2 x zwanger in de eerste maand, 3e lukt niet meer?

Ik was bij de eerste in ronde 2 zwangerna het stoppen met de pil. Toen hij 11 maanden was zijn we voor een tweede gegaan. Nu hoefde ik niet te ontpillen zoals bij de eerste. We hielden er rekening mee dat het weer snel raak zou zijn. Ik begon me al zorgen te maken in ronde 3, en nog meer in ronde 4. Ronde 5 was hier raak en gek genoeg had ik het juist die maand niet verwacht. Ik was druk met verhuizenen we hadden weinig seks gehad (2 dagen voor eisprong en op de dag van de eisprong, verder niet). Ik denk dat juist de focus op iets anders en rustig aan doen met de seks hier heeft geholpen. 
Om je eisprong te vinden zou ik ovulatietesten gebuiken. Die geven je LH piek en binnen 48 uur na die piek heb je je eisprong. Je NOD is vervolgens ongeveer 14 dagen later. 
Wat betreft je NOD deze maand zou ik uitgaan van de eerste dag van flink bloedverlies, niet het kleine beetje vooraf. Dus dan zit je wat later met je eisprong en je NOD. Veel succes!

Volgens mij geldt bij zwanger worden echt “eerder behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst”. Ik ken zoveel verschillende verhalen: bij de eerste duurde het twee jaar en bij de tweede meteen raak bijvoorbeeld. Of precies andersom.
Bij mijn eerste duurde het 6 maanden voor ik zwanger was en bij de tweede meteen de eerste maand raak. Het zegt zo weinig denk ik..

Ik wens je veel geluk!

Terug
Bovenaan