20 wkn zwanger, groeiachterstand door slechte doorbloeding navelstreng/placenta

Hallo allen,Ik ben nieuw hier en ik
hoop dat er anderen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt en hier hun
ervaringen willen schrijven. We zitten namelijk in ontzettende
onzekerheid :(Op internet vind ik alleen
soortgelijke verhalen en ervaringen bij dames die al rond 30 weken
zwanger zijn en hun babietje al over 1kg weegt. Dat is niet te
vergelijken met mijn situatie.Sinds de 20
weken echo zijn wij doorgestuurd naar het AMC, omdat de echoscopiste
vond dat de baby wat te klein was. Voor de zekerheid even nameten. Wij
dachten dat het niet iets ernstigs kon zijn, dus we gingen zonder zorgen
naar het AMC. Nou helaas was dat helemaal niet zo en ze waren
ontzettend bezorgd. Na een aantal tests weten we nu dat een chromosomale
afwijking, hartafwijking en infecties zijn uitgesloten, blijft alleen
de placenta over. Hij krijgt dus te weinig voedingstoffen binnen. Op dat
moment was ik 21 weken en de baby woog slechts 240 gram. De gynaecoloog
zei dat we nu niets anders konden doen dan afwachten tot ik 26 weken
ben, hopen dat de baby het overleeft en genoeg is aangekomen om
eventueel in te grijpen. Pffff, dit is natuurlijk afschuwelijk om te
horen.Ik hoef van de gynaecoloog niet eens
extra rust te nemen, omdat mijn bloeddruk en doorbloeding verder in
orde is. Ik kan er dus helemaal niets aan doen... Wie heeft dit ook
meegemaakt en hoe is dit afgelopen? Ik hoop wat reacties te lezen,
alvast bedankt.

Informeer eens bij het ziekenhuis in Gent. Kennis was zwanger van een drieling waarvan er 1 erg achterbleef en kreeg daar extra voeding. Uiteindelijk zijn ze alledrie met een goed gewicht geboren. Weet niet precies hoe dat gegaan is. Maar informeren kan nooit kwaad.

mijn vriendin heeft het meegemaakt, , extra controle gehad ook en haar kindje had een achterstand van 3-5 weken zwangerschap wat met de 20 weken echo naar voren kwam. kindje is met 42 weken geboren,met lichte gewicht heeft 10 weken in het zh gelegen daarna mocht het mee naar huis. het kindje had wel een symdrome afwijking, wat bleek dat beide ouders een drager van was, bij de andere 4 kinderen ervoor is er niks uitgekomen, die hebben helemaal niks. dit kindje zit nu aan de sondevoeding nachts om extra bij gevoed te worden. overdag speciale voeding, houd weinig binnen en is ook vaak grieperig. helaas is bij iede weer anders en hoe moeilijk het ook is om te hopen dat alles zo straks goed mag gaan . veel sterkte

@Supertje

weet jij misschien welk ziekenhuis dat was en heb je meer info voor mij? Ik zit nu precies in hetzelfde dilemma en zoek mij rot naar informatie. Niemand die mij kan helpen en deze onzekerheid is slopend 😞😞😞

Hoi gebruiker578753.

Welk ziekenhuis dat precies is weet ik niet. Maar volgens mij zitten er daar niet veel. Ze hebben als ik het goed heb (ze zijn inmiddels 10 jaar) via de navelstreng extra voedingsstoffen toegediend . Ze had volledige bedrust en heeft al die tijd daar gelegen. Ik heb haar al heel lang niet meer gesproken. Maar google even op ziekenhuis Gent. En ik zou daar gewoon naar toe bellen. Heel veel sterkte!

Terug
Bovenaan