22 weken prik

Ik heb het ook gedaan maar wel pas een stuk later in de zwangerschap, met 31 weken! Het gaf mij een fijner gevoel om het zo laat mogelijk te doen. Dus weet dat dat ook een optie is, het hoeft niet perse rond de 22 weken! Het belangrijkste is dat je de prik 2 weken voor de bevalling gehad moet hebben want het duurt 2 weken voordat de antistoffen bij je kindje zijn :)

Ik heb het ook gedaan, niet eens zozeer omdat het de baby een prikje scheelt maar wel omdat het echt heel naar is als je kindje kinkhoest krijgt. En ik ben zelf met 3 personen (volwassenen, allemaal uit een andere vriendengroep) in aanmerking gekomen die het gehad hebben dus voor mijn gevoel is het echt wel nodig omdat het nog vrij vaak voorkomt. 

Ohhh en het argument 'vroeger deden ze het ook niet' daar ben ik altijd een beetje allergisch voor...
Vroeger opereerden we baby's ook zonder verdoving, lagen ze los op de achterbank tijdens het autorijden en rookten de leraren nog voor de klas. Ben blij dat we met de tijd wat meer kennis vergaren en daar onze keuzes op kunnen baseren :) 
Dan is het natuurlijk altijd nog ieders goed recht om zijn of haar eigen keuze te maken. 

Terug
Bovenaan