Volgens mij moeten ze het gewoon zeggen hoor als je er naar vraagt. Er is geen enkele reden waarom ze het niet zouden mogen doen. Het is alleen niet altijd 1200% zeker dat ze het echt goed zien, misschien houden ze daarom soms een slag om de arm zodat je later niet boos terug kunt komen omdat je je babykamer roze hebt geverfd en het toch een jongetje is. Meestal vragen ze voordat ze beginnen eerst of je het wel of niet wilt weten. Als je het wilt weten, gaan ze ernaar op zoek, en als je het niet wilt weten dan kunnen ze 'die regio' een beetje ontwijken.
Ik heb die van mij op 4 sept! Ik hoef niet te weten wat het wordt, ik hou wel van een verrassing en de babykamer wordt toch niet roze of blauw bij ons. Waar het me vooral om gaat is dat ze het kindje goed nakijken op een aantal afwijkingen, vooral ook omdat ze bij ons de vorige 2 keer een hartafwijking ontdekten die zo ernstig was dat het kindje niet levensvatbaar zou zijn. Daardoor moesten we tot 2 keer toe de zwangerschap afbreken. Voor ons is die echo dus heeeeeel spannend! Maar ik wil jullie absoluut niet bang maken hoor voor die echo! De kans op een hartafwijking is normaal gesproken heel klein, maar 0,05% of zo. En als de echo goed is dan is het superleuk om zo lang naar je kindje te kijken! Ze zijn echt wel een half uur tot 3 kwartier bezig en je kunt alles heel goed zien.
groetjes
Iris