20 weken zwanger, en gehoord dat kindje geen hersenbalk heeft

<p>Hallo allemaal, </p><p>Ik wil even heel graag me verhaal bij jullie kwijt misschien is er iemand die me meer kan vertellen heb al veel gelezen. </p><p>Ik ben nu 20 weken zwanger en te horen gekregen dat ons kindje waarschijnlijk geen hersenbalk heeft dit hebben ze geconstateerd is het amphia ziekenhuis nu zijn we door verwezen naar rotterdam naar het erasmus mc </p><p>Hier zullen ze opnieuw een echo maken en een 3d echo maken wat een ellende we weten nog niks zeker en de onzekerheid is zo erg ben er kapot van. </p><p>Wat dinsdag een mooie dag zou moeten zijn de 20 weken echo ons manneke weer zien verliep dus echt totaal anders, door verwezen en afgelopen vrijdag konde we al terecht maar helaas ook hun kunnen ons niks vertellen wat het voor ons kindje zou kunnen inhouden dus nu maar weer afwachten tot woensdag </p><p>Ik wil zo graag weten wat me te wachten staat </p><p>Misschien zijn hier lotgenoten waar ik mee kan praten of mij misschien wat extra informatie kunnen geven </p><p>Liefs. </p>
 
Geen lotgenoot,  maar ik wil jullie heel veel sterkte wensen in deze spannende tijd! Ik hoop van harte dat het mee zal vallen. Lijkt me vreselijk zo'n nare echo. Het allerbeste ?
 
Geen lotgenoot of ervaring maar wel een dikke virtuele knuffel voor jou.. heel veel sterkte. Hopelijk mag je alsnog goed nieuws ontvangen
 
Jeetje wat zullen jullie geschrokken zijn! Heel veel kracht voor jullie gewenst. 
Vanuit mijn werk ervaring met een kindje wat ook geen hersenbalk heeft. Vanuit die achtergrondkennis weet ik dat het (kinder)brein ontzettend flexibel is en functies kan opvangen mits de overige hersenstructuren goed zijn aangelegd. Kindjes kunnen dan zelfs zonder symptomen, of met minimale problemen, hun leven leiden. Fijn dat je een extra echo krijgt. Ongetwijfeld zullen ze daar ook goed naar kijken. De ontwikkeling van de hersenen tijdens de zwangerschap duurt weken dus het zal heel moeilijk zijn voor artsen om te voorspellen hoe de rest is aangelegd, maar naar de aanleg van de rest zou ik dus vooral naar vragen. Mocht er meer misgegaan zijn qua aanleg, ook dan zijn er tal van mogelijkheden in ontwikkelingsstimulering, maar je leest: ik zie overal mogelijkheden. Belangrijk voor jullie voor nu is dat je zo snel mogelijk duidelijkheid krijgt en ik hoop met jullie mee dat het meevalt en er goed bericht komt. Sterkte! 
 
Hoi,
Bij mij is met 27 weken tijdens een pretecho hetzelfde ontdekt. Ik ben inmiddels 30 weken en erg benieuwd hoe het nu met je gaat en hoe de baby zich verder heeft ontwikkeld.
enorme onzekere tijd.. 
 
groetjes
 
Hoi dames,
Ik ben erg benieuwd hoe het nu met jullie gaat en hoe het allemaal is afgelopen?
Wij hebben tijdens onze 20 weken echo hetzelfde te horen gekregen.
Maandag krijg ik een mri om meer duidelijkheid te krijgen. 


Ik hoop dat jullie hier nog lezen.... en mij iets meer kunnen vertellen.
 
liefs 
 
Hoi,
Ik heb van de week hetzelfde te horen gekregen. Het kwam erg hard aan. De dokter vertelde dat 15 procent van de kindjes die geboren worden zonder hersenbalk, achterstand kunnen lopen in ontwikkeling (grove , fijne motoriek en of of een lager IQ dan gemiddeld kunnen hebben), maar de overige kindjes die geboren worden zonder hersenbalk gewoon een normaal leven kunnen leiden. Toch ben ik angstig dat mijn kindje net onder die 15 procent gaat vallen. Hebben jullie nog ander nieuws of ervaring? 
 
 
[quote quote=10198189]Jeetje wat zullen jullie geschrokken zijn! Heel veel kracht voor jullie gewenst. Vanuit mijn werk ervaring met een kindje wat ook geen hersenbalk heeft. Vanuit die achtergrondkennis weet ik dat het (kinder)brein ontzettend flexibel is en functies kan opvangen mits de overige hersenstructuren goed zijn aangelegd. Kindjes kunnen dan zelfs zonder symptomen, of met minimale problemen, hun leven leiden. Fijn dat je een extra echo krijgt. Ongetwijfeld zullen ze daar ook goed naar kijken. De ontwikkeling van de hersenen tijdens de zwangerschap duurt weken dus het zal heel moeilijk zijn voor artsen om te voorspellen hoe de rest is aangelegd, maar naar de aanleg van de rest zou ik dus vooral naar vragen. Mocht er meer misgegaan zijn qua aanleg, ook dan zijn er tal van mogelijkheden in ontwikkelingsstimulering, maar je leest: ik zie overal mogelijkheden. Belangrijk voor jullie voor nu is dat je zo snel mogelijk duidelijkheid krijgt en ik hoop met jullie mee dat het meevalt en er goed bericht komt. Sterkte![/quote]
Hoi,
ik vroeg mij af of je zelf een kindje hebt dat geen hersenbalk heeft of dat je met kinderen werkt die geen hersenbalk hebben? 
 
Terug
Bovenaan