20 weken echo

Hoi Marielle,
dat heb ik idd ook gehoord van sommige echobureaus. Die 20 weken echo heeft idd een ander doel als geslachtsbepaling, al doen sommigen het wel. Ik weet dat ze het bij ons wel doen, en ik wil dan ook graag weten wat het is (mijn man niet). Ik ben aan de beurt op 21 augustus.

Zijn er inderdaad bureaus die niet willen zeggen wat het wordt?? Ze moeten alles nakijken en dit duurt een half uur. Ze weten het zelf dan toch ook altijd?? Zijn er dan echt die zeggen dat ze het niet willen zeggen....??? Wist ik niet.
Als ze het niet willen zeggen, dan weten we het maar niet.. Of als ze het niet kunnen zien om de een of andere reden dan is het voor ons een verassing tot de geboorte.

@mv2: kun jij het geheim houden voor je man, knap hoor. Zou ik echt niet kunnen.

Hoi,

Bij mijn dochter hebben wij de 20 weken echo in het WKZ gehd omdat mijn zoontje geboren is met een klompvoet. Hier is ongeeer 3 kwartier gekeken naar alles, en ook duidelijk naar de voeten. Wij hebben gebvraagd of zij konden zien wat het werd, en daar wilden ze wel naar kijken. Een vriendin van mij heeft hier in onze wonplaats net een 20 weken echo gehad en kon er gewoon naar vragen. Ik denk, dat als je er vriendelijk naar vraagt aan het begon, ze er echt niet moeilijk over zullen doen hoor.
Wij hebben de 20 weken echo voor deze baby 31 aug, weer in het WKZ.

Wat leuk dat jullie allemaal al een afspraak hebben staan voor de 20 wk echo. Zelf moet ik over 2 wk weer naar de vk ( ben dan 16 wk) en dan zal ik wel een afsraak mogen maken.
Op 31 aug heb ik wel een pretecho om het geslacht te bepalen, met 19 wk. Als dit goed bevalt bij haar dan wil ik met 27 wk nog een uitgebreide pretecho laten doen. Zeker omdat ze in het zh de 20 wk echo echt afraffelen en daar dus niks leuks aan is.
Ik snap wel dat t ook niet zo bedoelt is, maar een beetje enthousiasme zou leuk zijn. En dat is in mijn zh niet.

Volgens mij moeten ze het gewoon zeggen hoor als je er naar vraagt. Er is geen enkele reden waarom ze het niet zouden mogen doen. Het is alleen niet altijd 1200% zeker dat ze het echt goed zien, misschien houden ze daarom soms een slag om de arm zodat je later niet boos terug kunt komen omdat je je babykamer roze hebt geverfd en het toch een jongetje is. Meestal vragen ze voordat ze beginnen eerst of je het wel of niet wilt weten. Als je het wilt weten, gaan ze ernaar op zoek, en als je het niet wilt weten dan kunnen ze 'die regio' een beetje ontwijken.

Ik heb die van mij op 4 sept! Ik hoef niet te weten wat het wordt, ik hou wel van een verrassing en de babykamer wordt toch niet roze of blauw bij ons. Waar het me vooral om gaat is dat ze het kindje goed nakijken op een aantal afwijkingen, vooral ook omdat ze bij ons de vorige 2 keer een hartafwijking ontdekten die zo ernstig was dat het kindje niet levensvatbaar zou zijn. Daardoor moesten we tot 2 keer toe de zwangerschap afbreken. Voor ons is die echo dus heeeeeel spannend! Maar ik wil jullie absoluut niet bang maken hoor voor die echo! De kans op een hartafwijking is normaal gesproken heel klein, maar 0,05% of zo. En als de echo goed is dan is het superleuk om zo lang naar je kindje te kijken! Ze zijn echt wel een half uur tot 3 kwartier bezig en je kunt alles heel goed zien.

groetjes
Iris

het verhaal had ik van iemand, waar ze raar deden van nou het is een controle echo geen pretecho.
vandaar dat ik het zeg.
die vrouw had vast haar dag even niet.
want hoor inderdaad ook vaak hoor dat ze niet moeilijk doen over het geslacht. :)
spannend is op zich wel de 20 weken echo.
maar inderdaad als het allemaal goed is, is het heerlijk om binnen in de buik even mee te gluren. :)
groetjes marielle

Ik heb ook 17 augustus de volgende echo. Het geslacht willen we niet weten, dat mag een verassing blijven! Ik ben wel weer heel beniewd naar de echo. De echo bij 9 weken is natuurlijk weer al even geleden en de baby is al zoveeeeel veranderd!

Groetjes

Hoi Iris, kan me voorstellen dat het voor jou extra spannend is...
Ik vind het ook al spannend. Bij mijn vorige zwangerschap was ik toen ook pas echt wat meer gerustgesteld. Ik kijk er wel weer heel erg naar uit. Of er nou iets mis is of niet, we kunnen onze kleine toch even zien, en dat blijft genieten.

Trouwens over een geslachtsbepaling: is dat bij jullie dan ook allemaal zo duur? Hier krijg je 1 foto en kost het 30 euro. Een 2d echo zit je al gauw tussen de 75-100 euro. Vind dit wel erg veel geld niet???

Terug
Bovenaan