20jaar, alleenstaand, en gedwongen abortus

Help!

Ik ben rond de 9 weken zwanger. Ik heb geen relatie met de vader van het kindje en dit gaat hem ook niet worden. Ik woon ik een studentenhuis en studeer nog, en moet nog 2 jaar mijn opleiding volgen.

Ik heb het van de week mijn moeder verteld dat ik zwanger ben, en heb zelf al dingen geregeld zoals een eerste termijn echo, aangemeld bij een verloskundige, maatschappelijk werker ingeschakeld ect. Alleen mijn moeder, de vader van het kindje en zijn moeder dwingen mij tot abortus.

Ik ben op mijn 16e ook zwanger geweest van mijn ex die mij toen ook gedwongen heeft tot abortus en dit heb ik toen gedaan. Daarna is bij mij me weggegaan.  Ik heb hier nogsteeds veel emotionele schade aan overgehouden, en hier zit ik nu ook weer mee.

Ik weet dus niet wat ik moet doen, en ik kom er helemaal alleen voor te staan.

En mijn moeder heeft vandaag een afspraak geregeld bij de kliniek, waar ik morgen heen moet, maar ik wil helemaal niet onder druk een abortus plegen.

Wat is het beste voor mij? Wat is het beste voor mijn kindje? Hoe ga ik dit allemaal doen?

Als jij het kind wil houden moet je dat doen. Er zijn instanties die je financieel helpen. Niet laten weghalen als je dat niet wil. Als vrouw ben je sterker als je denk. Als je wil praten mag dat. En veel sterkte. Je kan het meid.

Niks doen waar je spijt van krijgt. Als jij de baby een toekomst kan geven eventueel met behulp van instanties en je staat er 100% achter zou ik me niet laten dwingen tot een abortus. Denk hier goed over na alsjeblieft.

Hoi

Ik weet niet hoe oud je bent maar als je 18 jaar ben mag je zelf beslissen en niet je moeder..de abortus kliniek gaat met name aan jou vragen stellen en volgens mij als zij merken en zien aan jou dat je twijfelt doen ze niks

Er zijn inderdaad genoeg instanties die je kunnen helpen

Ik begrijp dat je het even niet ziet zitten en zeker niet als de mensen waarvan je houd niet achter je staan..zijn er misschien andere familie leden waar je goed mee kan praten??

Doe waar je je goed bij voelt ..het is jou kindje...misschien lukt het je niet meer om zwanger te worden hierna..als je zelf weet hoe je je voelt na je eerste abortus en daar nu nog last van heb...

Ik persoonlijk zou het niet kunnen..ik heb zelf 3 kinderen en 4e opkomst..ik was zelf 20 dat ik me eerste kreeg ik was wel samen met de vader later kreeg ik met hem een 2e en half jaar later gingen we uit elkaar en stond ik er ook alleen voor

Je opleiding kan je evt even op stop zetten en later weer oppakken ..als je je nu wilt richten op je kindje ...misschien werk zoeken voor genoeg inkomsten al ik het bij de supermarkt...

Doe niks waar je spijt van gaat krijgen

XX chantal

Wat een vervelende situatie. Ik las net op abortus.nl dat de beslissing vanaf 16 jaar bij jezelf ligt. Dus mocht je morgen bij de kliniek zijn, moet je duidelijk zijn dat je geen abortus wilt. Zullen jouw ouders niet leuk vinden, maar dit is niet iets wat ze zomaar voor jou moeten beslissen.

Praat met vrienden en andere familieleden die jou op weg kunnen helpen. Er zijn stichtingen die jou kunnen helpen, zowel voor begeleiding als wel het helpen met de basis benodigheden voor een baby.

Ga ook met school praten. Misschien dat je met hen iets kan regelen, zoals later verder kunnen gaan waar je gebleven was.

Ik wens je heel veel succes, voor morgen. Lijkt me zwaar. En geniet van je zwangerschap.

Vervelend voor je..

zowizo kan alleen jij die beslissing maken en  niet je moeder je bent "volwassen"

dus deze keuze is alleen aan jou..

zowizo zijn ze verplicht je aan je 5 dagen bedenk tijd te houden dus stel je gaat morgen word je niet gelijk geholpen..

dit is wettelijk niet toe gestaan..

Wat een nare situatie waar je in terecht bent gekomen! Maar zoals de anderen al zeggen, het is jouw leven, jouw lijf, jouw keuze en jouw kindje. Doe wat jij wil.

ik werk zelf bij een sociaal wijkteam waar we regelmatig te maken hebben met situaties waar jij in zit en die kunnen je goed helpen, met dingen regelen, op financieel gebied en ook kunnen ze jou ondersteunen in het hele proces. Elke wijk heeft zo'n team en de hulp is vrijblijvend en laagdrempelig, dus klop vooral bij hen aan als je hulp nodig hebt. Zij denken met je mee.

heel veel sterkte iig!!!

Je moet geen abortus plegen als je dat zelf niet wilt! Ik heb ook voor die keuze gestaan omdat mijn ex het ook dwingde toen en ik heb het gehouden ben nu 21 weken zwanger en het gaat super goed! Ik ben zo blij dat ik geen abortus heb gedaan toen.

Je kan dit wel en er zijn wel instanties die je daarmee helpen.  Als je het gedwongen doet dan is de kans heel erg groot dat je er spijt van zult krijgen.

Succes en sterkte met je beslissing!

Terug
Bovenaan