20 wkn zwanger, groeiachterstand door slechte doorbloeding navelstreng/placenta

Hey, wat is dat schrikken zeg.. :-(

Ik vroeg me af, hebben ze ook gezegd of je kindje over het geheel genomen te klein is, of konden ze zien dat bijv. het hoofdje relatief minder te klein was dan het lichaampje?

Als je kindje met 26 weken nog steeds te klein is, maar wel in gelijkmatig tempo is doorgegroeid t.o.v. de vorige keer, dan is dat op zich een goed teken.. (dus bijv. nu weegt je kindje net zo veel als 19 weken, bij 26 weken zou het dan gegroeid zijn naar een gewicht van 24 weken), maar als de groei nog verder achter is gaan lopen, dan is het niet goed..

Heel veel sterkte in ieder geval.. hoop dat alles goed komt!!

mijn kindje kreeg ook te weinig voedingstoffen maar in mijn geval kwam dat doordat ik zelf teveel afviel in de zwangerschap in totaal 30 kilo en daardoor te weinig overhield om mijn dochtertje te geven, ze is uiteindelijk gehaald met 37 weken en 2300 gram en 43,5 cm.....kreeg toen wel de tip om vooral op mijn linkerzij te gaan slapen ivm betere doorbloeding en rust te nemen zodra het kon....inmiddels is ze vier jaar en nog steeds heel klein hihihi lijkt net drie maar voor de rest helemaal gezond en flink bijdehand.....hoop en duim voor je dat het goed gaat voor jullie....wens jullie heel veel sterkte en geluk!!!

Wat schrikken! Ik heb er geen ervaring mee.  De vk adviseerd bij ons om vanaf week 15 vooral op de linkerzij te liggen ivm doorbloeding. Vorige zwangerdchap en zeo het  nu weer. Misschien kan dat helpen. ..

Hoi gebruiker 93244,

Zou heel graag weten hoe het nu met jullie is. Vandaag 20,2 weken en gehoord dat de kleine uk +/- 240 gram weegt. Vandaag vruchtwaterpunctie gehad en volgende week naar het EMC. Je loopt dus qua termijn 5 weken voor op mij en zou graag je ervaringen horen.

groetjes

Helaas heb ik geen goed nieuws maar ik denk dat het wel goed is om onze ervaring te delen.

Op 16 november is er tijdens de echo geconstateerd dat het hartje niet meer klopte. Dit was bij 23 weken en 7 dagen. Vervolgens is mijn vrouw op 21 november bevallen van Finn. Bij de bevalling was er de constatering dat de placenta zeer klein was waardoor de aanname op dit moment is dat Finn hierdoor niet genoeg voeding kreeg. Zij moeten nu vervolgens bij mijn vriendin gaan onderzoeken waarom dit is.

Voor het onderzoek hebben de artsen minimaal een termijn afgegeven van 6 maanden waarbij er ook de kans is dat er nooit een oorzaak wordt gevonden. Dit valt ons erg moeilijk. De kinderwens blijft en het liefst zouden wij zsm weer opnieuw proberen.

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die zoiets soortgelijks hebben meegemaakt en hoe lang bij hun het onderzoek heeft geduurd. Ik lees op internet verhalen van moeders die binnen 3 maanden weer zwanger waren maar hier is er meestal een andere oorzaak voor het overlijden van hun kindje.

Ons kindje is na een zwangerschap van 41 weken overleden in mijn buik. Misschien niet helemaal vergelijkbaar. Waarschijnlijk is het mis gegaan omdat de placenta op was, maar dit is nooit officieel uit een onderzoek gekomen . De placenta was wat aan de kleine kant zeiden ze. Ik ben nu,  7 maanden later weer zwanger. Wij kregen van het zkh na 3 maanden groen licht om het weer te proberen. Maar luister ook vooral naar jezelf, als jullie er klaar voor zijn is het goed!  Ik sta nu wel extra onder controle tijdens deze zwangerschap.

Terug
Bovenaan