20 weken echo vraag

Iedereen die de 20weken-echo nog moet krijgen (waaronder ikzelf); succes!!!

Melanie even twee vraagjes:
* mocht bij ons een dvd ook mogelijk zijn, moet ik die dan voor de zekerheid zelf meenemen of krijg je die van het ziekenhuis??
* welk geslacht krijg je? Want jij hebt je 20weken-echo al gehad toch?! Ben heel benieuwd!

Nou be weer thuis..

Ervaring rijker en ik zou bijna zeggen een illusie armer.
Allereerst het belangrijkste, alles is goed.
Helaas heb ik daar zelf weinig van gezien. Het scherm stond vooral gedraaid naar de gyn, de co en mijn man en ik keek er meer langs, het stond meer ter hoogte van mijn borsten.
We hebben drie hele vage foto's en de gyn gaf de schuld aan mijn overgewicht. Daarom zie je het slecht.
Was wel even teleurgesteld. Geslacht was daardoor ook onherkenbaar. En ik was veel te gespannen om te vragen enzo...

We denken nu aan een pretecho zodat ik hopelijk wel wat kan zien, maar ik zal eerst mailen of ze daar dan hetzelfde probleem hebben met mijn gewicht of niet. Zelfs de foto van tien weken is beter te herkennen zeg maar,

Owja en het hoofd was een week te groot zeg maar....

Ik ben heel blij dat het goed lijkt maar had er gewoon ietsjes meer van verwacht, had gehoopt ons kind ook zelf te zien.

Wat jammer Femmeke!! Wat een teleurstelling... Ik heb ook overgewicht, maar had de vorige x een goede echo. Bij ons wordt het niet door een Gyn. Gedaan, maar door een echoscopiste, zij nam er alle tijd voor. Bij m'n zusje was het ook een gyn en dat ging ook niet soepel :-(

Maar je kunt er iig vanuit gaan dat alles goed is toch? Ik zou ook een pretecho maken hoor, en dan alleen maar genieten!!!

Ikben nu gewoon heel bang dat ze dan nog niet veel zien en wij ook niet, dus vind dan 100 euro erg prijzig...
Het was nu vooral een grijze massa..zo ook de foto's.

je kunt ook een paar weken wachten om een pretecho te laten maken,ikzelf heb met 16 weken een pretecho gehad [geslachtsbepalende] en ze zei tegen me dat 26 weken de mooiste tijd is om een pretecho te maken .waarschijnlijk ga ik dat ook nog doen maar idd is wel aan de prijs .

Dan blijf ik volgens mijn gevoel tegen slecht beeld aanlopen vanwege mijn gewicht... Dat is het mij niet waard. Ik ga morgenmiddag bellen en kijken wat ze er zelf van zeggen. Als ze dit beamen, doen we het niet

Als eerste, gefeliciteerd!! Alles is goed!
Dan nu, ik heb ook overgewicht. Je mag best weten, bij mijn vorige zwangerschap woog ik toen we zwanger werden 137 kilo (ben in mijn zwangerschap 10 kilo afgevallen) Wij hebben toen met 18 weken een pretecho laten maken en daar konden ze zien wat het werd en ze waren heel vriendelijk en professioneel. Bij mijn 20 weken echo kreeg ik ook te horen dat het slecht zichtbaar was door overgewicht... Kreeg toen wel het aanbod om naar het LUMC te gaan voor meer echo's. Ze hebben daar betere apparatuur.
Mijn advies zou zijn, ga lekker voor een pretecho naar Babyview (hebben ze volgens mij ook gewoon betere apparatuur!!) of laat je doorverwijzen naar het LUMC!!
Succes!!

joh wat jammer het is wel heerlyk dat het goed is maar jammer dat je zo weinig heb gezien ik heb ook overgewicht by m,n zoontje die byna 3 is konde ze toen iets niet goed zien toen mocht ik naar het wkz in utrecht nu heeft myn gyneacoloog me automatisch er heen gestuurd ook vanwege m,n overgewicht omdat ze daar wat beter en sterker appartuur hebben dus ik hoop dat ze het goed kunnen zien maar ben nu wel extra gespannen na jou verhaal ik moet morgenmiddag half 2 duim je voor me

Terug
Bovenaan