dag van je menstruatie doen. Verder neem je je temperatuur elke dag op hetzelfde tijdstip op, dit betekent dat je in het weekend de wekker moet zetten!

Ik ben na 5 maanden naar de ha gegaan omdat ik cyclussen van 70 dagen en soms korter had. De ha die ik toen had zag duidelijk aan mijn temperatuurcurve dat ik geen eisprong had, daarom werd ik gelijk doorgestuurd naar de gyn.

Bij de gyn zijn wat testen gedaan o.a. uitstrijkje, en ze gingen kijken of ik eitjes had in mijn eierstokken, en een bloedtest. Alles was goed, alleen mijn eitjes waren allemaal even groot (dit is PCO), dan kan een ei niet springen, omdat ze allemaal tegelijk groot worden.

Nu heb ik vorige maand voor het eerst clomid geslikt en ik heb een eisprong hierdoor. Dit is nu mijn 2e maand met clomid en ik zit nu op dag 12, ik hoop dat een deze dagen mijn ei springt, zodat ik een normale cyclus heb.

Hoe is het met jullie.

Gr,
baby09

Waarom moet je persee smorgens tempraturen?
Dat gaat bij mij namelijk echt niet lukken:
2 dagen in de week moet ik om 5:45 opstaan
3 dagen om 7:00 uur
en 2 dagen om 8:00 uur.
En ik ga echt niet iedere dag mn wekken zetten om 5:45! Die 2 dagen vind ik al verschrikkelijk!
Waarom niet als je naar bed gaat, want ik ga iedere avond wel ongeveer dezelfde tijd naar bed.
Ik heb ook het iedee dat ik niet iedere maand een eisprong heb.
Wel vreemd eigenlijk, dat ik dat een paar jaar geleden nog wel had. Heeft het misschien met de hormoonhuishouding te maken?
na mn laatste zwangerschap heb ik 10 maanden een postnatale depressie gehad, ik heb veel met hormonen geklooit. Vond het ook heel eng om met de pil te stoppen (die slikte ik door). Gelukkig gaat het redelijk goed.
Ik heb maar batterijen gekocht voor mn tempratuurmeter, en dan maar meten he....

Hoi Ris,

Je moet 's morgens temperaturen omdat je  dan pas inzicht krijgt in je temperatuurlijst, daarom moet je ook elke dag rond hetzelfde tijdstip je temp opmeten, anders kan je veel verschillende temperaturen hebben. (en je moet temperaturen voor het opstaan).

Ook ik heb na mijn bevalling van de tweede wat problemen rond mijn menstruatie gehad, vandaar dat ik ook denk dat het nu wat moeilijker gaat. Als je een temp lijst heb kan je misschien een afspraak maken met je ha.

Wanneer is je NOD?

Gr.
Baby09

Wanneer mijn NOD is???? Ik weet het niet meer, ik snel niks meer van mijn cyclus. Normaal had ik een cyclus van ongeveer 30 dagen. Laatste maand werd ik 4 dagen overtijd ongi, maar dat kon ik geen ongi noemen. Het was echt ongelovelijk weinig, ik kon het doen met 1 inlegkruisje de hele dag.
Dus ik dacht misschien dan toch zwanger??
Maar 3 dagen later kwam het wel ineens goed door. Dus ik weet niet van welke datum ik nu uit moet gaan.
6 november kwam die hele licht ongi door. Voor het zekere ga ik maar van die datum uit.
Inmiddels ben ik al gaan tempraturen, ik heb het niet vanaf dag 1 maar vanaf dag 10. Ik hoop nu in ieder geval een eisprong te kunnen constateren. Volgende maand begin ik met dag 1  tempraturen.

Hey ik hebb3 Kids en probeer ondertussen al 3 jaar zwanger terug te worden 3 jaar geen pil ik niks kan iemand raadt geven of dit niet gevaarlijk is ben namelijk nog maar 31 jaar groetejz

Terug
Bovenaan