20 weken gehad!

Over die placenta maak ik me inderdaad wel wat zorgen. Mocht deze niet meegroeien met de baarmoeder dan gaat het in het 3e trimester spannend worden.. (vanaf 32 wk)

Google maar eens op laagliggende placenta..

Het interesseert me natuurlijk weinig of het dan een geplande keizersnede gaat worden, maar het is geheel niet zonder risico,.. Ik heb door de laagliggende placenta grote kans op hevige bloedingen (begin ook gehad) en zal dan meteen naar het ziekenhuis moeten. Ook kan de placenta scheuren/loslaten door de groei van de baarmoeder wat levensbedreigend is voor de baby. Daarom wordt het kindje, mocht de placenta niet verplaatsen, dan een stuk eerder gehaald. Spannend dus..

Maar de Gyn zag het wel goedkomen en moest me niet teveel zorgen maken,.. sure haha..

Dus gewoon weer een beetje zenuwen tot eind januari als ze het gaan controleren..

Esmé mv Kay en ???

Kijk... en dat is nou de pest aan internet, je leest veel te veel.
Er staan altijd verhalen in van de keren dat het toevallig niet goed ging en nooit van die keren dat het zonder problemen verliep.
99% zeker dat je placenta gewoon mee omhoog groeit. Dat heb ik nou tot 2 keer toe meegemaakt bij vriendinnen. Ook mijn placenta zat heel laag in het begin.

Kan je niet wat eerder die echo krijgen? Dan hoef je je de komende 3 maanden niet zo'n zorgen te maken.

Geniet er nou maar lekker van. Het is nog maar zo kort!!

Liefs,

Tessie

Hoi Tessie,

Klopt inderdaad dat er veel op staat.. Maar ik heb in het begin van deze zwangerschap ook een hevige bloeding gehad en sluit dus niet uit dat dat nog eens zal gebeuren. Daar schrik je zo enorm van dat je dat hoopt niet meer mee te moeten maken.. De echoscopiste zegt ook dat het hoogswaarschijnlijk mee groeit omdat het maar een klein stukje is wat ervoor ligt. Ga daar ook vanuit hoor.. Maar er kunnen wel bloedingen komen.

Het is niet zo dat ik niet geniet hoor!!

Ik geniet juist nu enorm omdat ik me weer goed voel en papa hier ook al flink nesteldrang heeft hahaha... Ik ben juist erg relax terwijl papa last heeft van de hormonen hahaha heerlijk! Afgelopen weekend ook al flink aan de klus geweest in de babykamer, t wordt zo mooi!! Zucht..

Pff.. het besef is er nu dus steeds meer dat we weer papa en mama gaan worden en zorgt wel eens voor de nodige wateroogjes van geluk..  
Hier voorlopig dus nog met het hoofd in de wolken hoor!

Esmé mv Kay en ???

Esmé, het kan inderdaad ongelofelijk misgaan met een placenta praevia dus ik begrijp je zorgen wel maar wat Tessie zegt, laat het je niet gek maken en vertrouw erop dat er nog veel tijd is om op te schuiven. Dikke kusss!

Blij dat alles goed is met de echo!!
Ik heb hetzelfde in de zwangerschap gehad met de placenta. Ik maakte me ook helemaal gek ermee door er vanalles over te lezen en  kreeg het spaansbenauwd bij de gedachte aan  een keizersnede.
Maar in 99% van alle gevallen gaat het goed en groeit de baarmoeder omhoog, zelfs bij mij ha ha ha.
Geen zorgen en geniet van je andere 20 weekjes!!

liefs
di silva

Ben blij dat jullie toch lekker op die roze/blauwe wolk zitten met z'n tweetjes.
En vooral omdat dit misschien wel jullie laatste zwangerschap is (toch?? of zijn jullie nog lang niet uitgeworpen?).

Probeer er niet te veel aan te denken (goh, wat een goed advies zeg).
Ik weet waar jou huis woont. Als je ook maar een drupje bloed verliest kan je binnen 10 minuten in het ziekenhuis zijn.
Ik heb 2 keer bloed verloren tijdens de zwangerschap van Juli. In de 6e en de 7e maand. Ik hoefde blijkbaar maar hard te niesen en verloor bloed. Gelukkig was Juul heel bewegelijk en had ik geen pijn o.i.d. Toch moest ik van de VK beide keren naar het ziekenhuis, 's avonds vanuit Zundert. Ach, konden we weer lekker een kwartier naar d'r hartje luisteren en haar op de echo bewonderen. Ben beide keren ook absoluut niet in paniek geraakt ofzo. M'n gevoel zei dat het goed zat.

Liefs,

Tessie

@ Tessie; Nog helemaal niet zeker of dit mijn laatste zwangerschap zal zijn..  

Ligt er helemaal aan hoeveel bloed me nummer twee onder mn nagels uit gaat halen whahahha..

Terug
Bovenaan